• Redaktör Kristin

    Vad läser du?

    Vad har du på nattduksbordet just nu? Kanske en bra bok som du vill tipsa andra om? Eller läser du mest tidningar? Eller kanske inget alls? Diskutera och tipsa varandra!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad läser du?
  • Chicita

    Jag läser i princip allt jag kommer över, förutom dom där riktigt tunga "klassikerna".
    Fantasy och Deckare är det som jag helst läser, och just nu är det Tatuerad Djävul av Sharon Sala som följer med mig om jag får dödtid när jag pendlar till jobbet.
    Normalt sett så läser jag ut en sån pocket på runt 1,5 - 2 timmar. Men genom att bara läsa när jag väntar på bussbyte eller på jobbet innan/ efter jag börjar om inte bussarna passar, så kan jag dra ut lite på det.
    Tydligen ingår den i någon sorts serie, så jag får väl leta på dom andra också och läsa dom sen.

    Jag hörde ett rykte om att det ska komma en ny bok av Joe Nesbö, så den ser jag fram emot.
    Och så måste jag väl skaffa hela Katharine Kerr på Engelska nu också eftersom att dom sista två böckerna i serien inte kommer på svenska. Och språket är så avancerat i den att jag nog inte kommer fatta något alls om jag bara skaffar dom sista på engelska Obestämd 

  • Nikkita

    Jag läser gärna spännande böcker där det händer mycket hela tiden! Älskar när en författare har många olika karaktärer i boken, där deras separata framfart i boken sakta men säkert vävs ihop i slutet. 

    Min absoluta favorit författare är Dean Koontz & boken "Väktare". Den har allt från spänning, romantik & drama.

    Sedan är en annan favorit Nora Roberts, när hon skriver en spännande bok (är inte så förtjust i böckerna som enbart är romantiska). Favoriten av henna är "Flammande skyar" el. "Dödligt spår"

  • Sjörå

    Jag läser i stort sett allt jag kommer över, från tidningar till baksidan på mjölkpaket. Men mest böcker såklart. Gärna deckare och ibland fantasy samt skildringar av människoöden. Jag veckopendlar så det blir en del tid på tåg och tågstationer och då är en bok ett bra sällskap. Ljudböcker använder jag ibland men då måste det vara en bok jag har läst eftersom jag oftast somnar ifrån. Vill jag ha något lättläst blir det Lotta-böckerna av Merri Vik. Jag är även med i det litterära sällskapet för Merri Vik eller Ester Rigner Lundgren som hon egentligen hette.


     


    I deckarväg kan jag rekomendera serien om barnmorskan Ellen Elg av Karin Alfredsson. Den tar upp kvinnoförtryck i olka länder. Just nu läser jag Brobyggarna av Jan Guillou. Läsvärd.

  • Boringbrick
    sirifredde skrev 2012-10-16 09:54:39 följande:
    Ngn som läst twiligth serien?
    Läst Twilight serien flera gånger! :) Var helt fast i den. Har du läst den/ ska läsa den? 

    Läser just nu 50 shades of grey och ska sedan börja på Sarah Dessen - Just Listen. Älskar att läsa 
  • Tessla

    Är helt inne i GRR Martins (sk game of thrones) serie A song om Ice and Fire. Har två och enhalv bok kvar innan serien är slut och när jag inte jobbar (och lite då också) så lever jag i Westeros. 

  • Loanne

    Läser mest böcker, just nu Niceville. Gillar både klassiker, deckare och viss chic lit. 
    Sen turas jag och min älskling om att högläsa för varandra, då ska det helst vara lite "crazy" böcker med humor,
    t ex tycker vi att Erlend Loes böcker är perfekta för högläsning. Kan förresten rekommendera detta att läsa för varandra, det ger avslappnad mystid tillsammans och det är kul att diskutera böckerna efteråt

  • L och J

    Läser kurslitteratur, annars läser jag inte böcker. tycker det är dö trist.

  • johbeh
    Tessla skrev 2012-10-16 21:02:18 följande:
    Är helt inne i GRR Martins (sk game of thrones) serie A song om Ice and Fire. Har två och enhalv bok kvar innan serien är slut och när jag inte jobbar (och lite då också) så lever jag i Westeros.
    Oooh älskar den serien :)....
  • sirifredde

    Jag började med en bok som heter Frost nu av Maggie Stefvater. Har aldrig riktigt fattat tyckte för twiligth men ja vem vet=) Har just beställt hem den senaste boken av Carlos Ruis Zafon :himlens hemlighet eller nått sånt. Ska bli rikigt kul o läsa


    Boringbrick skrev 2012-10-16 20:54:34 följande:
    Läst Twilight serien flera gånger! :) Var helt fast i den. Har du läst den/ ska läsa den?

    Läser just nu 50 shades of grey och ska sedan börja på Sarah Dessen - Just Listen. Älskar att läsa
  • sirifredde

    Har just beställt hem den nyaste boken av min favorit förvaffare Carlos ruiz zafone

Svar på tråden Vad läser du?