• Äldre 8 Oct 09:43
    77334 visningar
    388 svar
    388
    77334

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • Äldre 25 Mar 20:25

    Maria466 när var det du skulle gifta dig?

  • Äldre 26 Mar 07:16

    Maria466:vi gifter oss 16 aug i Badelunda kyrka.när gifter du dig?hur lång tid innan hör de av sig ca?

  • Äldre 26 Mar 09:09

    Vad ska ni ha för orgelmusik då? Har ni hittat skor? Och isåfall vart? Skopaniken växer

  • Äldre 26 Mar 13:22
    Ello skrev 2014-03-25 20:25:41 följande:

    Maria466 när var det du skulle gifta dig?


    7 juni, pingstafton, även mammas födelsedag. Då hon inte finns med oss längre kändes det rätt att välja hennes födelsedag
     
  • Äldre 26 Mar 13:23
    MsThezzizen skrev 2014-03-26 09:09:01 följande:

    Vad ska ni ha för orgelmusik då? Har ni hittat skor? Och isåfall vart? Skopaniken växer


    Vi fick bekräftelse om präst och kantor igår, Gifter oss 7 juni
  • Äldre 26 Mar 13:33
    MsThezzizen skrev 2014-03-26 09:09:01 följande:

    Vad ska ni ha för orgelmusik då? Har ni hittat skor? Och isåfall vart? Skopaniken växer


    Musiken är så gott som klar, letar solist då vår blev tvungen att hoppa av. 
    Ingång Chapel of love
    Psalm 201
    Solosång "Som en saga"
    Utgång Solosång "Jämtlandssången"

    Skor letas till mannen fortfarande. Då jag behöver specialskor från ortopeden var det inte lika svårt för mig. Här är bilder på mina skor. Det vita lädret skimrar i pärlemor men svårt att få med. Det andra är guldgfärgat 
  • Äldre 26 Mar 13:35
    Beccanli skrev 2014-03-26 07:16:02 följande:

    Maria466:vi gifter oss 16 aug i Badelunda kyrka.när gifter du dig?hur lång tid innan hör de av sig ca?


    Vi fick bekräftelse om präst och kantor igår, Gifter oss 7 juni
  • Äldre 1 Apr 17:30

    Nu blev det nervöst. Möte med prästen den 8/4 kl 17:30  

  • Äldre 14 Apr 19:49

    Vi har också precis fått veta präst och musiker. Blev inte den präst vi hoppats på men det blir nog bra. :)

  • Äldre 14 Apr 20:09

    Vi har idag provdansat vår bröllopsvals för första gången. Tur att vi har tid att träna .

    Annars har vi fått en annan präst, de hade bytt. iof är detta denna som döpte vår son och som vi känner till så det gör inget alls.
    Dock har mitt smink strulat sig då den som jag bokat och blivit rekommenderad inte kommer jobba kvar... Och nu svarar inte den som jag avbokade för denna , suck!

    Idag har vi sista dagen för osa. Och det är faktiskt flera som inte svarat än. . Lite dålig stil.... fast dagen är ju inte slut än.. 

  • Äldre 16 Apr 09:13

    Nu är jag så glad! Berättade igår för en nära vän att jag inte har kunnat bjuda in vänner eftersom min släkt är så stor, men att jag skulle bjuda in dem till vigseln och sedan ha en middag (som alla själva betalar då) veckan före bröllopet.

    Hon blev så klart lite ledsen över det, MEN erbjöd sig att istället jobba som serveringspersonal och drog dessutom med sig två andra vänner till mig, samt sin pojkvän. Helt gratis vill dom jobba, bara för att vara med.

    Och visst känns det otroligt trist och "pinsamt" att dom ska behöva jobba för att vara med, men dom ville absolut det, så länge dom får mat. Så nu behöver vi inte krångla med annan personal, jag får folk jag litar på och jag får med dom på middagen också. Min blivande tyckte också det är en bra idé så yeeey! =D

    De ska naturligtvis få något för besväret ändå, men det drog ju ned utgifterna drastiskt i alla fall.

    Ville bara dela min gladnyhet :)

  • Äldre 14 May 14:37

    Oj va länge sen jag kikade in här! Hur går det för alla?

    Idag fick jag äntligen mejl om präst. Ann Katrin Eriksson..Någon som vet hur hon är? :)

  • Äldre 14 May 17:54

    Vi gifter oss i Västerås domkyrka den 31 maj. Någon mer som gifter sig i domkyrkan?

  • Äldre 14 May 21:42
    fruLjunggren skrev 2014-05-14 14:37:04 följande:

    Oj va länge sen jag kikade in här! Hur går det för alla?

    Idag fick jag äntligen mejl om präst. Ann Katrin Eriksson..Någon som vet hur hon är? :)


    vilken församling är det? Jag tror vi skulle ha henne först men det blev ändrat. Så jag har bara pratat med henne i telefon. Vi hade dock vigselsamtal i måndags, det är inte långt kvar nu!
  • Äldre 15 May 09:29
    MsThezzizen skrev 2014-05-14 21:42:19 följande:
    vilken församling är det? Jag tror vi skulle ha henne först men det blev ändrat. Så jag har bara pratat med henne i telefon. Vi hade dock vigselsamtal i måndags, det är inte långt kvar nu!
    I kungsåra församling. Viger oss i ängsö kyrka.
    Åh jag hoppas hon är bra. En präst som inte är duktig på att prata kan paja hela vigseln tycker jag.
  • Äldre 4 Jun 20:24

    Snart dags!!!!!!!!!!!!!!

  • Äldre 4 Jun 23:24

    Ja nu är det nära. Hjälp så nervöst!

  • Äldre 18 Nov 10:15

    Oj, har verkligen inte varit aktiv här.

    Men vi gifte oss iaf 19 juli i Skerike. Näbbar var våra två äldsta döttrar (5 & 7 år), minsta tjejen fick sitta med mormor. Festen hade vi sedan på Gaggeska gården, det blev en toppendag, mysigt och familjärt. Precis som vi ville ha. Vi hade 60 gäster, varav 17 st var barn! :)

    Hoppas era bröllopsdagar blev som ni planerat! Och oj, dagen bara flög förbi, eller hur?!

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland