• Ponduss

    Champagnefärgad klänning - Vilken färg på skor?


    Vilka skor skulle ni tro passar bäst till denna klänning, gärna skor med lite färg?? Högklackat då förstås =)


     


    Våra färger på bröllopet kommer vara burgundy, beig, vitt med inslag av höstfärger i ett lantligt tema.

  • Svar på tråden Champagnefärgad klänning - Vilken färg på skor?
  • Alyllyra

    Jodå, självklart!

    Burgundy-färgade skor blir nog jättesnyggt till. Annars hade jag satsat på ett par ljusa i typ samma ton som klänningen om man inte vill att skorna ska få all uppmärksamhet.

    Tokig: Stort tack för hjälpen, den hamnar direkt på min top 3 möjliga klänningar :) 

  • Tokig
    Alyllyra skrev 2012-10-01 15:20:53 följande:
    Tokig: Stort tack för hjälpen, den hamnar direkt på min top 3 möjliga klänningar :) 
    Vad roligt :)

    Den är verkligen jättefin!
  • Chicita

    Tummen upp Glad

    Vi verkar överens om burgundy som favorit.
    Tokigs bildförslag är ju också rätt häftiga, men tänk på att spetsen kan fastna i "blingbling"et på skorna 

  • Tokig
    Chicita skrev 2012-10-01 15:31:52 följande:
    Tummen upp Glad

    Vi verkar överens om burgundy som favorit.
    Tokigs bildförslag är ju också rätt häftiga, men tänk på att spetsen kan fastna i "blingbling"et på skorna 
    Sant... men kanske en helt silvrig pumps då?

    Silver Wedding Shoes  6http://kayderlim.com/
    silver shoes  bridal shoes
    Styleguru

    Skor - Buffalo: 9669-177 BL | Yttersidan av skon
    Brandos

    På så sätt tar man upp och framhäver blinget utan att slippa trassel....
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-10-01 15:35:56 följande:
    Sant... men kanske en helt silvrig pumps då?

    På så sätt tar man upp och framhäver blinget utan att slippa trassel....
    Det är också en bra idé Glad
    Ska bli spännande att höra TS sen hur hon tänker Solig
  • Tokig
    Chicita skrev 2012-10-01 15:40:31 följande:
    Det är också en bra idé Glad
    Ska bli spännande att höra TS sen hur hon tänker Solig
    Jag älskar mest att alla börjar mer och mer våga färg på skor! Superroligt tycker jag.
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-10-01 15:48:47 följande:
    Jag älskar mest att alla börjar mer och mer våga färg på skor! Superroligt tycker jag.
    Det håller jag med om Glad
    Jag hade ingen direkt färg på skorna, men dom var inte vita.

    Jag hade en kilklack i typ kork (skulle föreställa kork i alla fall) och sen var det smala svarta remmar över foten som satt rätt tätt. Det viktigaste för mig var att hitta ett par sköna skor som jag skulle orka stå i hela dagen och dom här var väl ingångna. 
    Men tyvärr fick jag ändå ont av dom och det kom inne i kyrkan under vigseln.
    Så mitt största tips är det jag sa redan från början...
    bekväma skor

    För mina största minnen av vigseln är "aj aj sluta prata nu, varför valde vi 2 solosånger? Kunde vi inte tagit kortare psalmer? Är vi inte klara snart?" 
  • Ponduss

    Tack för alla förslag! =) Jag har själv också funderat på att försöka hitta skor i burgundy, men jag är sånt ordningsfreak.. tärnorna ska ha klänning i den färgen och då är jag så jobbig med att det måste vara exakt samma färg.. hehe.


     


    Men silver hade jag faktiskt inte tänkt på, där kanske vi har nåt! =) Det skulle nog vara superfint!


     


    Bekvämt! Absolut. Jag diggar såna skor som har hög klack, men som sen också har en hög plattform så det bli knappt som att man går i klackar ändå =) Perfa med 10cm klack och 4cm plattform =)

  • Chicita

    Har du kollat på light in the box och andra sidor där man mer eller mindre kan designa sina skor och välja färger?

    http://www.dansshopen.nu/shop/ kan man till och med beställa färgning av skorna i en exakt färgnyans bara man skickar med färgprov Glad 

  • Äriqa

    Älskar denna klänning. Tror det kommer bli den på mitt bröllop! :) Såg den på bild när jag första gången googlade på brudklänningar och fastnade direkt

  • Ponduss
    Äriqa skrev 2012-10-01 21:50:52 följande:
    Älskar denna klänning. Tror det kommer bli den på mitt bröllop! :) Såg den på bild när jag första gången googlade på brudklänningar och fastnade direkt

    Det var samma sak för mig, denna var en utav de första klänningarna jag såg när jag började leta klänning =)


    Tänkte bara tipsa, jag sprang över den klänningen här http://www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-V-neck-Chapel-Train-Organza--Satin--Lace-Wedding-Dresses-With-Lace--Sashes--Beadwork-002000249-g249


     


    Då ser man hur den ser ut som kopia, men du kanske tänkt köpa den underbara äkta vara =)

Svar på tråden Champagnefärgad klänning - Vilken färg på skor?