• Äldre 10 Sep 09:59
    11311 visningar
    48 svar
    48
    11311

    När tar du av ringen?

    Har du en förlovnings- eller vigselring? När tar du i så fall av den? Har du kanske tagit av den och glömt den någonstans?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tar du av ringen?
  • imdeli­cate
    Äldre 11 Sep 16:53
    #31

    Jag tar av mig mina när jag diskar, duschar och när jag sover.

  • NilsKp­ysslin­g
    Äldre 11 Sep 17:13
    #32

    tar av mig min när jag sover, tränar, duschar, eller gör något annat som sliter i onödan på ringen.

  • Äldre 11 Sep 18:32
    #33

    tar av mig förlovningsringen när jag ska använda händerna till att baka (typ chokladbollar) och när jag jobbar, då jag inte får ha ringar under arbetet (vårdyrket)

  • mimi00
    Äldre 11 Sep 18:36
    #34

    När jag sover bara :) eller bakar ibland,. har hört att fingrarna kan svullna mycket när man sover och liknande och inte bra att ha över natten. strängt förbjudet..  minns dock inte vem som talat om det för mig ^^

  • Äldre 11 Sep 22:14
    #35

    När jag sover, duschar, smörjer in mig eller håller på med hårprodukter.

  • Strawb­erry
    Äldre 11 Sep 23:43
    #36

    Har på mig ringarna i pricip jämt, tas endast av om jag är ovanligt svullen om händerna av någon anledning eller när ska knåda en deg lr liknande.

  • afture­lding
    Äldre 12 Sep 15:08
    #37

    Just nu är den av hela tiden då den dels är för liten och dels är hos guldsmeden.

    Annars tar jag bara av den när jag bakar.

  • Äldre 12 Sep 15:34
    #38
    MagnusFru skrev 2012-09-11 16:38:49 följande:
    Jag tycker att det är ohygienskt att ha ringar när man bakar (om man knådar deg) eller lagar mat (om man ska ta i maten med händerna) och när man tränar blir det ju svettigt och det är också ohygienskt. 
    Ja, verkligen! Det är så mycket skit som samlas under ringarna, så självklart ska de av när man använder händerna till matlagning eller bakning. 

    Jag tar av mina ringar vid sådana tillfällen också, alltså matlagning och bakning, och när jag sover. Då brukar det bli så att jag tar på ringarna först efter eventuell morgondusch och insmorning.  
  • Äldre 12 Sep 18:05
    #39

    när jag tränar och bakar.

  • pattyg­rade
    Äldre 13 Sep 08:33
    #40

    it's so expensive

  • B2B
    Äldre 13 Sep 09:36
    #41

    Vid i stort sett allt köksarbete, när jag sminkar mig, och om jag håller på med något annat kladd.
    Det är inte så mysigt att få massa kladd mellan stenarna, eller mellan ringen och fingret.

  • Äldre 16 Sep 00:32
    #42

    Jag bär förlovningsring och tar av den då jag smörjer händerna med handkräm/lotion (och när jag bakar, men det gör jag väldigt sällan). :)

  • Smulan
    Äldre 17 Sep 19:23
    #43

    Jag tar av mig dem när jag duschar, diskar och hanterar mat. Men har dem alltid på när jag sover....ska man inte det???

  • Äldre 22 Sep 10:13
    #44
    Smulan skrev 2012-09-17 19:23:17 följande:
    Jag tar av mig dem när jag duschar, diskar och hanterar mat. Men har dem alltid på när jag sover....ska man inte det???
    jag har då alltid på mig ringen när ja sover... har sällan problem med svullna händer, då jag är väldigt kall jämt.. :P 
  • Äldre 22 Sep 11:05
    #45

    Jag tar mig ringarna när jag bakar och lagar mat, trädgårdsarbetar och styrketränar.

  • MissHH
    Äldre 22 Sep 11:57
    #46

    När vi förlovade oss hade jag svårt att vänja mig med ring så tog av mig den hela tiden. O så glömde jag bort den. Så nu tar jag aldrig av mig den, känner mig naken utan.

  • majfli­cka
    Äldre 22 Sep 12:08
    #47

    Mina är ytterst sällan på; endast som festsmycken

  • charlo­ttev
    Äldre 22 Sep 16:38
    #48

    Tar endast av mig ringen när jag bakar och smörjer in händerna =)

Svar på tråden När tar du av ringen?