• Hoffsennanen Tottoplex

Vad va det första du köpte till bröllopet?

Ja som rubriken lyder!
    Vill börja införskaffa saker ja...lite bra för att Så ge mig lite tips nu!  

• Svar på tråden Vad va det första du köpte till bröllopet?
  • snowstars

Det första jag köpte är en vit liten korg.. Ser ut som en svampkorg men i miniatyr. Och jag törs knappt säga vad jag ska ha den till ;) Plan B blir väl att ha den som toakorg eller så.

• MatsoLotta

Mina skor var det första jag köpte till bröllopet.

• Willow
    tinaalpfält skrev 2012-08-30 09:15:27 följande:
    Willow: Du har inte kollat med flygbolaget om den finns kvar i nåt lost and found nånstans? Jag glömde min kalender på en Swebus för ett par år sedan men lyckades få tillbaka den.
    Jag forsokte med det sa fort jag landade pa Arlanda, insag det nar jag kom till bagagehallen att jag glomde den pa planet, men Sverige och kundservice gar ju tyvarr inte hand i hand. Forklarade for tjejen som var service ansvarig for BA pa Arlanda att jag hade alla detaljer for mitt kommande brollop i den, men hon sa att hon inte kunde gora nanting annat an att ringa till gaten, dar dem inte svarade. Lite val frustrerande nar jag visste att planet stod dar och min anteckningsbok lag i min stolsficka. Fast jag kanske ska testa och kontakta BA har i London och se om jag har nan tur dar.
  • tinaalpfält

Gör det! Det de hittar på ett BA plan lämnas ju knappast in på Arlanda utan följer väl med planet "hem".

• JochP

Det första vi köpte var en anteckningsbok för planeringen. Det andra var min klänning.

• Elila

Bröllopstidningar och planeringsbok var det första vi köpte...

• Willow
    tinaalpfält skrev 2012-08-30 11:47:56 följande:
    Gör det! Det de hittar på ett BA plan lämnas ju knappast in på Arlanda utan följer väl med planet "hem".
    Formodligen inte. Men nar man ber att nagon personal, som anda ska stada flygplanet innan det boardas igen, om dem inte kan leta efter den nar man klivit av planet 10 min tidigare och vet precis vart den finns, sa kan man ju tro att dem kanske kan erbjuda iaf den servicen, men icke... Men men, sa gar det nar man lider av guldfiskminne   
  • teddy
    JochP skrev 2012-08-30 12:12:56 följande:
    Det första vi köpte var en anteckningsbok för planeringen. Det andra var min klänning.
    Samma här! :)
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Nimrin skrev 2012-08-29 22:28:40 följande:
    Det är mycket lättare om den ena byter till sitt släcktnamn innan vigseln och sen tar maken/makan dennes namn efter vigseln
    Aha! då kanske man skulle göra det...vi skall bara bestämma oss!
    Elin86 skrev 2012-08-30 09:46:22 följande:
    Jag har köpt min bröllopsklänning :) Ska sy den så den sitter perfekt 2 veckor innan bröllopet. Är en underbar känsla att ha den hemma, pirrar och man kan titta på den :)
     Åh vad spännande!! hur gör man för att inte springa och prova den hela tiden??
    Elin86 skrev 2012-08-30 09:47:42 följande:
    Våran vigselförättare sa att vi skulle skicka in det direkt tillsammans med hindersprövingen så det är gjort nu :)
    Det va ju smart! Så om jag byter tex till mitt släktnamn, sen skickar vi in papprena med hindersprövningen och då går det smidigare? hur lång tid tar det innan det är igenom då?Eller ni kanske inte har kommit så långt?
    snowstars skrev 2012-08-30 10:22:14 följande:
    Det första jag köpte är en vit liten korg.. Ser ut som en svampkorg men i miniatyr. Och jag törs knappt säga vad jag ska ha den till ;) Plan B blir väl att ha den som toakorg eller så.
    Hahah!! vad ska du ha den till??
    MatsoLotta skrev 2012-08-30 10:48:32 följande:
    Mina skor var det första jag köpte till bröllopet.
    Åh det där kan det mycket väl bli för mig med
    Elila skrev 2012-08-30 13:13:43 följande:
    Bröllopstidningar och planeringsbok var det första vi köpte...
    hihi...jag har köpt bröllopstidningar så fort jag såg de i tidningshyllan! när jag va 15 kanske??
    Willow skrev 2012-08-30 15:29:52 följande:
    Formodligen inte. Men nar man ber att nagon personal, som anda ska stada flygplanet innan det boardas igen, om dem inte kan leta efter den nar man klivit av planet 10 min tidigare och vet precis vart den finns, sa kan man ju tro att dem kanske kan erbjuda iaf den servicen, men icke... Men men, sa gar det nar man lider av guldfiskminne   
    Hoppas du får tillbaka den!!!

• knyttan
    Willow skrev 2012-08-30 15:29:52 följande:
    OK detta är helt galet OT men jag ska förklara för dig varför de inte kan göra så mycket och det har inte med service att göra....
    1. Det är inte flygvärdinnor som städar planen, det är utlagt på entrepenad på helt andra företag som typ inte har något alls med SAS/ BA/ Ryanair eller vilket bolag det nu är.... På Arlanda så kan det tex vara ISS TraffiCare (har ingen aning men det är ett stooort bolag som har massor av sådana uppdrag). För att tjejen i servicedesken för flygbolaget ska kunna få tag på de städare som ska gå på och städa just det flygplanet så måste hon först hitta nummret till någon arbetsledare i ett annat företag och sedan ska den arbetsledaren kolla upp vilka det är som jobbar vart och sedan ringa och få tag på dem... osv. För de allra flesta människor skulle inte en anteckningsbok vara värd det besväret (knappt en laptop ens om jag ska vara ärlig).
    2. Det glöms helt sjukt mycket grejer på flyg/tåg. Om det ingick i ombordpersonalens jobb att springa och kolla på just den platsen i det planet efter en randig anteckningsbok efter att de gått av (=de har sin lagstadgade rast som kan vara så kort som 20 minuter innan nästa flight) så skulle personalen aldrig få rast. Jag fattar att för dig som har glömt EN grej så verkar det som en simpel sak att be om, men tänk på att ett plan kan ha en ca 400 resenärer, säg att var tionde person glömmer något av mer eller mindre vikt (inte alls en överdriven siffra!!) så blir det alltså 40 grejer, allt ifrån benproteser till stora hanbagage, hattar, mössor och laptops. (Hittegods på centralen i Göteborg har en gång fått in en benprotes upphittad på ett tåg - true story).

På tåg och flyg så pågår det en hel massa "behind the scenes" som man kanske inte tänker på som resenär, man kanske tror att det bara är de man ser som jobbar där och de fixar allt, men det kan vara säkert upp till fyra olika personalgrupper från olika företag inblandade (tekniker, catering, städ och ombordpersonal) och de har ofta inte så mycket med varandra att göra, när en grupp jobbat klart så går de därifrån och så kommer nästa, osv...

Det är lätt att bli sur på servicepersonal när man inte får som man vill, men det kan ibland vara bra att se den större bilden...
  • Gwennie

Min hårprydnad. Köpte den jättetidigt - egentligen ville jag inte göra några inköp så tidigt, men jag kunde bara inte hålla mig! Och ett litet hårspänne är väl inte hela världen ;)

• iSusanna

Jag beställde inbjudningskort och betalade handpenningen på brudklänningen i samma veva. Detta var ca. 6 månader innan bröllopet. 

• lovis80

Det första som införskaffades var ringarna, det viktigaste enligt mig.

• Tok kär Annki

Material till inbjudningskorten och frimärken. Skrattande 

Tok kär Annki
  • fayefaye
    Gwennie skrev 2012-08-31 18:13:27 följande:
    Min hårprydnad. Köpte den jättetidigt - egentligen ville jag inte göra några inköp så tidigt, men jag kunde bara inte hålla mig! Och ett litet hårspänne är väl inte hela världen ;)

Vackert! Vart hittade du det?
  • fayefaye

Dessa var det första jag köpte :)

Svar på tråden Vad va det första du köpte till bröllopet?