• Hoffsennanen Tottoplex

Vad va det första du köpte till bröllopet?

Ja som rubriken lyder!
    Vill börja införskaffa saker ja...lite bra för att Så ge mig lite tips nu!  

• Svar på tråden Vad va det första du köpte till bröllopet?
  • L och J

åh, jag har köpt ;
    lite tyll mest för att känna lite på det Glad testknyta rosetter
    "diamanter" , inte heller så genomtänkt haha men billigt och går säkert att göra nåt med
    tiara jättebilligt på tradera
    och sen köpte jag en jättefin tiara av nån här på BT!

måste kolla i bröllopslådan! Skrattande

massa hjärtformade ballonger
    en rulle lila sidenband, och en rulle vitt
    men sen kom jag ju fram till att jag inte gillar att pyssla, så vi beställer save the date och inbjudan
    placeringskortshållare i form av små söta klockor man kan ringa i

• Juni 2012

Det första vi köpte var ringar. Min make är medlem i Guldfynds kundklubb och fick 30 % rabatt på allt i samband med sin födelsedag så då passade vi på trots att det var 9 månader kvar.

Det första vi gjorde var att börja byta efternamn. Hela den cirkusen började vi också runt nio månader innan vigseln i tron att vi var ut ei god tid, men det var på håret att vi hann innan vigseln.

• CoG

Jag började med att köpa material för att göra en prototyp till inbjudningskorten :)

• Pekkiisch4

1: Bröllopsklänning
    2: Tärnklänningar
    3: Kostym
    4: Ringar
    5: Inbjudningskort
    6: Dekoration

Det var vår lista :)

• ChristineL

Gästbok och manchettknappar köpte vi samtidigt, det är det enda vi har köpt. På fredag är det ett år kvar!

• ChristineL

Och just det, en anteckningsbok som vi har skrivit ner alla tankar och ideer i till bröllopet.

• tinaalpfält

Det första jag köpte var faktiskt en cake topper. Gallerix skulle stänga här i stan och du reade de ut allt och jag hittade ett par söta mirandanallar som vi kommer ha på tårtan.

• Krystal

Jadu....det var inget jag köpte utan något jag gjorde. Jag gjorde en brudkrona som jag tänkter ha... Men första sak som jag köpte var nog slöjan, och några månader efter det en klänning jag nu håller på att sy om. På senaste tiden har det då blivit en del tyger, till klänningen och till en väst för m2b. Och papper och dyl för inbjudningskort. Sant att jag nu väntar på ett par vita skor jag köpt på Tradera. Men dom kan inte räknas in..än för jag vet ju inte om dom passar (då mina "Kajsa Anka-fötter är nyckfulla när det kommer till storlekar, ena stunden behöver dom 41 i storlek, i nästa 37. Beror på vad det är för typ av sko)

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh vad spännande att höra allt!!!
    Bra inspiration!

Men måste fråga, varför tog det så lång tid med namnbytet? Trodde man började med det efteråt?

Svar på tråden Vad va det första du köpte till bröllopet?