• Movs

Festprogram

Vad har ni i era festprogram? Jag vill inte ha sånger eller roligheter barn sagt om kärlek. Några tips? Vi tänker oss ett litet program med meny, kanske konversationsförslag och kanske lite saker om oss som inte alla vet. Vi kommer nog inte orka skriva nåt om alla gäster även om det kan vara roligt. Ni har säkert en massa bra idéer!

• Svar på tråden Festprogram
  • Fremm

Vilket fint häfte ni gjort, fick lite bra idéer från det... tidslinjen har jag ju tänkt innan men kul att se vad andra har med i sin tidslinje, procenten va lite kul... tack för tipsen! :)

Nikkita skrev 2012-09-20 10:32:17 följande:

Här kommer bilder på vårt festhäfte!

• Ri 2013

Nikkita: Älskar programmet, jättefint! Har ni beställt dem eller har ni skrivit ut själva?

• Nikkita
    Ri 2013 skrev 2012-09-20 10:53:18 följande:
    Nikkita: Älskar programmet, jättefint! Har ni beställt dem eller har ni skrivit ut själva?
    Vi gjorde dem i Word hemma sen skrev vi ut dem på jobb där vi har dubbelsidig utskrift, på lite tjockare papper! 
    Blev lite trixigt med texten då jag skulle in & ändra något & det blev en del provutskrifter innan det blev rätt Flört 
  • Nikkita

Fick mallen från en här på BT, för jag fattade absolut inte hur jag skulle göra med sidorna för att få det såhär... Tacksam att jag fick hjälp när jag skulle påbörja det för annars hade det nog inte blivit något häfte alls {#emotions_dlg.flower}

• Ri 2013

Har du kvar mallen, skulle gärna få den isåfall :)
    Kan skicka min mail i ett meddelande till dig.

• Nikkita

Nej tyvärr har jag inte kvar mallen Obestämd tog bort den så fort jag hade klart för mig hur det skulle vara...

• MariaChristoffer

Tips är att göra festprogrammen i Publisher! Det blir mycket lättare... Jag laddade ner snygga typsnitt från nätet, samma som vi använt på inbjudningskorten och använde dessa. Sen tog jag en stående layout i Publisher, alltså A4 på högkant vikt på mitten. Jag använde dessutom monogram från http://www.weddingchicks.com/category/wedding-chicks/diy-templates/wedding-templates-diy-templates-wedding-chicks/

• rosadröm

Vad duktigt, inspiererande festprogramm!

• sollan

Hej.

Har fått äran som brudtärna att hjälpa brudparet med deras festhäfte så skicka mig gärna era så jag kan få inspiration

misan76@hotmail.com

Tack på förhand

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • christina2012

Jätterint!! Men en fråga från en totalt hjärndöd människa framför datorn: Hur infogar man dom fina bilderna, tex dom söta nallarna

• Nikkita
    rosadröm skrev 2012-09-25 14:50:54 följande:
    Vad duktigt, inspiererande festprogramm!
    Tack va roligt att du tycker det Solig
    christina2012 skrev 2012-09-25 19:33:08 följande:
    Jätterint!! Men en fråga från en totalt hjärndöd människa framför datorn: Hur infogar man dom fina bilderna, tex dom söta nallarna
    Tack!!!
    Det är verkligen jätte lätt. Du söker på google & väljer "bilder" (längst upp i det svarta fältet). Leta efter bilder med så hög upplösning som möjligt & klicka på den. Välj "helbild" på höger sida, spara bilden på din dator, kopiera & klistra in i häftet. 

För att få bilden där du vill utan att ta hänsyn till texten: Högerklicka på bilden & välj att den ska ligga  "bakom text", då kan du flytta den var du vill i häftet oavsett var texten är. 
  • christina2012

Oj, tack, lät inte så svårt men det kommer bli en stooooooooor utmaning för mig att göra festogrammet själv, hmmmmmm, måste börja i tid, får se om jag har nåt hår kvar till bröllopet ;)

Nikkita skrev 2012-09-25 20:50:58 följande:
    Tack va roligt att du tycker det Solig
    christina2012 skrev 2012-09-25 19:33:08 följande:
    Tack!!!
    Det är verkligen jätte lätt. Du söker på google & väljer "bilder" (längst upp i det svarta fältet). Leta efter bilder med så hög upplösning som möjligt & klicka på den. Välj "helbild" på höger sida, spara bilden på din dator, kopiera & klistra in i häftet.

För att få bilden där du vill utan att ta hänsyn till texten: Högerklicka på bilden & välj att den ska ligga "bakom text", då kan du flytta den var du vill i häftet oavsett var texten är.
  • aviman

Vårt festprogram gjorde jag i indesign, och har exporterat det till en PDF-fil.
    docs.google.com/open

Ni hittar festprogrammet i länken, det öppnas som en PDF-fil i google docs.
    Jag kommer mest troligt lägga till ett uppslag till, en sida med bordsplacering och en annan sida med något annat... Det blev väldigt personligt och roligt tycker jag! 

• Nikkita
    Tilda93 skrev 2012-09-26 01:01:48 följande:
    måste man ha fest program? eller blir bröllopet bra ändå?
    Jag tycker inte att man behöver ha festprogram om man inte vill. Ett bröllop blir bra oavsett, om man har trevlig familj & vänner Flört 
    Vi hade med det för att folk skulle ha något att titta i & / el. prata med andra om under middagen. 

Men som sagt, nej det måste man inte!  
  • Tilda93
    Nikkita skrev 2012-09-26 19:53:26 följande:
    Jag tycker inte att man behöver ha festprogram om man inte vill. Ett bröllop blir bra oavsett, om man har trevlig familj & vänner Flört 
    Vi hade med det för att folk skulle ha något att titta i & / el. prata med andra om under middagen. 

Men som sagt, nej det måste man inte!  
    Jo men alla har väldigt lätt för att prata, och har dem inte kul så kommer dem se till att ha det ändå :)
  • Nikkita

Precis det jag menade med "om man har trevlig familj & vänner"  Skrattande 
    Jag tänkte inte göra ett festhäfte först, men sen tyckte jag det skulle vara kul att pyssla med & gjorde ett iaf. Men jag är övertyhad om att vi hade haft minst lika kul utan häftet Glad

• Tilda93
    Nikkita skrev 2012-09-26 21:03:38 följande:
    Precis det jag menade med "om man har trevlig familj & vänner"  Skrattande 
    Jag tänkte inte göra ett festhäfte först, men sen tyckte jag det skulle vara kul att pyssla med & gjorde ett iaf. Men jag är övertyhad om att vi hade haft minst lika kul utan häftet Glad
    Jag vet inte redigt om jag har ork och lust till det, men har 8 månader på oss ;)
Svar på tråden Festprogram