Pertinax skrev 2012-08-22 19:47:22 följande:
Misstolka mig inte, men jag tycker att det är lite "slött" att få festprogram mailade till sig så därför gör jag inte det. Jag delar gärna med mig av tips och idéer men tycker att om nån ska kopiera något rakt av som jag lagt ner MYCKET tid på så kan man åtminstone skriva själv. Säger inte att ni kommer kopiera det, säger bara att nån KAN kopiera det.
Hela häftet är gjort i word med textrutor så att man enkelt kan flytta runt texten, lite kruxigt dock att få texten på samma nivå då på alla sidorna. Det är gjort med papperet i liggande och två spalter. Finns mall på hur sidorna förhåller sig till varandra här: www.kortdesign.se/default.aspx?page=skapa_fes...
Tidslinjen är gjord med en tjock linje, pilar, hjärtan och textrutor. Ett tips är att göra det på mittuppslaget då man kan använda hela papperet istället för att hoppa mellan olika sidor. Bingon är gjord med vanlig tabell 5x5.
Förhållningsreglerna och konversationsämnena finns på nätet i flera olika utföranden. Bara att googla, kopiera och plocka ut godbitarna. TV-tablån finns också att googla tror jag. Själv hittade jag den här på BT i nån annan tråd. Plockade bort, bytte ut och lade till så att det passade oss. Här finns MASSOR med tips och inspiration: pysselochpapp.wordpress.com/category/festhaft...
Lycka till!
Jaa håller med dig, och man märker att du har lagt ner mycket tid på erat festprogram, (och ni andra också för den delen ;))
Jätte bra och mycket roliga saker :)