• Movs

Festprogram

Vad har ni i era festprogram? Jag vill inte ha sånger eller roligheter barn sagt om kärlek. Några tips? Vi tänker oss ett litet program med meny, kanske konversationsförslag och kanske lite saker om oss som inte alla vet. Vi kommer nog inte orka skriva nåt om alla gäster även om det kan vara roligt. Ni har säkert en massa bra idéer!

• Svar på tråden Festprogram
  • Pertinax

Uppslag 5: Citat och bingo.

Roligt att ni gillade mitt festhäfte trots att det är gjort i vild panik. Började i god tid, men gjorde klart det samma morgon som bröllopet... Därav småfelen.

• Tilda93
    Chicita skrev 2012-08-21 11:11:58 följande:
    Jag lägger väl upp bilder på vårt festprogram igen då...
    Lite kortfattat så kan man väl säga att vi hade menyn, info om vad som händer under kvällen.
    Lite "roliga regler" - alltså sånt man kan läsa lite i om man av någon anledning får tråkigt under kvällen Tungan ute
    Bröllopsbingo, ordfläta och tack till de som hjälpt till.

Jag gillade erat korsord! skulle du kunna berätta hur du gjorde och vilka frågor? :)
  • Fremm

Tack Pertinax! Jättemånga inslag som jag aldrig tidigare sett, jättekul! :)

• MissHH

Pertinax: Jätte fint program!! Är du villig att dela med dig!!? Maila mig gärna mallar o idéer!! hanna_65@msn.com

• malli716

Hej! Här kan ni få en länk till några av de sidorna som var med i det festprogrammet jag gjorde till en kompis. Kan ju dock inte ta med alla då mycket är personligt med bilder, frågesport om brudparet och gästbeskrivning mm. men några kan ni få titta på. Sidorna är gjorda i photoshop och allt som allt blev det 10 sidor i häftet (alltså 20 bilder för att få ihop fram och baksida) i A6 format som lämnades in till tryckeri. De sattes sedan ihop med ett runt gem. De blev så fina och brudparet visst inte vad som fanns i dem förutom gästbeskrivningarna som de fick göra själva  =) Håll till godo!

https://www.dropbox.com/sh/nmj4n35lgt3yghx/hmf98l9VRz 

• Chicita
    Tilda93 skrev 2012-08-22 15:52:44 följande:
    Jag gillade erat korsord! skulle du kunna berätta hur du gjorde och vilka frågor? :)
    Ordflätan gjorde jag i word.
    Jag använde helt enkelt funktionen för att göra tabeller, och suddade ut dom rutor jag inte behövde, samt markerade lösnings-ordet med en tjockare ram.

Frågorna har med vårt medeltidstema att göra, så dom är kanske inte så intressanta att ta del av.
    Men "ösningen" på flätan var Medeltidsveckan. Och där hade vi ledtråden "Brudparets sommarsemester"

Sen fanns det frågor som "annat ord för vapentunika" (Tabard) och "Stridstupp på havremoppe" (Riddare) osv.

Blandat med frågor om vad vår hund heter, vad vår (icke så medeltida) favoritdryck heter osv... 
  • Pertinax

Misstolka mig inte, men jag tycker att det är lite "slött" att få festprogram mailade till sig så därför gör jag inte det. Jag delar gärna med mig av tips och idéer men tycker att om nån ska kopiera något rakt av som jag lagt ner MYCKET tid på så kan man åtminstone skriva själv. Säger inte att ni kommer kopiera det, säger bara att nån KAN kopiera det.

Hela häftet är gjort i word med textrutor så att man enkelt kan flytta runt texten, lite kruxigt dock att få texten på samma nivå då på alla sidorna. Det är gjort med papperet i liggande och två spalter. Finns mall på hur sidorna förhåller sig till varandra här: http://www.kortdesign.se/default.aspx?page=skapa_festprogram

Tidslinjen är gjord med en tjock linje, pilar, hjärtan och textrutor. Ett tips är att göra det på mittuppslaget då man kan använda hela papperet istället för att hoppa mellan olika sidor. Bingon är gjord med vanlig tabell 5x5.

Förhållningsreglerna och konversationsämnena finns på nätet i flera olika utföranden. Bara att googla, kopiera och plocka ut godbitarna. TV-tablån finns också att googla tror jag. Själv hittade jag den här på BT i nån annan tråd. Plockade bort, bytte ut och lade till så att det passade oss. Här finns MASSOR med tips och inspiration: http://pysselochpapp.wordpress.com/category/festhaftebrollopsprogram/

Lycka till!

• sessa

tvtablån är ju rolig men känns som de jag sett innehållt samma grejor... :(

Svar på tråden Festprogram