• FrökenT

    Sundsvall/Timråbrudar 2013

    Hej och hopp, tänkte bara kolla om det finns fler brudar här i Svall/Timrå trakten som ska gifta sig nästa år? Vi ska knyta banden den 27 juli men har än inte tittat på lokal mm. Hur långt har ni kommit i er planering?

    Mvh Fröken T

  • Svar på tråden Sundsvall/Timråbrudar 2013
  • EmmaStinas

    Hej! Här kommer en till som ska gifta sig i Sundsvall. Vi gifter oss i Sättna Kyrka den 17 augusti och har festen i Ånäsparken. Bokat och klart! Kommer själv från Timrå och har varit på massor med bröllop/dop/konfirmationer i området, så undrar ni något är det bara att fråga på!

  • FrökenT

    Välkommen EmmaStinas! Hur långt har ni kommit i planeringen? Har du några bra förslag på fotograf, frisör, catering?

  • EmmaStinas

    Tack, tack! Kyrka, lokal och datum är bokat och klart. Har även bokat Anna på Salong Papiljott som är superduktig på brudfrisyrer. Min sambo är kock så han är otrolig petig med vad som serveras så vi kommer att ha två kollegor till honom som hjälper oss med maten. Vad är ni ute efter för typ av mat? Fotograf är lite lurigt det där, men MissJeni har otroligt fina bilder på sin hemsida iallafall! Har ni andra något tips på fotograf?

  • Ziroz

    Nu går det lite frammåt här i planeringen. Vi kommer nog inte ha någon speciell stil på bröllopet mer än att vi ska ha vinrött som färgtema.

    Inbjudningskorten är beställda, vi är lite sent ute med det men har valt att beställa korten av en kollega till sambons mamma som gör dom för hand :) Klänningen är beställd och har redan kommit hem. Blev inte alls en sån klänning som ja tänkt mig. Trodde att ja ville ha en relativt enkel klänning men så blev det inte :P Sambons kläder är bokade :) Idag har ja också ringt och bokat bruduppsättning, valde "Sagolik" i Timrå fick det tipset av en kompis :) Dom fixar make-up också och håller salongen stängd för övriga den dagen och så ingår det lite champange osv :D Vi fick också förslag på meny idag men den ska vi nog kolla över va lite delar som ja inte kände passade perfekt. Fotograf kommer vi använda en kompis som är jätte duktig. Bordsplaceringen har ja börjat kolla på och satt in de som vi är nästan säkra på kommer. Festprogrammen med lite smått skrivet om gästerna är också påbörjade :)


    Odd Felow kollade vi lite på innan vi bestämde oss för att ha ett helthets upplägg :) Visst blir det i dyraste laget för helheten men vi kände att i och med att viinte finns på plats så är det enklare. Vi kommer iaf inte att kunna åka runt och kolla på olika alternativ. Nu känns det iaf toppen för oss och det är en stor fördel att gästerna kan sova över på samma ställe i och med att drygt hälften av våra gäster åker långt.


    Skickade blanketterna för hindersprövning och namnbyte till sambon för utskrift idag också.


    Det är tur man är mammaledig så hinner man fixa rätt mycket på dagarna :) Nu är det kvar att beställa blommor sen är nog det mesta bokat och beställt iaf och då är det mest fix med program för kvällen osv. :)


     


    FrökenT skrev 2012-10-19 08:58:52 följande:
    Hej ziroz, välkommen! Söråkers herrgård är jättefint, vi tittade på det också men deras brollopspaket var lite väl dyrt för vår smak, vi försöker hålla nere budgeten. Vi tittade även på villa marieberg och Timrå golfklubb men jag tycker att det blev lite väl dyrt. Vi har hyrt Odd fellow inne i stan och sen ska vi ta catering från något bra ställe och alkoholen åker vi till Tyskland och köper. Tyvärr är jag ej från Timrå/Sundsvall heller utan kommer från Norrbotten vilket gör att jag inte heller har så stor koll. Men jag har fått rekommenderad Petra Berggren som fotograf och Salong Barock som frisör. Blommor har jag fått Vifsta blomsterhandel eller Deltablommor i söråker... Jag tror båda har bra priser och jag vet att de är duktiga. Vad har ni för stil på bröllopet? Mvh T
  • tassa

    Klappat och klart! Den 10:e augusti är GA-kyrkan bokad, och min klänning hänger nu i garderoben!

    Inbjudningskorten har vi enkelt gjort själv med lite kreativitet och photoshop. Idag ska jag ut och plocka lite inbjudningskortspimp till vårt skogstema ;) 

    Det här är ju hur kul som helst! Och skönt att känna att det är gott om tid kvar.

    Festplats är ännu inte bestämd (så svårt när vi bor i Umeå, och det måste vara centralt, och inte alltför dyrt, och vi gärna vill hålla lite egna efterrätter och så) Men det lutar kanske åt kårhuset på köpmangatan.

    Någon med erfarenhet från bröllopsmiddag på Sundsvalls kårhus?

    Lycka till alla brudar, och jag ser fram emot att hålla lite kontakt med er under vintern och våren!
    Puss 

  • tassa

    Jag har vart i kontakt med kårhuset, de verkar ha fullt upp, allt drar ut på tiden, och de säger att de har fler förfrågningar om bröllop i sommar än någonsin. Kanske detta forum har sin förklaring ;)

    Det verkar bra, men klart man blir lite irriterad och misstänksam när man aldrig får något svar!! 

  • tassa

    Vad är en rimlig summa??!
    Offerten från kårhuset är kommen, 395:-/pers (då endast med huvudrätt och ett glas vin, då vi ordnar resten av maten själva) PLUS lokalhyra.. En enkel fläskfilé för nästan 400 spänn..!  

    Nej, det får nog bli ett billigare alternativ ändå! För en billig peng får vi hyra kyrkans hus fina sal hela helgen med kök och porslin och rubbet (så får vi väl dricka äppelmust till maten ;) )
    Titta här! http://www.sweco.se/sv/Sweden/Losningar/Byggnader/Kultur-och-fritid/Kyrkans-hus/
     

  • EmmaStinas
    tassa skrev 2012-12-20 14:11:41 följande:
    Vad är en rimlig summa??!
    Offerten från kårhuset är kommen, 395:-/pers (då endast med huvudrätt och ett glas vin, då vi ordnar resten av maten själva) PLUS lokalhyra.. En enkel fläskfilé för nästan 400 spänn..!  

    Nej, det får nog bli ett billigare alternativ ändå! För en billig peng får vi hyra kyrkans hus fina sal hela helgen med kök och porslin och rubbet (så får vi väl dricka äppelmust till maten ;) )
    Titta här! www.sweco.se/sv/Sweden/Losningar/Byggnader/Ku...
    Dom var verkligen jättedyra! Har ni hittat något eller blir det kyrkans hus?
  • Lyckligagatan

    Hej alla Sundsvalls-/Timråbrudar! Jag har läst er tråd och sett att många funderar kring lokal och fotograf. Jag skulle vilja tipsa om Petra Berggren som någon annan också gjort, men också Fredrik Byström som är en väldigt duktig fotograf! Jag har precis lagt upp flera bilder som han tagit i vårt bildgalleri. Han är otroligt tekniskt duktig tycker jag :) Nu kanske ni redan hittat det ni söker men säg till om vi kan hjälpa till med något! Tips eller annat. Ikväll är det ju bröllopsmässa på Knaust med gratis inträde också! :)


    Lyckliga Gatan - Bröllop- och festbutiken i Sundsvall
  • Aalt0

    Hej på er! Läste precis eran tråd och måste fråga, hur går det? Har några av er haft bröllopet ännu? :)

  • AugustiVegas

    Här är en till brud från Sundsvall! Jag ska däremot inte gifta mig här i stan utan det blir i Las Vegas för våran del! Känns otroligt spännande och jag längtar så hiiimla mycket!

    Det mesta är klart, förutom min vigselring (men jag vet ungefär vilken jag vill ha), allt är i hemlighet så det är bara jag och min sambo som vet om det. Vi var inte förlovad sen tidigare men nu har vi fixat förlovningsringar, men kan ju inte bära dom förrän vigseln e klar. Men jag vill ju inget annat än att ha ringen på mig nu med detsamma! :D

    Vi har reserverat tid den 2 Augusti på The little white chapel (drive thru-vigsel, haha, passar oss perfekt!). Och klänning e fixad också så det mesta e klart. Måste skaffa ett marriage license men det gör man där i Vegas. Sen är det bara att köra! ;)

Svar på tråden Sundsvall/Timråbrudar 2013