• Smulanbus26

Hjälp med viktnedgång :(.

Jag gifter mig den 11 augusti i år och har enorm ångest pga. Att jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Har försökt att gått ner men misslyckats. Det är endast tre veckor kvar. Det känns som att alla gäster kommer att kolla på mig och tycka att jag är mullig/tjock. Jag är 175 cm lång och väger 77 kg nu :(!!! Som minst har jag varit nere på 62 kg. Hur kan jag på ett bra sätt gå ner i vikt fort?

• Svar på tråden Hjälp med viktnedgång :(.
  • Celnns
    Tokig skrev 2012-07-20 09:14:02 följande:
    Hej,

Jag har lite samma problem. Har tre månader på mig ungefär. Vill du dela med dig av dina recept?
    Mailade dig samma mail.
    Men kom ihåg att kosten gör att du går ner i vikt oavsett, men kör ALL IN, ut på morgonen och kvällen och träna, och skyll inte på att inte tid finns, tid finns alltid, det beror på hur man planerar och hur tidigt man går upp ;)

PS: Fredagsmys med gurka, morötter, och dipp går bra och glass finns med från 5% och ned .
    det har räddat mig flera gånger när tarmen sugit efter gott
  • Celnns

Fan  glömde skriva med att jag varje dag blandar i ca: två matskedar hela linfrön i filen/yoghurten med
    och att jag har gränsen vid 5% för mejeriprodukterna, så nära 0% som möjligt men inte över 5%

• Hanna05
    Celnns skrev 2012-07-20 09:29:13 följande:
    Mailade dig samma mail.
    Men kom ihåg att kosten gör att du går ner i vikt oavsett, men kör ALL IN, ut på morgonen och kvällen och träna, och skyll inte på att inte tid finns, tid finns alltid, det beror på hur man planerar och hur tidigt man går upp ;)

PS: Fredagsmys med gurka, morötter, och dipp går bra och glass finns med från 5% och ned .
    det har räddat mig flera gånger när tarmen sugit efter gott
    Kan du skicka mig recepten också?? Love_Hanna05@hotmail.com

• Smulanbus26

Tack alla för era svar! Så härligt att se att det finns människor därute som engagerar sig i främmande människors "problem".

Tack för peppingen!

Jag har blivit mer medveten om vad jag äter och har skärt ner på onyttig mat och godis.
    Jag äter mer protein och mindre kolhydrater och rör på mig mer. Även om detta inte
    kommer att ge några stora resultat på denna korta tid innan bröllopet så kommer det
    att kännas psykiskt bättre vilket egentligen är det viktigaste. Som "anonym" skrev;
    det viktigaste är att jag ser att jag kommer att vara en strålande vacker brud :).

Kram på er.

• Mona83

Hej! Jag gifter mig 7 september och behöver gå ner ca 10 kg, hade blivit jätteglad om jag också fick recepten :)

• Sandra7907

Hej..

Börja löpträna och köra LCHF.. effektivt som bara den :)

Jag har enbart ät lördagar ..då äter jag lite kolhydrater och godis funkar kanon.

Under veckorna på kvällarna när suget kommer tuggar jag oliver.

Lycka till .. jag gifter mig 4aug,,,

• Sirifisen

Jag började på GI o gick ner 6 kg på 2 veckor, men gick sen upp 3 o håll mig där. Sen sumpade jag ifs hela grejen iom julen o har inte orkat gå på det igen förrän nu, men det är nyttigt och effektivt. Dra ner på snabba kolhydrater, röra dig och ta bort allt onyttigt ger snabba resultat. Ska själv börja med VIktklubb denna senaste månaden och går på gym 3 dagar i veckan. Ska nog gå att få bort de sista 3-4 cm!

• Anonym (tjockis)

Dra ner dina portionsstorlekar lite, promenera en timme om dagen och kolla typ aftonbladet eller något efter styrkeövningar som du kan göra hemma (eller gå till gymmet). Släng ut vågen och införskaffa ett måttband istället, då kommer du se resultat. Jag gick ner 10cm i midjemått på en månad, men bara 1kg på vågen.

• metalwedding

Stort glas vatten på morgonen innan frukost sen en rask promenad på 30 minunter. Funkar jättebra! Sen som andra redan har sagt, skär ner på kolhydrater.

• Anjesckan

lchf lchf lchf! funkar så fint så det är skrämmande :) med lite motion på det så försvinner kilona direkt :) men som alla andra säger, sänk kolhydraterna typ gi så kommer du känns resultat :)

• bruden85

min sambo har är med i fitness fighten, på 3 veckor har han gått ner 6 kg.
    då gäller de att äta rätt(typ hela tiden) o träna 1 timme om dagen, han själv har tränat 3 ggr under den här tiden så på den biten har han fuskat men ändå gått ner så mycket. han har dock inte fuskat med maten någonting. googla de eller world of shape tror jag... lycka till!!

• Grodprinsens brud

Jag håller också på med typ LCHF/GI.. följer inte slaviskt men hu vad effektivt det är. Har gått ner 7 kg på ett par månader bara. Och kom ihåg att öven om du inte hinner tappa så många kilon så kan du känna dig fräschare med en kost som gör att magen inte är uppblåst. Jag t.ex. har märkt att jag mår mycket bättre (och känner mig mycket smalare) om jag väljer laktosfritt och utan vitt raffinerat mjöl som finns i bröd, pasta etc.. Magen är inte längre som en fotboll en timme efter kvällsmaten!

• FruStendahl

Jag har haft problem med gravidkilona efter barn nr2 som nu är 2år och jag gifter mig oxå 11 augusti.. jag har kört naturdiet, dom färdiga shaksen, har fuskat lite då och då.. dock har jag tagit minst 1 timmes promenad varje kväll.. jag har gått ner från 69kg till 57kg! =) på några veckor.. jag är 158cm lång..

• emzerus83

Ni som kör lchf vad kan man äta till frukost o mellis? Speciellt frukost tycker jag att det verkar svårt att hitta nå bra? jag jobbar på försökola o äter frukost där o kan liksom inte stå o laga något på plats... Någon som jag något tips?? :)

• tinaalpfält

Jag har som många andra nojat mig över min vikt inför bröllopet och bestämde mig därför för att gå med i viktväktarna. Dock var jag ute i god tid och kunde låta det ta längre tid...dvs fuska oftare utan att ha extrakilon kvar till den stora dagen :P Men enligt deras material ska man kunna gå ner upp till 1,5 kg i veckan om man följer deras program. För mig har det verkligen fungerat toppen och det har varit sååå skönt att känna att det inte finns så mycket förbud, mer sunt förnuft och måtta.

Lycka till TS!

• Hanna05
    FruStendahl skrev 2012-07-24 11:51:29 följande:
    Jag har haft problem med gravidkilona efter barn nr2 som nu är 2år och jag gifter mig oxå 11 augusti.. jag har kört naturdiet, dom färdiga shaksen, har fuskat lite då och då.. dock har jag tagit minst 1 timmes promenad varje kväll.. jag har gått ner från 69kg till 57kg! =) på några veckor.. jag är 158cm lång..
    Jag är också 158 lång och väger nu 67 kg. Hur många veckor tog den viktnedgången? Drack du bara naturdiet till både frukost , middag kväll ?? :) 
  • knyttan
    emzerus83 skrev 2012-07-24 12:43:20 följande:
    Ni som kör lchf vad kan man äta till frukost o mellis? Speciellt frukost tycker jag att det verkar svårt att hitta nå bra? jag jobbar på försökola o äter frukost där o kan liksom inte stå o laga något på plats... Någon som jag något tips?? :)
    Baggis bara man har kommit in i det!
    Du kan prova en kombination av följande: ost/gurk/morotsstavar, kokta ägg, bacon o äggröra, keso/kesella/ gräddyoghurt med nötter och /eller bär, gårdagens middagsrester (jodå det går finfint att äta till frukost) rullar av brie och lufttorkad skinka, du kan tom göra eget LCHF-bröd om du känner dig riktigt ambitös, görs ofta på en blandning av ost, pofibrer eller fiberhusk och ägg. Googla så hittar du massa recept.

Äter du enligt LCHF så räcker tre mål mat om dagen och du behöver inget mellanmål, men om du ändå vill äta något av gammal vana så kan det vara bra lite nötter, en rulle av skinka med färskost i, en ölkorv, några kuber ost (typ babybel e dyl) eller något liknande. Undvik frukt.

Jag trivs jättebra med LCHF, innan bröllopet följde jag den dieten och gick ner ca 5 kg på bara ett par månader, för ett par år sedan gick jag dock ner nästan det dubbla. Tyvärr så har vi nu varit iväg på semester med svärföräldrarna som älskar att äta gott på restaurang, gärna bjuder på kaka o tårta mm så det har varit stört omöjligt att vara duktig, och nu pekar nog vågen uppåt igen Rynkar på näsan Men så fort semestern är över så ska jag gå tillbaka till LCHF.
  • emzerus83
    knyttan skrev 2012-07-28 23:42:53 följande:
    Baggis bara man har kommit in i det!
    Du kan prova en kombination av följande: ost/gurk/morotsstavar, kokta ägg, bacon o äggröra, keso/kesella/ gräddyoghurt med nötter och /eller bär, gårdagens middagsrester (jodå det går finfint att äta till frukost) rullar av brie och lufttorkad skinka, du kan tom göra eget LCHF-bröd om du känner dig riktigt ambitös, görs ofta på en blandning av ost, pofibrer eller fiberhusk och ägg. Googla så hittar du massa recept.

Äter du enligt LCHF så räcker tre mål mat om dagen och du behöver inget mellanmål, men om du ändå vill äta något av gammal vana så kan det vara bra lite nötter, en rulle av skinka med färskost i, en ölkorv, några kuber ost (typ babybel e dyl) eller något liknande. Undvik frukt.

Jag trivs jättebra med LCHF, innan bröllopet följde jag den dieten och gick ner ca 5 kg på bara ett par månader, för ett par år sedan gick jag dock ner nästan det dubbla. Tyvärr så har vi nu varit iväg på semester med svärföräldrarna som älskar att äta gott på restaurang, gärna bjuder på kaka o tårta mm så det har varit stört omöjligt att vara duktig, och nu pekar nog vågen uppåt igen Rynkar på näsan Men så fort semestern är över så ska jag gå tillbaka till LCHF.
    Tack för dina tips!
    Jag kommer köra igång imorrn o hoppas att det kommer funka bra!
Svar på tråden Hjälp med viktnedgång :(.