emzerus83 skrev 2012-07-24 12:43:20 följande:
Ni som kör lchf vad kan man äta till frukost o mellis? Speciellt frukost tycker jag att det verkar svårt att hitta nå bra? jag jobbar på försökola o äter frukost där o kan liksom inte stå o laga något på plats... Någon som jag något tips?? :)
Baggis bara man har kommit in i det!
Du kan prova en kombination av följande: ost/gurk/morotsstavar, kokta ägg, bacon o äggröra, keso/kesella/ gräddyoghurt med nötter och /eller bär, gårdagens middagsrester (jodå det går finfint att äta till frukost) rullar av brie och lufttorkad skinka, du kan tom göra eget LCHF-bröd om du känner dig riktigt ambitös, görs ofta på en blandning av ost, pofibrer eller fiberhusk och ägg. Googla så hittar du massa recept.
Äter du enligt LCHF så räcker tre mål mat om dagen och du behöver inget mellanmål, men om du ändå vill äta något av gammal vana så kan det vara bra lite nötter, en rulle av skinka med färskost i, en ölkorv, några kuber ost (typ babybel e dyl) eller något liknande. Undvik frukt.
Jag trivs jättebra med LCHF, innan bröllopet följde jag den dieten och gick ner ca 5 kg på bara ett par månader, för ett par år sedan gick jag dock ner nästan det dubbla. Tyvärr så har vi nu varit iväg på semester med svärföräldrarna som älskar att äta gott på restaurang, gärna bjuder på kaka o tårta mm så det har varit stört omöjligt att vara duktig, och nu pekar nog vågen uppåt igen

Men så fort semestern är över så ska jag gå tillbaka till LCHF.