• Smulanbus26

Hjälp med viktnedgång :(.

Jag gifter mig den 11 augusti i år och har enorm ångest pga. Att jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Har försökt att gått ner men misslyckats. Det är endast tre veckor kvar. Det känns som att alla gäster kommer att kolla på mig och tycka att jag är mullig/tjock. Jag är 175 cm lång och väger 77 kg nu :(!!! Som minst har jag varit nere på 62 kg. Hur kan jag på ett bra sätt gå ner i vikt fort?

• Svar på tråden Hjälp med viktnedgång :(.
  • 987654321

Tycker inte du låter så tjock men det är ju jag :D

Men mitt absolut bästa tips är viktväktarna. Jag har tappat 41kg med dem sen i september. Nu var ju jag mycket! större än du men har kompisar med 10 kg övervikt som tappat dem lätt också

• Hjärtat78

Hej jag gick med Viktklubb på Aftonbladet och på 9 månader gick jag ner 32kg :) Väger nu 60kg. Jag slutade helt med allt onyttigt och håller mig fortfarande ifrån det, har hittat annan mat som är godare och nyttigare.

• 987654321
    Hjärtat78 skrev 2012-07-18 23:12:42 följande:
    Hej jag gick med Viktklubb på Aftonbladet och på 9 månader gick jag ner 32kg :) Väger nu 60kg. Jag slutade helt med allt onyttigt och håller mig fortfarande ifrån det, har hittat annan mat som är godare och nyttigare.

Grattis! och bra jobbat!

• Hjärtat78
    987654321 skrev 2012-07-18 23:25:37 följande:

Grattis! och bra jobbat!

Tack & Grattis till din viktnedgång!!
  • Mette81

Vill du ha snabb nergång kan du försöks med någon sopp-kur, t.ex. camebridge. Första veckan tappar du mycket vatten men sedan hamnar kroppen i ett förbrännings stadie (ketos). Men dagar innan bröllopet bör du äta som vanligt så du får bra med energi till din stora dag :) Lycka till!!

• 987654321
    Hjärtat78 skrev 2012-07-18 23:40:31 följande:
    Tack & Grattis till din viktnedgång!!
    Tackar :) Nu blev det nästan lite beundrarklubb :D Sorry ts!
  • Anonym

jag själv har inte testat lchf men de jag känner som har gjort det har gått ner i vikt väldigt snabbt!
    Att skippa kolhydrater eller dra ner rejält på de tror jag kommer ge rätt snabba resultat. Försök att gå ut o gå eller jogga lätt minst 30 minuter om dagen, gärna mer!

Det är svårt att ge bra råd o tips när man inet vet hur du äter idag eller hur du tränar.
    Jag vägde 75 kg i april o väger nu 70.5 ca...är 1,72 cm lång. Och det jag har gjort sen dess är att ha slutat med godis o dragit ner på kolhydrater o rör på mig mera...mest promenader o den senaste månaden lite styrketräning också.

oavsett om du går ner eller inte så kommer inte dina gäster tycka att du ser mullig/tjock ut...dom kommer se en strålande vacker brud! det är jag helt övertygad om!! det viktiga är att även du kommer att se det!!

Stort lycka till!!

• Celnns
    Smulanbus26 skrev 2012-07-18 22:39:59 följande:
    Jag gifter mig den 11 augusti i år och har enorm ångest pga. Att jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Har försökt att gått ner men misslyckats. Det är endast tre veckor kvar. Det känns som att alla gäster kommer att kolla på mig och tycka att jag är mullig/tjock. Jag är 175 cm lång och väger 77 kg nu :(!!! Som minst har jag varit nere på 62 kg. Hur kan jag på ett bra sätt gå ner i vikt fort?
    Skickade mail med olika recept, dieter och upplägg, jag gick ner 4-5 hål på bältet på 6 veckor
  • Hanna05

Jag gifter mig också 11 aug och skulle också vilja ha hjälp med att gå ner de sista tre veckorna! 
    Jag väger 66 kg nu och är 158. Förut låg jag mellan 52-55 kg! Hade varit kanon om jag kunde lyckas gå ner 2 kg/vecka nu, då kan jag nå mitt delmål på 58 kg!!

Någon som har en bra kur!?  

• Tokig
    Celnns skrev 2012-07-20 07:45:43 följande:
    Skickade mail med olika recept, dieter och upplägg, jag gick ner 4-5 hål på bältet på 6 veckor
    Hej,

Jag har lite samma problem. Har tre månader på mig ungefär. Vill du dela med dig av dina recept?
Svar på tråden Hjälp med viktnedgång :(.