• 987654321

Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)

Som rubriken lyder: Hur gör man rent praktiskt? Stor klänning, liten toa... :)

• Svar på tråden Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)
  • 987654321
    aniara skrev 2012-07-01 22:28:02 följande:
    Jag hade en underkjol med ringar. Jag lyfte upp underkjolen i nedersta ringen och höll den så att det blev som en korg framför kroppen, där jag sen kunde lyfta upp själva klänningen i korgen. Jag gick på toa, rättvänd, helt utan problem. Vi hade väldigt fint väder och en städad fest så det blev inte blött på toalettgolvet.
    Jag har stor jädra tyllkjol :D
  • aniara
    987654321 skrev 2012-07-01 22:30:51 följande:
    Jag har stor jädra tyllkjol :D
    Du kan få köpa min underkjol och ha under ;)

Jag hade en inbyggd tyllunderkjol i min klänning men kompletterade med en underkjol med ringar med ganska liten diameter och det var sååå skönt med luft under klänningen. Plus att det blev lättare att gå på toa ;)
  • Mollee
    Chicita skrev 2012-07-01 22:17:44 följande:
    Själv hade jag inga problem med själva kjoldelen.
    Ärmarna däremot höll på att driva mig till vansinne första vändan på toan Tungan ute 
    Du hade väl en medeltidsklänning? Haha, som första gången jag skulle diska i hängärmar - ärmarna fulla med vatten!

Ett berg av tyll i knät funkar också. Öva innan, med en stol!
  • Chicita
    Mollee skrev 2012-07-01 22:38:15 följande:
    Du hade väl en medeltidsklänning? Haha, som första gången jag skulle diska i hängärmar - ärmarna fulla med vatten!

Ett berg av tyll i knät funkar också. Öva innan, med en stol!
    Jepp precis... Jag hade en klänning som i modellen påminner mycket om Arwens "Dying frock".
    Dvs stora klockärmar som började vid armbågen.
    Det slutade med att jag knöt ihop dom bakom ryggen när jag skulle gå på toan Flört 
  • 987654321
    aniara skrev 2012-07-01 22:33:16 följande:
    Du kan få köpa min underkjol och ha under ;)

Jag hade en inbyggd tyllunderkjol i min klänning men kompletterade med en underkjol med ringar med ganska liten diameter och det var sååå skönt med luft under klänningen. Plus att det blev lättare att gå på toa ;)
    Haha funderar på kateter annars :D
  • Aniara4
    987654321 skrev 2012-07-01 23:01:58 följande:
    Haha funderar på kateter annars :D
    Att jag inte tänkte på den geniala lösningen!

Jag hade en tortyrgördel under som började under bysten och slutade strax ovanför knäna, och eftersom klänningen satt åt i midjan fanns det helt enkelt ingen chans att gå på toa i den. Min bästa vän följde med mig och hjälpte mig ta av och på klänningen varje gång. Det gick bäst i början av festen, snörningen blev konstigare och konstigare för varje glas vin hon hade druckit! Förvånad Å andra sidan brydde jag mig mindre och mindre...
  • ElinFalk85

min man följde med och höll upp klänningen, med underkjol och allt =).

• saffrangirl

Som andra har skrivit så fick tärnan följa med in och hålla upp klänningen. Ett tips är att gå på handikappstoaletten, om det finns någon, för där är det i alla fall utrymme :)

• anette83

Jag tyckte att det var jättesmidigt och enkelt att sitta bakvänt med lite papper i toastolen som någon föreslog. Försökte gå "normalt" först men med släp och hellång slöja så insåg jag att det var betydligt smidigare att sitta bakvänt.

• Smulan

Jag var brudtärna åt min syster och jag fick helt enkelt följa med ;) med det gjorde inte mig något det var ju bara min syster=) Jag själv hade en enkel klänning som gick lätt att hålla upp själv!

• Green

Hade inga som helst problem att gå på toaletten!
    Klänningen var riktigt stor med underkjol, volangkjol i tyll och fyra lager vanligt tyll, det gick bra att gå precis som vanligt

• FruStendahl

Träligt om man skulle bli skitnödig säger ja bara.., haha!

• Tilda93
    FruStendahl skrev 2012-08-01 11:12:16 följande:
    Träligt om man skulle bli skitnödig säger ja bara.., haha!
    Haha!www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4193554-2.html#
  • Ingride

Jag hade en liten ståpotta sedan tidigare. Den heter Pipinett och kan köpas på Apoteket. Den har fått följa med mig på resor med Transsibiriska järnvägen till Yttre Mongoliet, Kina och även på resor till Indien, där man inte alltid vill använda toaletterna. Den funkade alldeles utmärkt och jag klarade mig själv på toa med släp, underkjolar och allt. Rekommenderas till alla blivande brudar.

• 987654321

Nu har jag vart gift i två veckor och jag gjorde precis som vanligt :)

• sirifredde

Skrattar gott åt ditt inl'gg kan riktigt se hur det går till:)

Aniara4 skrev 2012-07-01 23:41:50 följande:
    Att jag inte tänkte på den geniala lösningen!

Jag hade en tortyrgördel under som började under bysten och slutade strax ovanför knäna, och eftersom klänningen satt åt i midjan fanns det helt enkelt ingen chans att gå på toa i den. Min bästa vän följde med mig och hjälpte mig ta av och på klänningen varje gång. Det gick bäst i början av festen, snörningen blev konstigare och konstigare för varje glas vin hon hade druckit! Förvånad Å andra sidan brydde jag mig mindre och mindre...
Svar på tråden Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)