• 987654321

Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)

Som rubriken lyder: Hur gör man rent praktiskt? Stor klänning, liten toa... :)

• Svar på tråden Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)
  • Nikkita

Jag gifte mig igår & jag behövde hjälp med att gå på toa... Min tärna fick följa med in & hålla upp släpet helt enkelt. Inte jätte kul, men vi känner varandra bra så det var lugnt Glad 

• Chicita

Om möjlighet finns så boka upp en toa till dig och maken (om det finns mer än en).
    Helt enkelt bara för att det blir mindre kladdigt på golvet = klänningen blir mindre lortig.

Men annars är det lättast att lyfta klänningen fram och sen helt enkelt grensla toan så man sitter åt fel håll (ansiktet mot väggen)
    Då behöver man bara hålla rätt på den del av klänningen som är framför en, vilket är lättare att hantera Flört 

• TheD

Min syster som var tärna fick hålla upp klänningen. Det gick hur bra som helst :)

• Nikkita
    Chicita skrev 2012-07-01 22:01:17 följande:
    Men annars är det lättast att lyfta klänningen fram och sen helt enkelt grensla toan så man sitter åt fel håll (ansiktet mot väggen)
    Då behöver man bara hålla rätt på den del av klänningen som är framför en, vilket är lättare att hantera Flört 
    Denna version undrar jag lite över Glad Någon sa till mig att göra så när jag hade urinvägsinfektion, men det var jätte svårt för det stänkte (iom att strålen träffar toan i fel vinkel el vad man säger)... Hur gör man för att undvika det? Man vill ju inte ha urinstänk på klänningen Obestämd
  • 987654321
    Nikkita skrev 2012-07-01 22:06:27 följande:
    Denna version undrar jag lite över Glad Någon sa till mig att göra så när jag hade urinvägsinfektion, men det var jätte svårt för det stänkte (iom att strålen träffar toan i fel vinkel el vad man säger)... Hur gör man för att undvika det? Man vill ju inte ha urinstänk på klänningen Obestämd
    Du får kissa löst :D
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-07-01 22:06:27 följande:
    Denna version undrar jag lite över Glad Någon sa till mig att göra så när jag hade urinvägsinfektion, men det var jätte svårt för det stänkte (iom att strålen träffar toan i fel vinkel el vad man säger)... Hur gör man för att undvika det? Man vill ju inte ha urinstänk på klänningen Obestämd
    Släng i lite papper i toan först så stänker det inte på samma sätt. Och annars är det väl egentligen bara att träna på det Glad
  • 987654321

Haha alla blivande brudar sitter bakvänt :)

• Chicita

Själv hade jag inga problem med själva kjoldelen.
    Ärmarna däremot höll på att driva mig till vansinne första vändan på toan Tungan ute 

• Pyttsan

Hahaha, skrattar högt åt alla bilder i huvudet! Skrattande

• aniara

Jag hade en underkjol med ringar. Jag lyfte upp underkjolen i nedersta ringen och höll den så att det blev som en korg framför kroppen, där jag sen kunde lyfta upp själva klänningen i korgen. Jag gick på toa, rättvänd, helt utan problem. Vi hade väldigt fint väder och en städad fest så det blev inte blött på toalettgolvet.

Svar på tråden Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)