Hur går man på toa i bröllopsklänning? :)
Som rubriken lyder: Hur gör man rent praktiskt? Stor klänning, liten toa... :)
Som rubriken lyder: Hur gör man rent praktiskt? Stor klänning, liten toa... :)
min man följde med och höll upp klänningen, med underkjol och allt =).
Som andra har skrivit så fick tärnan följa med in och hålla upp klänningen. Ett tips är att gå på handikappstoaletten, om det finns någon, för där är det i alla fall utrymme :)
Jag tyckte att det var jättesmidigt och enkelt att sitta bakvänt med lite papper i toastolen som någon föreslog. Försökte gå "normalt" först men med släp och hellång slöja så insåg jag att det var betydligt smidigare att sitta bakvänt.
Jag var brudtärna åt min syster och jag fick helt enkelt följa med ;) med det gjorde inte mig något det var ju bara min syster=) Jag själv hade en enkel klänning som gick lätt att hålla upp själv!
Hade inga som helst problem att gå på toaletten!
Klänningen var riktigt stor med underkjol, volangkjol i tyll och fyra lager vanligt tyll, det gick bra att gå precis som vanligt
Träligt om man skulle bli skitnödig säger ja bara.., haha!
Jag hade en liten ståpotta sedan tidigare. Den heter Pipinett och kan köpas på Apoteket. Den har fått följa med mig på resor med Transsibiriska järnvägen till Yttre Mongoliet, Kina och även på resor till Indien, där man inte alltid vill använda toaletterna. Den funkade alldeles utmärkt och jag klarade mig själv på toa med släp, underkjolar och allt. Rekommenderas till alla blivande brudar.
Nu har jag vart gift i två veckor och jag gjorde precis som vanligt :)
Skrattar gott åt ditt inl'gg kan riktigt se hur det går till:)