• Jag han

    Vad är er favoritparfym?

    Vad gillar ni för parfym/parfymer?


     


    Är själv lite nyfiken på


    *escadas Magnetism


    *Hugo boss Orange


     


    Har inte testat dem än, men nåt gör mig nyfiken på dom :)

  • Svar på tråden Vad är er favoritparfym?
  • karamell

    Jag Han: Det verkar inte finns så många vaniljiga dofter ute tyvärr..
    Hugo Boss deep red luktar mkt vanilj men den är gansk "tung" 

  • amerika

    Har tre favoriter just nu, varav en är redan nämnd i tråden:

    Jimmy Choo (den rosa)
    Cacharel - Catch Me
    och den redan nämnda Cacharel - Amor amor 

    Sen fick jag Versace - Woman av min sambo men den tycker inte varken han eller jag om... Han köpte den mest för att det var en snygg flaska! haha

     

  • Jag han

    Karamell: tack för svaret! Har den och gillar den tyvärr inte något vidare.. Min samling består av ca 25 flaskor och hittar fortfarande inte "min" parfym.. :/  Men alla kanske inte gör det?      

  • karamell

    Jag Han: hehe jag har också den men gillar inte heller den särskilld mkt längre, köpte den för många år sen...
    Min perfymsamlig består nu av ca. 12 perfymer men inte heller någon som jag känner "WOW, denna är JAG"
    Jag är ganska nöjd med "eacada sexy graffiti" den luktar himmelskt gott och fruktig men känns ganska ungdomlig och sommrig, är ute efter något fräscht men ändå lite mer sensuellt. 
    Jag har gett bort så många perfymer som jag har köpt också för att jag har märkt att jag inte gillar dem "på mig" 

  • Jag han

    Karamell:  åh, jag kan inte ge bort nån parfym, även om jag ogillar den. Har nån sjuk grej med just parfymer.. :) Sexy Grafitti?! Den har jag aldrig testat.. Igår beställde jag en billig liten sak när mannen behövde köpa en ny. Det blev Paul Smiths: Optimistic. Ingen aning om hur den luktar :)  Men den kostade bara 179kr...Jag använder inte så mycket fräscha parfymer, men har några ändå. När jag använder dem blir det mest Dkny delicious. Fresch blossom e ok den med! En annan jag gillar ibland är Jennifer Lopez "Still". Den e lite speciell..        

  • Lavelii

    Ralph Lauren-Romance, Juicy Couture-Viva la diva och sen köpte fästmannen en doft från Lancome häromveckan som är SUPER!! Har verkligen fastnat för den. Minns inte vad den heter nu men fästmannen sa att det tydligen ska vara deras senaste doft. Annars är RL-Romance en doft som följt mig sen jag var 16-17... (Ca 10 år alltså). Gucci Rush 2 är också god.

  • karamell

    Jag Han: Du får berätta hur den nya luktar sen om den var god. DKNY fresh blossom använder jag lite då o då också (rosa äpplet) den är väldigt sommrig och fräsch.  Jag ska testa "still."
    Jag ska gå och lukta på alla dofter och försöka hitta en "bröllopsdoft" Har läst att man ska välja ut en ny doft som man endast använder runt bröllopet (högst en månd innan & efter, och på bröllopsdagen såklart) då kan man framkalla minnen och känslorfrån bröllopet i framtiden, då doftsminnet sägs vara det starkaste minnet.
     

  • Jag han

    Karamell: Ja det har jag också hört att man "ska" göra. Tyvärr är jag ju så velig, så jag kunde inte bestämma mig. Stod i brudklänningen och bad min tärna och frisör hjälpa mig välja tillslut.Valet blev faktiskt JLo:s "Still", mest för att jag visste att min man gillade den. Men vet inte om jag valt den idag.. Den e god, men kanske ingen "bröllopsparfym". Min nya kom idag och luktade...ok.. Inte alls illa, men inte någon favorit. Lite lagom somrig och anonym. Får fortsätta i parfymträsket igen.. Måste sniffa igen på The one "Desire" På stickan doftade den jättegott! Men den e svindyr. Tyvärr.. O så måste jag ju testa den du nämnde. Grafitti parfymen!         

  • idak86

    Jag använder sällan parfym,men jag har mina två favoriter som jag växlar mellan just nu är  Versace Bright Crystal och en parfym ifrån Yves Rocher som luktar vanilj så dessutom är gjord av ekologisk vanilj,så jag luktar som en vaniljdröm när jag har på mig den. Kommer nog att ha på mig Bright Crystal när jag gifter mig. 

  • Jag han

    Idak86: kanske borde prova den från yves. jag gillar lite vaniljiga, varma dofter. Bright Crystal doftar väldigt gott!! :) 

  • mistyrose

    Mina favoriter just nu:
    Bvlgari - green omnia jade
    SJP - lovely
    Dior - Hypnotic poison

    Sen tycker jag även om oscar de la renta - signature och chloe' narcisse.

  • karamell

    Jag han: Jag köpte idag till slut viktor & Rofs "Flowerbomb" 
    Tyckte inte den var märkvärdig när jag luktade ur flaskan, men den var riktigt god på, och det kom fram en hel del vanilj tyckte jag :)
    Har du doftat på den? Det finns 2 olika nu, men jag tog orginalet.
    Det har kommit en ny från Jimmy choco också som heter "Exotic" som är riktigt fruktig och gooooo! 

  • Hoffsennanen Tottoplex

    D&G- Light Blue, den klara flaskan. Den frostade luktade inte alls lika gott!

  • Vichy

    Jag tror jag har skrivit här förut men har kommit på att jag, särskillt nu på sommaren, älskar att använda body mists... Lättare än parfym och luktar jättegott!

    Victoria's  Secret Love Spell
    Gina tricot Strawberry and champange
    H&M Garden delight

    Billigare och lättare än vanlig parfym! 

Svar på tråden Vad är er favoritparfym?