• Jag han

    Vad är er favoritparfym?

    Vad gillar ni för parfym/parfymer?


     


    Är själv lite nyfiken på


    *escadas Magnetism


    *Hugo boss Orange


     


    Har inte testat dem än, men nåt gör mig nyfiken på dom :)

  • Svar på tråden Vad är er favoritparfym?
  • Jag han

    Tack för alla svar jag fått!


    Har nån mani för parfymer och har nog för många därhemma egentligen. Men jag älskar att variera dofter från dag till dag beroende på humör :)


    Ändå blir jag aldrig nöjd med min samling.


    Några jag brukar använda just nu är:


    *Viktor &Rolf- flowerbomb


    *Escada- taj sunset


    *Jennifer Lopez- still


    *Britney Spears - fantasy


     


    Mer tips tack! :D


     

  • Jag han

    karamell skrev 2013-02-26 21:44:49 följande:Vilken rolig tråd! :) Jag älskar dofter och att ha stor perfymsamling, det är som många av  er andra säger, roligt att byta doft beroende på humör, kläder, kväll/dag, sommar/vinter osv.Favvo just nu är Escada Sexy Graffiti. (den fanns för 10 år sen, ångrade att jag inte köpte den då men köpte typ alla efterföljare utan att bli riktigt nöjd, sen kom de med jubeliumsperfym då de lanserade om några av favoriterna, då passade jag på att köpa en stoooor) Den är fruktig, sommrig, lätt och såååå god.Jag försöker hitta en god perfym som passar mer till kvällen, med inslag av vanilj, någon som kan rekomendera någon? Kenzo Amour kanske? Andra favoriter är:Amor amorBritney spears fantasy (luktar gott som godis, men jag vill inte alltid lukta godis)Miss diorRosa äpplet från DKNY Light blue är extremt god (men vill inte lukta likadant som mamma) Jag gillar verkligen dofter med inslag av vanilj. Så behagligt. Jag använder ibland DKNY:S Pure. Just den med vanilj i. (de har två pure). Men har ibland svårt att avgöra om den luktar gott eller är för damig..     

  • Jag han

    karamell skrev 2013-03-20 14:43:42 följande:Jag Han: Tack för tipset! Jag ska gå o dofta på den! Var igen o provade Kenzo Amour igår och fick mkt bra respons från killen när jag kom hem med den på =) Kanske blir den!Har du provat "the one" från D&G? Och även deras nya "Desire"? Jag gillar dem båda..     

  • Jag han

    Karamell:  förlåt att det blir så krånglig text... Ja, Kenzo Amour doftar gott!!     

  • Jag han

    Karamell: tack för svaret! Har den och gillar den tyvärr inte något vidare.. Min samling består av ca 25 flaskor och hittar fortfarande inte "min" parfym.. :/  Men alla kanske inte gör det?      

  • Jag han

    Karamell:  åh, jag kan inte ge bort nån parfym, även om jag ogillar den. Har nån sjuk grej med just parfymer.. :) Sexy Grafitti?! Den har jag aldrig testat.. Igår beställde jag en billig liten sak när mannen behövde köpa en ny. Det blev Paul Smiths: Optimistic. Ingen aning om hur den luktar :)  Men den kostade bara 179kr...Jag använder inte så mycket fräscha parfymer, men har några ändå. När jag använder dem blir det mest Dkny delicious. Fresch blossom e ok den med! En annan jag gillar ibland är Jennifer Lopez "Still". Den e lite speciell..        

  • Jag han

    Karamell: Ja det har jag också hört att man "ska" göra. Tyvärr är jag ju så velig, så jag kunde inte bestämma mig. Stod i brudklänningen och bad min tärna och frisör hjälpa mig välja tillslut.Valet blev faktiskt JLo:s "Still", mest för att jag visste att min man gillade den. Men vet inte om jag valt den idag.. Den e god, men kanske ingen "bröllopsparfym". Min nya kom idag och luktade...ok.. Inte alls illa, men inte någon favorit. Lite lagom somrig och anonym. Får fortsätta i parfymträsket igen.. Måste sniffa igen på The one "Desire" På stickan doftade den jättegott! Men den e svindyr. Tyvärr.. O så måste jag ju testa den du nämnde. Grafitti parfymen!         

  • Jag han

    Idak86: kanske borde prova den från yves. jag gillar lite vaniljiga, varma dofter. Bright Crystal doftar väldigt gott!! :) 

Svar på tråden Vad är er favoritparfym?