fannyohenrik skrev 2012-06-25 13:55:40 följande:
Hur känner ni här inne ska man gifta sig innan man skaffar barn? vad är rätt för er? :)
För mig och min blivande känns det rätt att gifta oss innan vi skaffar barn. vi ska börja försöka direkt efter bröllopet trots att vi har varit tillsammans ett år. men vi båda är redo för det steget. men jätte viktigt för oss att va gifta först.
Jag vill vara gift innan. Dels for att jag tycker man 'bor' ge varandra loften innan man skaffar familj, kanske for att min mamma och pappa hade ett ganska instabilt forhallande nar jag vaxte upp. Och dels for att jag tror det blir valdigt latt att man prioriterar bort brollopet sedan, eftersom det ar sa dyrt att ha barn, och da far man kanske aldrig chansen att planera sitt drom-brollop.
Jag domer ingen som gor tvartom (min syster var gravid pa brollopet, tex) men jag tycker daremot det ar ganska konstigt nar man skaffar barn fast man inte ar 'redo' for att gifta sig. Jag kanner nagra som har tre barn, sedan friade han men da kande hon sig pressad och gjorde slut. Men dom maste ju anda ha kontakt resten av livet eftersom han ar pappan till hennes tre barn, sa jag kan nog inte riktigt forsta hur hon tankte dar.