• salsabus

    Gifta sig på Cypern eller Mallorca

    Hej!

    Jag och min sambo vill gifta oss i maj nästa år och då gärna på Cypern eller Mallorca. 

    Jag har googlat runt som en galning men tycker inte att man hittar så mycket information. Helst vill jag ha någon som planerar bröllopet nere på plats. Har mailat mallorcabrollop.com men inte fått något svar än.

    Har ni några bra tips?

    Allt mottages tacksamt :)

  • Svar på tråden Gifta sig på Cypern eller Mallorca
  • morguse

    Vad kul, jag är halv mallorquin o funderade oxå på att gifta mig på Mallorca, har en liten fördel att min pappa o hans del av familjen bor där.
    Min stora dröm är att vigas i katedralen i Palma men min pappa sa att dom hade lång kö.... 

  • salsabus
    morguse skrev 2012-06-24 23:52:41 följande:
    Vad kul, jag är halv mallorquin o funderade oxå på att gifta mig på Mallorca, har en liten fördel att min pappa o hans del av familjen bor där.
    Min stora dröm är att vigas i katedralen i Palma men min pappa sa att dom hade lång kö.... 
    Oj, hur lång tid är väntetiden där? Har du bott på Mallorca?
  • morguse
    salsabus skrev 2012-06-26 07:44:05 följande:
    Oj, hur lång tid är väntetiden där? Har du bott på Mallorca?
    tyckte han sa typ 1 år men ska fråga honom nu när han ringer i dagarna....jag har bott där när jag var liten o även under ått år 2000-2001.
    Ska be honom o min faster att kolla upp lite olika ställen att ha festen på...skulle det vara helt fel o ha paella som bröllopsmiddag? 
  • lovis80
    salsabus skrev 2012-06-26 07:42:45 följande:
    Det ser jättefint ut! Jag mailade Sunwing Resort & Spa Sandy Bay igår och får se när vi får svar. Vi vill försöka hålla ner kostnaderna på bröllopet lite grann. Är det samma hotell ni funderar på? Har ni bestämt någon budget? När ska ni gifta er? :)
    Det är samma hotell, vi gifter oss 21/8 och vi böjade planera för ca 3 veckor sen. Har planerat bröllop ett bra tag men det har hela tiden kommit saker emellan och folk som lade sig i och tyckte och tänkte en massa. Detta gjorde att vi tappade sugen och la allt som kallades bröllop på is. Nu kännde vi dock att vi ville gifta oss (för oss) och lite själviskt kanske, bestämmde vi oss för att åka och göra detta  på Cypern.
    Den närmaste släkten är medbjuden och de flesta tycks ändå komma trotts kort varsel. Sen funderar vi på att ha en större fest för all övrig släkt och vänner när vi kommer hem :)

    En direkt budget har vi inte, men det blir billigare i och med att vi räknar detta även som vår smekmånad.
    maten till bröllopsmiddagen blir även den billigare, har fått prisförslag från hotellet och det går på mellan 27-35 euro per person för trerätters.

    blommor och fotograf hamnar väl på ungefär detsamma som här i sverige skulle jag tro.
  • salsabus
    morguse skrev 2012-06-26 18:20:44 följande:
    tyckte han sa typ 1 år men ska fråga honom nu när han ringer i dagarna....jag har bott där när jag var liten o även under ått år 2000-2001.
    Ska be honom o min faster att kolla upp lite olika ställen att ha festen på...skulle det vara helt fel o ha paella som bröllopsmiddag? 
    Okej, men det kan ju vara värt och vänta 1 år om man känner för det :)
    Nej, det tycker jag inte! Det är ju gott och att det även är en inhemsk rätt är ju kul. 
  • lovis80
    salsabus skrev 2012-06-26 07:44:05 följande:
    Oj, hur lång tid är väntetiden där? Har du bott på Mallorca?
    Har du fått svar från hotellet än?
  • lovis80
    salsabus skrev 2012-06-26 07:42:45 följande:
    Det ser jättefint ut! Jag mailade Sunwing Resort & Spa Sandy Bay igår och får se när vi får svar. Vi vill försöka hålla ner kostnaderna på bröllopet lite grann. Är det samma hotell ni funderar på? Har ni bestämt någon budget? När ska ni gifta er? :)
    oj citerade fel inlägg:) så skadet vara.
  • salsabus
    lovis80 skrev 2012-06-27 12:27:34 följande:
    Det är samma hotell, vi gifter oss 21/8 och vi böjade planera för ca 3 veckor sen. Har planerat bröllop ett bra tag men det har hela tiden kommit saker emellan och folk som lade sig i och tyckte och tänkte en massa. Detta gjorde att vi tappade sugen och la allt som kallades bröllop på is. Nu kännde vi dock att vi ville gifta oss (för oss) och lite själviskt kanske, bestämmde vi oss för att åka och göra detta  på Cypern.
    Den närmaste släkten är medbjuden och de flesta tycks ändå komma trotts kort varsel. Sen funderar vi på att ha en större fest för all övrig släkt och vänner när vi kommer hem :)

    En direkt budget har vi inte, men det blir billigare i och med att vi räknar detta även som vår smekmånad.
    maten till bröllopsmiddagen blir även den billigare, har fått prisförslag från hotellet och det går på mellan 27-35 euro per person för trerätters.

    blommor och fotograf hamnar väl på ungefär detsamma som här i sverige skulle jag tro.
    Hej! Vad konstigt, gjorde ett långt svar till dig men jag kanske glömde posta det? Jag tar om det iaf :)

    Det är ju ganska snart ni ska gifta er men eftersom ni planerat detta innan så vet väl ni ungefär vad ni vill ha? :) Och kul att så många kan hänga med! Jag funderar på att berätta det snart för alla så de kan spara lite pengar eftersom vi ska även bjuda med oss lite vänner så de också hinner spara. Vi har pratat med våra mammor om de kan följa med och det är det vikigaste :) Supersmart med fest när man kommer hem! Vi funderar i att strunta i att ha en lokal där, så det ska vi också tänka på.

    Mailade hotellet i måndags på mailadress sandy.bay@sunwing.net men fortfarande inte fått något svar. Konstigt! Vi försöker hålla ner kostnaderna och det lät väldigt bra med prisförslaget. Vi funderar ju även på Mallorca och där har jag kontakt med en bröllopsplanerare och hon sa att vi får räkna med 50 euro och uppåt per person.

    Hur kommer eran vigsel gå till? Hur många blir ni totalt? Har du köpt klänning? :)
  • lovis80

    Klänningen är det största orosmomentet just nu av den enkla anledningen att jag inte har någon..... Letar för fullt, det är ju tyvärr så att det är beställningsvara på de flesta i min storlek och längd. Måste även kontakta flygbolaget för att höra om jag får ta med den in på planet. Känns inte kul att knöla ner den i någon väska, tänk om den kommer bort.


    Jag har ändå valt att ha en "riktig" brudklänning trotts att bröllopet inte är så "flott"......


    På hotellet gör de iordning en del utav resurangen för oss,fick bilder på tidigare bröllop där. Superfint, verkligen. Och vad jag har förstått så kostar det inte något extra. Tänkte försöka lägga upp den här men det funkar inte av någon anledning...


    Själva vigselakten kommer att kosta oss 300 Euro och vara precis som en vigselakt i sverige.


    Det är ännu lite oklart hur många som kommer, men det visar sig. Huvudsaken att jag, min blivande och vår dotter är där.


    Mycket av anledningen att vi gör så här är för att vi vill undvika all stress och alla måsten, vi gör på vårt egna sätt. Vi har full förståelse för dem som inte vill och kan följa med och har heller inte räknat med igentligen någon. Så alla som kommer är igentligen bara ett plus.

Svar på tråden Gifta sig på Cypern eller Mallorca