Inlägg från: salsabus |Visa alla inlägg
  • salsabus

    Gifta sig på Cypern eller Mallorca

    Hej!

    Jag och min sambo vill gifta oss i maj nästa år och då gärna på Cypern eller Mallorca. 

    Jag har googlat runt som en galning men tycker inte att man hittar så mycket information. Helst vill jag ha någon som planerar bröllopet nere på plats. Har mailat mallorcabrollop.com men inte fått något svar än.

    Har ni några bra tips?

    Allt mottages tacksamt :)

  • Svar på tråden Gifta sig på Cypern eller Mallorca
  • salsabus
    TheD skrev 2012-06-20 14:54:47 följande:

    Jag har inga tipsa så men när jag jobbade på Cypern så var det alltid en bröllop någonstans på ön :) Speciellt i Larnaca när man var till hotellen där. Speciellt ena hotellet så var det alltid en bröllop varje gåg man skulle dit. MÅnga hotell, de finare iaf har en egen del som fixar med bröllop.


     


    Vi hade ett svenskt par som kom ner för att gifta sig men i rådhuset som btw ligger på partygatan ;)


     


    Kontakta hotell!


    Okej! Vi träffades på Cypern och på det hotellet vi bodde på då hade bröllop som var jättefint :) Och nu när vi bestämde oss för att slå till så tänkte vi på att det skulle vara mysigt och gifta oss utomlands! 
  • salsabus
    101112 skrev 2012-06-20 14:58:53 följande:
    fRITIDSRESOR OCH VINGRESOR bland annat har weddingsplaners på vissa hotell gå in på deras hemsidor och kolla själva ska vi gifta oss i Thailand på ett av Sunvings hotell
    Jag har faktiskt kollat där med! Men vi måste nog vara i Cypern av de ställen som finns eftersom vi ska bjuda med släkt och vänner så måste vi nästan vara på något ställe där det är hyfsat billigt och åka med till. Skulle vara härligt och gifta sig i Thailand eller asien men min sambos familj har inte riktigt råd med det. Men ska kontakta hotellet i Cypern (Sunwings ena hotell) och fråga om pris och hur det går till :)
  • salsabus
    Alcudia2012 skrev 2012-06-21 00:36:50 följande:
    Jag kan varmt rekommendera Mallorca! Vigde oss där i torsdags och det var helt fantastiskt.
    Hade anlitat Charlotte på Mallorcabröllop och hon ordnade allt vi ville ha hjälp med, vigselplats, fotografering, musik, restaurang, blommor ja allt!
    Var det länge sen du mejlade mallorcabrollop.com? Vet att de hade ganska hektiskt nu med många bröllop, men hon brukar vara snabb med att svara ändå.
    Prova igen! Och lycka till med planering och bröllop!
    Åh grattis! Ja, jag kollade på Mallorcabröllop och det verkar ju vara suveränt! Jag mailade henne i måndags men ännu inte fått något svar, men kanske ska prova på måndag igen. Vad valde ni för plats? Var resturang och mat bra? Fixade dom smink och hår bra? Mycket frågo på samma gång :) Men det verkar definitivt lättast att ha en bröllopsplanerare där nere som kan hjälpa en med allt!
  • salsabus
    lovis80 skrev 2012-06-21 14:23:07 följande:

    Vi är mitt uppe i planering utav bröllop på Cypern.
    Vi har gått igenom Ving där de har vissa hotell med Weddingplanner. Otroligt trevliga och tillmötesgående, weddingplannern på hotellet i Cypern tar inte ut någon avgift för arangera allt utan du betalar endast för middagen, vigselkostnaden, blommor etc.

    Det är möjligt att vigas borgligt på cypern för att sedan få det registreat i Sverige. Tror att vi fick ett prisföslag på ca 450 euro om vigseförättaren kommer ut till någon vald plats och 250 euro om man vigs vid stadshuset. Svenska kyrkan har dock inte vigselrätt på Cypern men de utför vigselvälsignelse som är i stort detamma som en vanlig kyrklig vigsel i Sverige. Då behöver ni dock vigas hemma i Sverige först (oftast borgligt) för den juridika biten. Vi kommer antagligen välja att vigas i sverige och välsignelse där nere pga att det är mycket mindre papper som ska in då.


    Okej, då måste jag kolla upp dom också. Ska ni gifta er i år eller nästa? Vi ska gifta oss borgligt och skulle helst vilja på en strand eller någon fin plats där!
  • salsabus
    morguse skrev 2012-06-24 23:52:41 följande:
    Vad kul, jag är halv mallorquin o funderade oxå på att gifta mig på Mallorca, har en liten fördel att min pappa o hans del av familjen bor där.
    Min stora dröm är att vigas i katedralen i Palma men min pappa sa att dom hade lång kö.... 
    Oj, hur lång tid är väntetiden där? Har du bott på Mallorca?
  • salsabus
    morguse skrev 2012-06-26 18:20:44 följande:
    tyckte han sa typ 1 år men ska fråga honom nu när han ringer i dagarna....jag har bott där när jag var liten o även under ått år 2000-2001.
    Ska be honom o min faster att kolla upp lite olika ställen att ha festen på...skulle det vara helt fel o ha paella som bröllopsmiddag? 
    Okej, men det kan ju vara värt och vänta 1 år om man känner för det :)
    Nej, det tycker jag inte! Det är ju gott och att det även är en inhemsk rätt är ju kul. 
  • salsabus
    lovis80 skrev 2012-06-27 12:27:34 följande:
    Det är samma hotell, vi gifter oss 21/8 och vi böjade planera för ca 3 veckor sen. Har planerat bröllop ett bra tag men det har hela tiden kommit saker emellan och folk som lade sig i och tyckte och tänkte en massa. Detta gjorde att vi tappade sugen och la allt som kallades bröllop på is. Nu kännde vi dock att vi ville gifta oss (för oss) och lite själviskt kanske, bestämmde vi oss för att åka och göra detta  på Cypern.
    Den närmaste släkten är medbjuden och de flesta tycks ändå komma trotts kort varsel. Sen funderar vi på att ha en större fest för all övrig släkt och vänner när vi kommer hem :)

    En direkt budget har vi inte, men det blir billigare i och med att vi räknar detta även som vår smekmånad.
    maten till bröllopsmiddagen blir även den billigare, har fått prisförslag från hotellet och det går på mellan 27-35 euro per person för trerätters.

    blommor och fotograf hamnar väl på ungefär detsamma som här i sverige skulle jag tro.
    Hej! Vad konstigt, gjorde ett långt svar till dig men jag kanske glömde posta det? Jag tar om det iaf :)

    Det är ju ganska snart ni ska gifta er men eftersom ni planerat detta innan så vet väl ni ungefär vad ni vill ha? :) Och kul att så många kan hänga med! Jag funderar på att berätta det snart för alla så de kan spara lite pengar eftersom vi ska även bjuda med oss lite vänner så de också hinner spara. Vi har pratat med våra mammor om de kan följa med och det är det vikigaste :) Supersmart med fest när man kommer hem! Vi funderar i att strunta i att ha en lokal där, så det ska vi också tänka på.

    Mailade hotellet i måndags på mailadress sandy.bay@sunwing.net men fortfarande inte fått något svar. Konstigt! Vi försöker hålla ner kostnaderna och det lät väldigt bra med prisförslaget. Vi funderar ju även på Mallorca och där har jag kontakt med en bröllopsplanerare och hon sa att vi får räkna med 50 euro och uppåt per person.

    Hur kommer eran vigsel gå till? Hur många blir ni totalt? Har du köpt klänning? :)
Svar på tråden Gifta sig på Cypern eller Mallorca