• Solros­en03
    Äldre 6 Jun 11:22
    38486 visningar
    23 svar
    23
    38486

    Vad ger man för present till toastmaster/barnvakt/bestman?

    Vi gifter oss snart och måste komma på present att ge till toastmasterparet, till barnvakten (en familj), till bestman... och kanske ngn mer...


     


    VAD ger man och för hur stor summa ungefär? Vi har inte gott om pengar just nu...

  • Svar på tråden Vad ger man för present till toastmaster/barnvakt/bestman?
  • Maarie­e
    Äldre 6 Jun 13:42
    #11

    Jag har tänkt att ge vårt värdpar presentkort på ca 300 på spa behandling. Barnvakten tänkte jag ge en flaska vin och 2 bio biljetter. De som hjälper till kommer jag ge ett stort tack och att när de behöver hjälp så finns vi där för dem. Tjänster och gentjänster :)

  • Äldre 7 Jun 13:23
    #12

    Jag vill gärna ge något till mina tärnor då det inte hade blivit något bröllop utan deras hjälp!  
    Men vad? Jag har gjort armband till dem båda av pärlor (inte riktiga...) samt deras hår-blommor i silke och pärlor. Men det är egentligen inget som är "värt" något. Och det kanske tolkas som att det ingår i "hur jag vill att dom ska se ut"...eller?
    Till fotografen vill jag också ge något, då det är en vän och hon vill inte få betalt. Men vad?? Hon har själv sagt att hon helst vill ha en överaskning. Jag tänkte ju något till kameran, men jag vet inte vad hon vill ha. Kanske ett presentkort, men jag ger hellre en SAK.
    Och till föräldrarna? De har ju bidragit ekonomiskt... vad ska man ge?

    Alla våra gäster kommer att få presenter, då det är min killes jobb som ger det i bröllopsgåva (I love Italy). Han jobbar på ett keramikföretag så vi kan välja bland ramar, statuetter, mm.  Är mest inne på en ram, då gästen kan sätta ett foto på sig själva eller på oss brudparet från dagen. 


  • Äldre 7 Jun 14:03
    #13

    Vi kommer att ge berlockarmband till våra två näbbar. Detta kommer även ingå i deras "outfit" under dagen.
    Till de som hjälpt till lite extra (musiker, de som dukar fram maten osv) kommer att få presentkort på en fin resturang,. Summan är inte bestämd, vi får se hur mycket pengar som är kvar på bröllopskontot då. :)
    Värdparen kommer vi att bjuda ut en kväll. Troligtvis blir det bio och sen resturang eller något liknande :)

    Men som sagt, ett hjärtligt tack räcker långt!

  • Pissmy­ra
    Äldre 7 Jun 15:58
    #14

    Vis ska ge våra Marshalker manschettknappar och till våra tärnor ett halsband med ett hängsmycke i pärla :))
    Jätte fina och de kan ha dem läääänge!! De ska ha på sig dessa på vår dag med!! Vi ger dem på morgonen när alla vi träffas!! :)

  • Paula och Mattia­s
    Äldre 11 Jun 20:26
    #15

    Var nyss på ett bröllop, de hade små små påsar vid varje plats till gästerna, i påsarna fanns det mintgodis. Det var såå gott att ta en liten godisbit mellan rätterna. Fräscht också. Denna idéen ska vi sno till vårt bröllop.

  • Äldre 11 Jun 20:43
    #16
    Paula och Mattias skrev 2012-06-11 20:26:18 följande:

    Var nyss på ett bröllop, de hade små små påsar vid varje plats till gästerna, i påsarna fanns det mintgodis. Det var såå gott att ta en liten godisbit mellan rätterna. Fräscht också. Denna idéen ska vi sno till vårt bröllop.


    Det är ju något som blir vanligare och vanligare i Sverige, så kallade favors :) Nu tror jag dock denna tråden var mer för att få tips på vad man eventuellt kan ge de som hjälpt till lite extra med bröllopet som ett tack i efterhand :)
  • moonia­s
    Äldre 19 Jun 18:20
    #17

    Vi ger manchettknappar i vår temafärg med texten "Bestman" till marskalen samt ett armand med "Bridesmaid" på ena sidan och "Thank you" på andra sidan graverat till tärnorna. Funderar dock på vad vi ska ge till våran dj, han ställer upp gratis men vi vill gärna ge honom en present. Samt även en av dem som ska vara med och servera vill vi ge något (de andra är inhyrda och får betalt). Sen har min ena tärna som även är toastmadame hjälpt till massor så henne vill vi ge något extra, vet dock inte vad än... Funderar på en klocka eller kanske nån fin prydnadssak. 
    Sen har vi en helt gäng som ställer upp och hjälper med häst o vagn men där räcker det kanske med ett ordentligt TACK, det är min mamma som engagerat alla de människorna, samt att de även själva anmält sig som medhjälpare :). 

  • Jalle
    Äldre 20 Jun 07:03
    #18

    Jag har köpt in sådana här armband, www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/Kollektion-Silverhjartat/ som jag ska ge till toastmadame och andra kvinnliga vänner som hjälper oss innan och under bröllopsdagen. Känns himla bra att samtidigt ge ett bidrag till barncancerfonden. Tror att det blir dubbelt uppskattat att få en sådan sak också, iaf skulle jag tycka det.

  • Äldre 20 Jun 07:50
    #19

    Jag kan ju tipsa om dessa smyckena också, i länken nedan. Det finns ringar, armband, halsband, broscher. När man köper dessa, så stödjer man Hjärtebarnsfonden och därmed alla hjärtbarn = barn med medfödda hjärtfel.

    www.frozza.se/varumarken/bimboheart-c-390-1.aspx


  • Josefi­n521
    Äldre 20 Jun 11:45
    #20

    Vill också ge ngt, utan alla inblandade (tärnor och bestman) så hade detta inte blivit lika bra och det vill jag tacka för! Mer förslag är välkomna :)

  • moonia­s
    Äldre 20 Jun 16:39
    #21

    Glömde skriva att bestman även får en fickplunta med gravyr. Sen beställde jag igår lite småsaker som hederstärnan/toastmadame bl.a. ska få; ett lyxigt mobilskal samt ett svart/rosa fodral som man kan ha mobilen i runt armen när man är ute och springer. Hon ska få något mer, något lite större men dessa saker var så hon när jag såg dem att jag inte kunde låta bli :).
    Alla saker jag/vi beställt är beställda på ebay :). 

  • GuteCa­rra
    Äldre 25 Jun 21:55
    #22

    Vår maskalk skall få maskettknappar som det står bestman på (ca 300 minns inte exakt.


    Till vår tärna har jag beställt ett armband härifrån http://www.loveandbeproud.se/sv/ med texten tärna samt datum ingraverat :)


    Vad vi skall hitta på till toastmadame och fotograf (vän till mig) är ett huvudbry :(


    Till barnvakten ( en granne) funderar vi på presentkort på en restaurang för ca 500:-


     

  • Miilli­is
    Äldre 25 Jun 23:19
    #23

    Vi har köpt biobiljetter och en flaska vin till våra som hjälper oss.. inte så farligt dyrt och ändå nåt som tack =)

Svar på tråden Vad ger man för present till toastmaster/barnvakt/bestman?