brideo skrev 2012-06-11 22:48:27 följande:
Hm, det är svår med sånt här. För mig och mina vänner är det helt självklart att ordna möhippor för dem som gifter sig med gäster och man är bjuden. Både vid svensexa och möhippa är det, i vår krets, kutym att ljuga och finta bort bruden/brudgummen rejält. I det ingår att man luras och verkar upptagen etc. Och sedan är det ett jädra holabaloo när det väl blir av sen.
Har även hört om en kille där de fintade honom så mycket, med en hel avslagen fejksvensexa med ett par mindre nära vänner veckan innan, att han blev helt knäckt. Desto gladare blev han dock veckan efter när 15 polare dundrade in och körde den "riktiga" svensexan. Men, men lite hårt tycker jag att låta nån vara så ledsen i en hel vecka.
En annan sak som jag tänkte på med anledning av vad någon annan skrev ovan så känns det faktiskt lite konstigt att ordna en "vanlig" möhippa med massa aktiviteter etc om bruden och brudgummen har valt ett hemligt eller pyttelitet bröllop så att inga vänner "får plats". Skulle kunna tänka mig att man ordnar en middag hemma eller så istället en kväll men i ärlighetens namn så känns en hel dag fel om brudparet har valt bort uppmärksamhet vid själva bröllopet. "Bestäm er", liksom. Men jag vet att folk har olika åsikter om detta, så innan ni börjar hata med en massa negativa inlägg vill jag till lägga att detta var min åsikt. Det var allt. Ha det!
Utifall det var mitt inlägg du menade (jag tar inte illa upp, bara förklarar)
Så valde vi ett litet bröllop för min mans skull. Jag visste att jag valde bort alla aktiviteter i samband med det lilla bröllopet och det kändes ok. om än tråkigt! Men jag var villig att kompromissa.
Var bara för att en vän mailade mig och skrev " du vet väll om att man kan ha en möhippa i alla fall" ... Då tändes ett litet hopp. Är absolut inget jag räknat med på ngt sätt och vis. Men när man får ett sådant mail så kan man ju alltid hoppas... Även om jag inte anser att det är ngn "rättighet" man har...
Så "no hard feelings" .
Om det inte var mitt inlägg du menade så drog jag en förklaring i onödan! Shit happends