• Anonym (Veliga vera)

    Nån som ångrat i samband med bröllopet?

    När jag tittar på våra bilder ångrar jag lite frisyr och klänning. Även vigselring...


    Spelar väl ingen roll egentligen, men kan ändå ångra mig lite. Tycker inte att jag var så fin som jag ville, och är inte riktigt med min ring som jag tycker ser lite barnslig ut.


     


    Fler som jag?

  • Svar på tråden Nån som ångrat i samband med bröllopet?
  • Svintozz

    Hm förstår dina tankar. Synd att du känner det så. Men jag menar att den dagen du valde kläder och frisyr osv då måste du ju velat ha det så. Eller?  Försök tänka hur du kände då och varför du valde som du gjorde.  Var det längesedan ni gifte er? Jag är inte gift ännu. Men vi har redan bestämt att om ca 5 år ska vi förnya våra löften. Och är det då något man har ångrat s¨kan mna ju ändra på det då. Låter kanske lite fånigt men en tanke i allfall.

  • TheD

    Jag provade min brudklänning för några dagar sedan och då kände jag mig jättefin!!! Grät en skvätt då också...Den känslan hade jag inte på bröllopsdagen :)

  • Anneli256

    vad jobbigt att du känner så. Har varit gift tidigare så jag känner igen känslan. Men som Svintozz skrev så var det ju de valet du gjorde då. Jag hoppas du kände dig vacker på din dag?. Frisyr och klänning kan bli omodernt beroende på hur länge sedan det är, det är inget som du kan ändra på i efterhand. Sen finns det en hel uppsjö frisyrer och klänningar..bara här på BT finns det ju dom brudar som köpt flera klänningar och har en oerhörd beslutsångest... tänk om jag väljer fel. Men jag tror att just då kändes det rätt .. eller ?Ringen däremot är ju något man faktiskt kan ändra. Om du har guld så kan du ju lämna in den och få den omgjord.


    Jag tror att om du tänker efter så var du säkert jättelycklig dagen då du gifte dig.. som sagt var försök ta till dig den känslan och stirra dig inte blind på detaljer som du inte kan ändra.Och som ovanstående talare skriver.. ni kan ju förnya löftena om ni vill "göra om det"


    Personligen så händer det ganska ofta att jag tittar på gamla kort och ser min frisyr och kläder..det som kommer upp i huvudet då är... Hur tänkte jag här egentligen :) Sen finns det ju faktumet att man har en bild av sig själv när man ska gifta sig..hur man vill se ut..o så motsvarar det inte verkligheten. Ungefär som när man beställer kläder på nätet ellet i katalog..o man förstår inte alls att dom inte sitter lika snyggt som på modellen :)bara mänskligt.

  • Anonym (Veliga vera)

    Tack för era svar!


    Min frisyr var inte som min provfrisyr.. Men inte vågade jag säga nåt!


    Jag kände mig fin, men ändå lite gammeldags och fläskig. haha..


    Klänningen var ju egentligen bra, men hade jag haft en annan kropp och en annan ekonomi hade valet blivit nåt annat.


    Vi har inte varit gifta ett år än, så det var inte så länge sen. Mest frisyren stör mig! Hade ju tänkt mig nåt annat. :(


    Men vi hade en underbar dag och jag var så lycklig, så det borde inte spela nån roll, men skulle ha varit härligt att se sina bröllopsfoton och tänka hur jäkla fin man var..


    Ringen kanske jag kan fixa om några år eller nåt. Det är hur diamanterna sitter som stör mig. :/


    Usch vad jag låter tråkig och otacksam, men jag har ju själv valt det. Så då kan jag gnälla ;)


    Tack för att jag fick skriva av mig..

  • aniara

    Min svägerska säger att när hon tittar på sina bröllopsbilder inser hon att hennes klänning inte satt bra. Och min svåger med fru anlitade en riktigt dålig fotograf så de har nästan inga fina bilder alls. Men vet du vad? De är alla supernöjda med sitt bröllop och ser tillbaka på sin bröllopsdag med stor glädje! Försök fokusera på det fina. Det kommer alltid finnas saker att förbättra om man letar fel.

  • Anonym (jo tack)
    Anonym (Veliga vera) skrev 2012-05-20 10:14:53 följande:

    Tack för era svar!


    Min frisyr var inte som min provfrisyr.. Men inte vågade jag säga nåt!


    Jag kände mig fin, men ändå lite gammeldags och fläskig. haha..


    Klänningen var ju egentligen bra, men hade jag haft en annan kropp och en annan ekonomi hade valet blivit nåt annat.


    Vi har inte varit gifta ett år än, så det var inte så länge sen. Mest frisyren stör mig! Hade ju tänkt mig nåt annat. :(


    Men vi hade en underbar dag och jag var så lycklig, så det borde inte spela nån roll, men skulle ha varit härligt att se sina bröllopsfoton och tänka hur jäkla fin man var..


    Ringen kanske jag kan fixa om några år eller nåt. Det är hur diamanterna sitter som stör mig. :/


    Usch vad jag låter tråkig och otacksam, men jag har ju själv valt det. Så då kan jag gnälla ;)


    Tack för att jag fick skriva av mig..


    Jag förstår vad du menar! Vissa är vi sånna som aldrig är nöjda och det är hemskt. hemskt hemkst hemskt.
    Jag gifter mig alldeles snart och fick hem min vigselring. Den är underbar MEN tillsammans med förlovningsringen känns det nu fel. Det känns för vräkigt. Dels är det nog för att mång har kommenterat min förlovningsring sedan innan och dels är det nog så att det egentligen är jättefint men jag väljer ändå att oroa mig för att jag kommer att ångra mig.
    Usch. Så ja jag förstår dig. Och det är inte otacksamt av dig för om du är som mig så är det bara något inom oss som gör att vi aldrig är nöjda. Något man måste jobba med på något vis.
  • Anonym (Absolut)

    Jag kan ångra allt från valet av klänning, frisyr och ring till valet av gäster, festlokal och mat. Det enda jag inte ångrar och känner mig extremt nöjd med är valet av make, brudfölje och kyrka :) Jag försöker fokusera på de sakerna istället, även om det är svårt. Jag vill göra om allt om ett par år, men vi får väl se.

  • Anonym (Redan ångest)

    Jag har inte gift mej än men jag ångrar redan att jag har lagt ner så mkt energi på att göra andra nöjda. Dels min mamma som tycker att More it More. Så jag har köpt en jättemaffig tiara, maffiga smycken, maffig klänning osv. Hon kommer säkert tjata när hon är med och fixar håret också och det kommer sluta upp med att jag har 2 flaskor hårsprej i håret och en massa flitter. Fruktansvärt smaklöst enligt mej men jag orkar itne tjafsa och gör ändå som hon säger. Dels vänners och släktingars åsikter om mat osv. Jag tror inte att man går på fest för att äta! Men det är många som säger "jag tycker om kyckling men är det inte billigt att servera det på ett bröllop?". Och då har jag valt lamm också... Dyrt och äckligt enl mej men jag har ändå gjort mitt val och det är försent att ångra sej.

    Jag ångrar att vi har lagt ner 15 000 sek på blommor för att dekorera lokalen. Vem tusan bryr sej om blommorna? Jag hade ju kunnat resa för pengarna. Eller skänkt dem till välgörenhet! Men nope, jag valde att beställa blommor.

    Jag ångrar att jag har bjudit vissa gäster. De gillar inte mej, jag gillar inte dem men för syns skull så "borde" jag bjuda dem och därför gjorde jag det.

    Jag ångrar att jag inte började planera tidigare. Jag hann inte beställa klänning så jag köpte en begagnad som sitter sådär. Jag får ta en frisör jag inte är så säker på. Jag har inte hunnit pyssla mtk själv utan måste köpa in saker och då blir det så dyrt och inte precis som jag vill ha det. 

    Jag ångrar inte mannen jag har valt dock =) 

  • Anonym (Man)

    Bjöd för många för av sorten "måste ju bjudas" och för få av sorten "det vore kul att ha den här personen här". Om jag gifter mig igen så blir det inga artighetsinbjudningar, men många fler timmar på gymmet innan bröllopet :) Nästa gång blir det en riktig fotograf också, min exfru var otroligt vacker när vi gifte oss (jag såg ut som ett hus..) och efteråt så fanns där inte en enda bra bild på henne eller oss ihop.. Trots många gäster med bra kameror.. Idag hade man kanske inte haft bilderna på väggen precis men hade ändå varit kul om 100år att kika på.

  • Anonym (jo tack)
    Anonym (Redan ångest) skrev 2012-05-21 13:46:19 följande:
    Jag har inte gift mej än men jag ångrar redan att jag har lagt ner så mkt energi på att göra andra nöjda. Dels min mamma som tycker att More it More. Så jag har köpt en jättemaffig tiara, maffiga smycken, maffig klänning osv. Hon kommer säkert tjata när hon är med och fixar håret också och det kommer sluta upp med att jag har 2 flaskor hårsprej i håret och en massa flitter. Fruktansvärt smaklöst enligt mej men jag orkar itne tjafsa och gör ändå som hon säger. Dels vänners och släktingars åsikter om mat osv. Jag tror inte att man går på fest för att äta! Men det är många som säger "jag tycker om kyckling men är det inte billigt att servera det på ett bröllop?". Och då har jag valt lamm också... Dyrt och äckligt enl mej men jag har ändå gjort mitt val och det är försent att ångra sej.

    Jag ångrar att vi har lagt ner 15 000 sek på blommor för att dekorera lokalen. Vem tusan bryr sej om blommorna? Jag hade ju kunnat resa för pengarna. Eller skänkt dem till välgörenhet! Men nope, jag valde att beställa blommor.

    Jag ångrar att jag har bjudit vissa gäster. De gillar inte mej, jag gillar inte dem men för syns skull så "borde" jag bjuda dem och därför gjorde jag det.

    Jag ångrar att jag inte började planera tidigare. Jag hann inte beställa klänning så jag köpte en begagnad som sitter sådär. Jag får ta en frisör jag inte är så säker på. Jag har inte hunnit pyssla mtk själv utan måste köpa in saker och då blir det så dyrt och inte precis som jag vill ha det. 

    Jag ångrar inte mannen jag har valt dock =) 
    Stackare! Ta inte med din mamma till frisören. Hur ledsen hon än kommer att bli. Du kanske kan säga att det är enda stunden på dagen som du kommer få vara för dig själv och verkligen kan slappna av. Så slitter du flitter i håret (fast jag förstod att du menade glitter, det blev bara så bra i allt det hopplösa när du råkade skriva flitter :D)
  • Anonym (jo tack)
    Anonym (jo tack) skrev 2012-05-21 13:53:09 följande:
    Stackare! Ta inte med din mamma till frisören. Hur ledsen hon än kommer att bli. Du kanske kan säga att det är enda stunden på dagen som du kommer få vara för dig själv och verkligen kan slappna av. Så slitter du flitter i håret (fast jag förstod att du menade glitter, det blev bara så bra i allt det hopplösa när du råkade skriva flitter :D)
    och jag var inte bättre själv och skriver slitter istället för slipper haha.Kyss
  • Anonym (KRAM)

    Usch, kram på dig! Det är ju lätt att säga att man ändå inte kan göra nåt åt situationen i efterhand, men även jag har redan ångest (trots att vi inte ens gift oss än) Nu har jag bara behövt göra ett undantag för en "måste bjuda" gäst. Och jag har stått på mig med att inte lägga en förskracklig massa pengar på blommor (som ändå vissnar innan festen är slut typ). Men ändå finns det 34000 saker till att ångra sig lver redan nu... Det jag kan råda dig till är bara att komma ihåg det som var underbart och "lägga undan" lite av det som inte var det. 

    Men jag glädjer mig åt att mitt val av man är utomordentligt! :D 

  • Anonym (Veliga vera)

    tack för alla svar!


    Så skönt att höra att man inte är ensam om detta. Känns som löjliga problem i det stora, men ändå kan man inte trycka undan känslor.


    Trodde ni skulle skriva att jag var helt korkad :)


     


    Tur att valet av manne känns rätt för oss alla, för det är ju trots allt det viktigaste! :)


    Kram på er och lycka till med era stundande bröllop för er som har det framför sig!

  • Anonym (också velig)

    Hej!
    Vad skönt att jag snubblade över den här tråden och fick veta att jag inte är ensam om dessa ånger-känslor. Jag gifte mig denna sommar och när jag fick korten kände jag nästan direkt att - min FRISYR är inte bra! Jag har tjockt vågigt hår vilket gör att få frisyrer passar mig, men lät mig ändå övertalas till en trendig frisyr. Man vill ju ha nåt annorlunda på sin bröllopsdag!

    Dumt av mig, jag borde kört det säkra kortet och krävt min vanliga stil. Varför? Jo, denna trendiga frisyr passar inte alls min ansiktsform. Den ser också enkel och hafsig ut på fotona, som att jag själv fixat den i sista minuten. Jag har jättesvårt att släppa detta eftersom håret alltid varit en central och viktig del för mig, och nu känns det som jag blivit en tråkig "en i mängden". Inte alls min vackraste dag!

    Det är jättetrist och jag önskar verkligen att jag kunde börja gilla det, tycka det är fint. Är lite arg på tjejen som fixade mig, men mest arg på mig själv som inte sa stopp...

    Ni som ångrat er, har känslorna lagt sig efter ett tag?

  • FruStendahl

    Den där känslan kan nog alla ha, min tärna är gift sen några år tillbaka och hon säger ju att om hon gift sig idag hade hon ju haft en annan frisyr kanske osv.. men modet ändras och även vårat tycke och smak, du valde ju ringen DÅ för att du gilla den, jag tror ni var jättefina iaf :) 

  • Anonym (Frugan)

    Kände mig jättevacker och är nöjd med bilderna! Hade en klänning och uppsättning som verkligen kändes som "mig" och var i god form (kanske aningen för smal) och hade jättebra hud dagen till ära. Men vem vet vad jag kommer tycka om några år? och hade jag gift mig en annan årstid och i annan miljö hade jag inte sett ut sån. Tips är att inte titta på andras bilder av klänningar som läggs ut här på forumet för genast börjar man fundera att "jo men en sådan klänning kanske hade varit bättre..?" jag tror du var jättefin.

Svar på tråden Nån som ångrat i samband med bröllopet?