• Äldre 10 May 21:23
    7238 visningar
    35 svar
    35
    7238

    Är det för dyrt?

    Vi har hittat ett jättefint ställe som vi vill vara på i Stockholm och vi har fått ett paketerbjudande och jag måste få lite råd. Jag vill helst veta om det är ett rimligt pris. Varken jag eller min blivande har jättebra koll på vad ett bröllop egentligen brukar kosta. Så är detta överkomligt.

    Vi får som sagt ett paketerbjudande som gäller för 125 personer och i det ingår:


    Buffe Fri dricka (riktig cola och fanta osv) Välkomstdrink Stolsöverdrag Rosetter runt stolsryggen Linneservetter Fruktbuffe Chokladfontän Fri bar hela dagen/kvällen till alla Tårta Limousine (får väla på rolls royce, vanlig limousine eller en hummer limousine) Den Dj:en som vi själva valt Videoman som är med från morgon tills festen är slut där vi sen får filmen både oredigerad och redigerad (Han redigerar med hjälp av oss och tar med det vi vill) Fotograf från morgonen tills festen är slut och där får vi alla bilder efteråt oredigerade och får även ca 200 biler som är redigerade med album. Får alla på DVD-skiva 4st. Blommor ingår
    - Min brudbukett
    - Makens corsage
    - Marskalkernas corsager
    - Brudtärnornas buketter
    - Näbbarnas rosenblad
    - Blomdekorationer utanför lokalen och i
    - Blomdekorationer i lokalen
    - Blomdekorationer på borden
    - Blomdekorationer i kyrkan Personal Städning Dom fixar alla dekorationer även våra personliga som placeringar och så Runda bord + ett speciellt brudbord som är dekorerat Dekorationer som kandelabrar och vaser Ett extrarum där dom har tv och video samt madrasser där barnen kan sova och dom fixar barnvakt

    Vi får betala 130 000 för detta. Och vi har som sagt inte så stor koll på vad allt kostar och så om man fixar separat allt. Så frågan är om detta är ett rimligt pris?

  • Svar på tråden Är det för dyrt?
  • Äldre 11 May 09:34
    #21

    Ni ska få veta vilket ställe det är men jag hoppas ni förstår om jag vill vänta nu tills vi skrivit på vårt kontrakt. Så jag vill hålla det hemligt tills nästa vecka men sen skickar jag pm till er som ville veta.

  • sabz
    Äldre 11 May 09:53
    #22

    Jag vill också veta vad det är för ställe :D
    Låter asbra det där. Det var ett sådant ställe vi letade efter och det är sällsynt att hitta här i sthlm. Förstår inte att det inte finns fler sånna ställen. Alla ställen vi har tittat på låter alltid asbra, men sen tillkommer det alltid massa extra utgifter. Här verkar de ju ha specat allt som ingår och det är ju jätte skönt!

    Jag skulle också ha kört på det stället! Detta planerande driver mig till vansinne! Speciellt restaurangen vi har bokat som börjar verka väldigt oseriösa :(

  • Äldre 11 May 10:30
    #23

    När skulle ni gifta er? Är jag helt ute och cyklar eller är du eller din man från iran?

  • Stolli­s
    Äldre 11 May 10:46
    #24

    Låter som ett bra pris, vi planerar bröllop till nästa år och skulle väldigt mkt uppskatta att få veta namnet på detta ställe!!!

    Tack och lycka till!! Är det någon anan som ahr bra tips och råd att ge gällande festen? Alla tips skulle uppskattas då allt detta är ltie främmande för mig.

    Tack!!  

  • madd4y­ou
    Äldre 11 May 10:47
    #25

    Hej!! Låter ju inte alls dyrt! Vi har tittat på Winterviken och där skulle det gå på runt 220.000:- för 150 pers. Jag skulle också vilja veta vad det är för ställe?

  • sabz
    Äldre 11 May 11:11
    #26
    Pagnie skrev 2012-05-11 10:30:14 följande:
    När skulle ni gifta er? Är jag helt ute och cyklar eller är du eller din man från iran?
    Var det mig du menade?
    Vi gifter oss 9 juni :D
    Nä varken jag eller min man är från iran, jag är svensk och han är serb.
  • Äldre 11 May 15:27
    #27

    Vad roligt. Vilket datum blir det?

  • Olmo
    Äldre 11 May 20:13
    #28

    125sek/person...och en sådan omfattande service. Kontrollera om der verkligen är så och slå till!

  • Äldre 11 May 20:29
    #29
    Olmo skrev 2012-05-11 20:13:54 följande:
    125sek/person...och en sådan omfattande service. Kontrollera om der verkligen är så och slå till!
    Nej, 130 000kr för 125 personer blir 1040kr/person. Vilket ändå är ett väldigt bra pris för allt som ingår!
  • Amor in aetern­um
    Äldre 11 May 21:04
    #30

    Oj, vilket pangpris! Helhetslösning för drygt en tusenlapp är inte illa för så många personer.
    Dessutom om ni har pengar till det, så va fan.. Kör på!

  • Amor in aetern­um
    Äldre 11 May 21:05
    #31

    *per person*

  • Äldre 11 May 21:14
    #32

    Jag tycker också att det låter som ett fenomenalt pris!
    Slå till föreslår jag absolut!
    Är väldigt vilket ställe i Stockholm som erbjuder så bra priser. Inte för att jag är i närheten av att gifta mig ännu.
    Men inspiration är aldrig fel. :P
    Lycka till!

  • georgi­alee
    Äldre 11 May 21:57
    #33

    Jättebra pris!!

  • Äldre 11 May 22:57
    #34

    Ja svärmor ska ju gå och godkänna maten nästa helt och då ska kontraktet in efter det. Ser verkligen fram emot att ha det fixat. Underbart säger jag bara.

    Men alla ni som vill veta vilket ställe det är så ska ni absolut få veta det. Jag vill bara ha allt klart med kontraktet innan jag sprider ut det. Hoppas ni har förståelse för detta. Och tack för alla uppmuntrande kommentarer. Jag litar på er nu.

  • Äldre 20 May 22:57
    #35

    Hej tjejer. Nu är kontaktet påskrivet och handpenningen inbetald så ni som ville veta vilket ställe det var som vi hade bokat kan skicka ett meddelande till mig.

Svar på tråden Är det för dyrt?