• Pagnie

    Är det för dyrt?

    Vi har hittat ett jättefint ställe som vi vill vara på i Stockholm och vi har fått ett paketerbjudande och jag måste få lite råd. Jag vill helst veta om det är ett rimligt pris. Varken jag eller min blivande har jättebra koll på vad ett bröllop egentligen brukar kosta. Så är detta överkomligt.

    Vi får som sagt ett paketerbjudande som gäller för 125 personer och i det ingår:


    Buffe Fri dricka (riktig cola och fanta osv) Välkomstdrink Stolsöverdrag Rosetter runt stolsryggen Linneservetter Fruktbuffe Chokladfontän Fri bar hela dagen/kvällen till alla Tårta Limousine (får väla på rolls royce, vanlig limousine eller en hummer limousine) Den Dj:en som vi själva valt Videoman som är med från morgon tills festen är slut där vi sen får filmen både oredigerad och redigerad (Han redigerar med hjälp av oss och tar med det vi vill) Fotograf från morgonen tills festen är slut och där får vi alla bilder efteråt oredigerade och får även ca 200 biler som är redigerade med album. Får alla på DVD-skiva 4st. Blommor ingår
    - Min brudbukett
    - Makens corsage
    - Marskalkernas corsager
    - Brudtärnornas buketter
    - Näbbarnas rosenblad
    - Blomdekorationer utanför lokalen och i
    - Blomdekorationer i lokalen
    - Blomdekorationer på borden
    - Blomdekorationer i kyrkan Personal Städning Dom fixar alla dekorationer även våra personliga som placeringar och så Runda bord + ett speciellt brudbord som är dekorerat Dekorationer som kandelabrar och vaser Ett extrarum där dom har tv och video samt madrasser där barnen kan sova och dom fixar barnvakt

    Vi får betala 130 000 för detta. Och vi har som sagt inte så stor koll på vad allt kostar och så om man fixar separat allt. Så frågan är om detta är ett rimligt pris?

  • Svar på tråden Är det för dyrt?
  • daniiel
    Pagnie skrev 2012-05-10 22:25:52 följande:
    haha ja fast det är LITE tråkigt att inte få fixa massa själv för så var ju tanken först. Men ja det är ju samtidigt skönt. Jag stressar lätt upp mig så detta är kanske bra för mig. Sen var det ett rent helvete ärligt talat att hitta ett ställe som specialicerade sig på det vi ville ha.
    Jag tyckte det var rätt skönt att inte behöva göra allt själv faktiskt. Vi bokade en festvåning på hotell och de ordnade med maten, dukade, städade och fixade dekorationer till borden då. Det jag gjorde själv var alla trycksaker, festhäften och placeringskort, även inbjudningar såklart. Det räckte för min del :) Vi betalade dock ungefär lika mkt per person som ni gör och då var det bara maten (3-rätters, men inte tårtan) + drycken till maten och välkomstdrink samt dukning, bordsdekorationer, servering och städning som ingick i det priset. Allt annat fick vi ordna och betala för på sidan av.
  • Pagnie
    daniiel skrev 2012-05-10 22:32:08 följande:
    Jag tyckte det var rätt skönt att inte behöva göra allt själv faktiskt. Vi bokade en festvåning på hotell och de ordnade med maten, dukade, städade och fixade dekorationer till borden då. Det jag gjorde själv var alla trycksaker, festhäften och placeringskort, även inbjudningar såklart. Det räckte för min del :) Vi betalade dock ungefär lika mkt per person som ni gör och då var det bara maten (3-rätters, men inte tårtan) + drycken till maten och välkomstdrink samt dukning, bordsdekorationer, servering och städning som ingick i det priset. Allt annat fick vi ordna och betala för på sidan av.
    jo men precis, trycksaker och så får jag ju göra själv. Det är ju roligt i alla fall. Ska bara hitta någon tapet som kan funka. Men då skriver vi på detta kontrakt då. :P
  • Anneli256

    Tycker också att det låter otroligt billigt för allt som ingår i summan.. slå till om ni har den eknomin.

  • Pia01
    Pagnie skrev 2012-05-10 22:17:00 följande:
    Ja det verkar vara många som letar stockholm. När är det tänkt att ni ska gifta er?

    Vi gifter oss först om två år, men det är kul att redan nu titta runt på ställen och drömma. Vi har två, kanske tre ställen som vi ska titta på i sommar som vi vill vara på. Men då är det brudskål, trerätters, bröllopstårta, kaffe och avec för 700-1000 kr/pers, beroende på vad vi väljer för mat och dryck. Så ert pris låter ju väldigt bra och det skulle vara kul att få titta på det.


    Du får gärna maila mig ställets namn om du inte vill göra reklam i tråden

  • repsara

    Låter som ett kanonpris!
    Hade jag råd skulle jag absolut slå till, slippa stressen och ha allt klart =)

    Var är det någonstans?

  • tesso77

    Låter skönt att slippa allt jobb med allt vad det innebär att fixa bröllop!! Men en sak som slog mig när jag läste igenom listan, har ni pratat med några andra par som" köpt detta paketet"? Jag skulle nog inte våga satsa så mycket pengar på mitt bröllop om jag inte visste vad jag fick, dvs. om det är bra.  Är det bra referenser så hade jag inte tvekat en sekund!

  • Pagnie

    Ja vi har ingen möjlighet att provsmaka maten innan men svärmor och två av hennes väninnor ska göra det nästa vecka. Så vi får lita på dom. Men vi fick lite provsmak när vi var där sist och det var jätte gott. Men det är mycket mer att smaka eftersom det är buffé.

  • Pagnie

    Vi har väldigt många som vart på bröllop där och som bara har sagt bra saker om stället. Och dom har ca 20 bröllop per månad nu på sommaren. Vi var dit förra helgen och fick se hur det såg ut när dom skulle ha bröllop. Jätte fint såg det ut. Så vi har bara hört och sett bra. Fick kolla hur köket såg ut och det verkade också jätte bra och fräscht. Dom använder också bara färska varor. Så allt vi har hört verkar bra. Så vi ska koka lite mer med folk vi känner. Så vi ska skriva på kontrakt och lämna handpenning nästa vecka.

  • Cosy

    Ungefär 1000kr per gäst är väl en ganska normal siffra har jag fått för mig


    We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Är det för dyrt?