• Tinzi

Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?

Har kritvita ben och ganska brun upptill och vid ansiktet, hur göra för att få bruna ben så jag inte skrämmer slag på gästerna när jag tar på min kortare festklänning sen på kvällen?

Sticka in bara benen i solariumet? ;)

Brun utan sol, eller riskerar jag att bli fläckig? Inte så bra minnen från det sedan tonåren...

fler tips? Gillar ju INTE hela strumpbyxor nämligen...

• Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?
  • Chicita
    knyttan skrev 2012-05-08 18:00:37 följande:
    Haha samma färg som jag altså! Jag brukar säga att jag blir inte solbränd, jag blir fläckig!

Tipset med att blanda solpuder i lotion har jag inte hört innan, ska prova detta! (testar ALLT som kan ge lite extra heltäckande färg av ovan nämnda anledning...)
    Jag blandar även mineralpuder i dagcremen de få gånger jag sminkar mig, för jag tycker att det blir bättre än de underlagscremer jag har testat Glad
    Jag antar att du också hör till oss som i princip alltid vill sola med axelbanden uppdragna. Så man liksom kan bevisa att man minsann har solat, eftersom man är lite blekare under axelbanden än på resten av kroppen (även om det är marginellt Oskyldig)
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-05-07 22:29:57 följande:
    Ett annat alternativ är att använda solpuder helt enkelt.
    Antingen borstar du på det med en stor rougeborste, eller så blandar du det i en vanlig lotion och smörjer in benen.
    Hur mycket färgar det av sig? Jag tänker att det blir ju i princip att sminka benen och det verkar ju lite farligt att kombinera med vit klänning :-P
  • Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-05-08 18:33:26 följande:
    Hur mycket färgar det av sig? Jag tänker att det blir ju i princip att sminka benen och det verkar ju lite farligt att kombinera med vit klänning :-P
    Det är ju inte direkt så att man smetar på ett tjockt lager Flört
    Meningen är att man smörjer in det ordentligt. Ju mer puder man tar - destå större risk att det blir fläckigt resultat och att det färgar.
    Men brunpuder / bronzer är ju inte menat att man ska lägga på massor av, utan det ska ju bara ge en illusion av att inte vara kritvit.
    Vill du bli kanonbrun så ska du nog välja brunkräm istället (gammal hederlig 80-tals brunkräm typ) men då kommer det garanterat se ut som om du har haft en dålig mage under klänningen Tungan ute 
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-05-08 18:39:55 följande:
    Det är ju inte direkt så att man smetar på ett tjockt lager Flört
    Meningen är att man smörjer in det ordentligt. Ju mer puder man tar - destå större risk att det blir fläckigt resultat och att det färgar.
    Men brunpuder / bronzer är ju inte menat att man ska lägga på massor av, utan det ska ju bara ge en illusion av att inte vara kritvit.
    Vill du bli kanonbrun så ska du nog välja brunkräm istället (gammal hederlig 80-tals brunkräm typ) men då kommer det garanterat se ut som om du har haft en dålig mage under klänningen Tungan ute
    Hehe nä de kopplade jag men jag vet ju hur mycket mitt vanliga ansiktssmink kan färga så jag var faktiskt lite nyfiken på om det färgar även om man blandar med lotion för då "sugs" det ju in i huden.
  • SannaV

Kan ju inte citera från telefonen men servetterna finns i allafall att köpa på Kicks. :)

• Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-05-08 18:48:00 följande:
    Hehe nä de kopplade jag men jag vet ju hur mycket mitt vanliga ansiktssmink kan färga så jag var faktiskt lite nyfiken på om det färgar även om man blandar med lotion för då "sugs" det ju in i huden.
    Det kan färga, men som du säger så ska det ju gå in i huden. Och då brukar det inte färga så mycket.
    Men det är bra att testa sig fram Glad 
    Jag tycker att det är ett bra alternativ i alla fall till BUS om man är rädd att det ska bli flammigt. Eller som ett komplement för att försöka jämna till ett flammigt resultat möjligen (har inte testat det dock).
    För om man inte blir nöjd så kan man ju helt enkelt bara tvätta bort det enkelt Glad 
  • Tinzi
    SannaV skrev 2012-05-08 19:05:08 följande:
    Kan ju inte citera från telefonen men servetterna finns i allafall att köpa på Kicks. :)
    oki toppen! tack :)
  • knyttan
    Chicita skrev 2012-05-08 18:23:01 följande:
    Jag blandar även mineralpuder i dagcremen de få gånger jag sminkar mig, för jag tycker att det blir bättre än de underlagscremer jag har testat Glad
    Jag antar att du också hör till oss som i princip alltid vill sola med axelbanden uppdragna. Så man liksom kan bevisa att man minsann har solat, eftersom man är lite blekare under axelbanden än på resten av kroppen (även om det är marginellt Oskyldig)
    Hehe - jepp! Blir alltid glad när jag har tagit av mig klockan och det blir en minimal vit rand!
  • Chicita
    knyttan skrev 2012-05-09 18:03:27 följande:
    Hehe - jepp! Blir alltid glad när jag har tagit av mig klockan och det blir en minimal vit rand!
    Ja jag kom hem från semestern med en svag vit rand efter all-inclusive-bandet och lite suddiga vita band på axlarna efter baddräkt och solklänning och är överlycklig Skrattande
    Att ingen ser att jag har fått färg om jag inte visar skillnaden mellan dom ljusa ränderna och resten av mig är en helt annan femma Tungan ute
  • knyttan
    Chicita skrev 2012-05-09 18:10:43 följande:
    Ja jag kom hem från semestern med en svag vit rand efter all-inclusive-bandet och lite suddiga vita band på axlarna efter baddräkt och solklänning och är överlycklig Skrattande
    Att ingen ser att jag har fått färg om jag inte visar skillnaden mellan dom ljusa ränderna och resten av mig är en helt annan femma Tungan ute
    Vi BODDE i ett afrikanskt land när jag var 13, jag kom hem till Sverige mitt i smällkalla vintern och då hade jag samma färg som min bästa kompis hade efter att ha tillbringat hela vintern i solfritt Sverige... ja ok hon är visserligen brunhårig men "svensk" eller vad man ska säga (inte med utländskt och mörkare påbrå naturligt)... snacka om knäckande Tungan ute
  • Chicita
    knyttan skrev 2012-05-09 18:17:34 följande:
    Vi BODDE i ett afrikanskt land när jag var 13, jag kom hem till Sverige mitt i smällkalla vintern och då hade jag samma färg som min bästa kompis hade efter att ha tillbringat hela vintern i solfritt Sverige... ja ok hon är visserligen brunhårig men "svensk" eller vad man ska säga (inte med utländskt och mörkare påbrå naturligt)... snacka om knäckande Tungan ute
    haha... åååh stackars dig, men jag förstår precis hur du känner dig...

Brorsan sticker ut näsan på balkongen 5 minuter en solig dag i februari och är knallbrun *typ* mamma brukade alltid säga att det berodde på att hon åt 1,5 kilo apelsiner om dagen när hon var gravid med honom Cool

Undrar hur det har gått för tinzis bleka ben då? Glad
  • Tinzi
    SannaV skrev 2012-05-08 19:05:08 följande:
    Nu har jag köpt dem, 14:- idag :) köpte 2 st, så tänkte ta på lördagsmorgonen där efter duschen på lördag , då borde det hinna torka medans jag får hår/smink fixat :)

är det ngn idée att använda den ena redan nu kanske? tvättas väl bort i vatten?
  • Cicci90
    Tinzi skrev 2012-05-09 22:36:26 följande:
    Nu har jag köpt dem, 14:- idag :) köpte 2 st, så tänkte ta på lördagsmorgonen där efter duschen på lördag , då borde det hinna torka medans jag får hår/smink fixat :)

Det kanske är bra att prova den ena redan nu för att du ska se resultatet?
    Så att du inte är överkänslig eller något. :)
  • knyttan
    Cicci90 skrev 2012-05-10 06:57:55 följande:
    Det kanske är bra att prova den ena redan nu för att du ska se resultatet?
    Så att du inte är överkänslig eller något. :)
    Det tror jag med. Annars kan du ju alltid köpa fler om du behöver, de var väl inte jättedyra?
  • SannaV
    Tinzi skrev 2012-05-09 22:36:26 följande:

Jag tycker absolut att du ska prova innan.. Det tar någonstans mellan 3-8 timmar innan man börjar se resultat. Givetvis är det bra att se så du inte är allergisk också. :)

Det tvättas inte bort jättefort. Jag brukar "torka" mig med de kvällen innan jag "behöver" se brun ut. ;)

Hoppas verkligen att det blir bra. Du får berätta vad du tycker.

• Cattis77

Förstår om detta låter skumt, men en möjlighet är att sätta sig på en stol bredvid solariet och sticka in benen från kortsidan. Använd sån där speciell solkräm till solarium för att få lite extra färg. Du kan ju alltid läsa en god bok under tiden ;) hehe

• Tinzi
    Cattis77 skrev 2012-05-10 20:12:32 följande:
    Förstår om detta låter skumt, men en möjlighet är att sätta sig på en stol bredvid solariet och sticka in benen från kortsidan. Använd sån där speciell solkräm till solarium för att få lite extra färg. Du kan ju alltid läsa en god bok under tiden ;) hehe
    Det gjorde jag faktiskt igår :) halva tiden iaf :)
    knyttan skrev 2012-05-10 18:29:09 följande:
    Det tror jag med. Annars kan du ju alltid köpa fler om du behöver, de var väl inte jättedyra?
    nej men ska inte in till stan mer, mest det bara :(

Men ska smörja mig på lördag morgon efter min dusch tänkte jag :)
Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?