• Tinzi

Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?

Har kritvita ben och ganska brun upptill och vid ansiktet, hur göra för att få bruna ben så jag inte skrämmer slag på gästerna när jag tar på min kortare festklänning sen på kvällen?

Sticka in bara benen i solariumet? ;)

Brun utan sol, eller riskerar jag att bli fläckig? Inte så bra minnen från det sedan tonåren...

fler tips? Gillar ju INTE hela strumpbyxor nämligen...

• Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?
  • TheD

Jag har använt apolivas brunlotion lite då och då. Den ger en fin nyans men alla hudtyper är ju olika :/ Dove's gillar jag också...tror jag. Var några år sedan jag använde den. Men under sommaren använder jag inget sånt då jag blir en pepparkaka :D

• Juni 2012
    Sara 120707 skrev 2012-05-02 15:53:35 följande:

Tråkigt att höra, tog du rätt nyans? De har ju en för ljusare och en för mörkare hud.

Jag har använt den för ljusare hud men då tar jag ett ordentligt lager och efter ca en vecka så började jag se lite solbränd ut

Tog den som apoteksdamen visade mig. Jag tog tunt, dagen efter var jag illbrun/gul/orange med värsta skarven där jag inte smort...
  • Joli84

Jag tycker lotionen funkar fint! Tar man tunna lager och bygger upp i omgångar så brukar det inte bli fläckligt. Men tänk på att tvätta händerna och torka av noga där det lätt samlas, typ knän/armbågar =) Jag ska försöka använda det till mitt bröllop eftersom gravida inte rekommenderas att sola. Men sån här lotion ska funka fint!

• Sara 120707

Enda problemet jag har haft med doves variant är att det är bättre att ha tunna plasthandskar på sig när man smörjer varje dag annars blir händerna lätt mycket brunare än resten av kroppen, set går ju bort efter ett antal handtvättar men känns ju lite onödigt innan bröllopet :-P

• Tinzi
    Juni 2012 skrev 2012-05-02 16:57:31 följande:
    Tog den som apoteksdamen visade mig. Jag tog tunt, dagen efter var jag illbrun/gul/orange med värsta skarven där jag inte smort...
    LIET det jag är rädd för såhär 1,5 vecka innan bröllop...
  • Sara 120707
    Tinzi skrev 2012-05-02 18:05:05 följande:
    LIET det jag är rädd för såhär 1,5 vecka innan bröllop...
    Fast köp den som är till för den ljustaste hyn och testa först på ett litet stället där det inte syns. Blir det inte skumt så hinner du på 1,5 vecka bli om inte brun så iaf inte kritvit om du smörjer varje dag.
  • knyttan

Man kan köra sin egen variant också genom att bara ta lite BUS (Loreal har en gel som jag tycker är bra) och blanda med sin vanliga hudlotion, då kan man också bygga upp lite i taget, första dagen tar man bara en liten klick och sen ökar man på. Enligt min rfarenhet är det inte så bra att ta på varje dag, utan det är bättre att låta det gå några dagar emellan dock.
    Jag har också provat Doves summer glow och rekomenderar den! Den ljusa varianten (light/fair) ger inte mycket färg alls, så det låter som du Juni 2012 använde den som är för människor med lite mörkare hud!

Tänk bara på att scrubba huden ordentligt först innan du går loss med BUS annars så blir det garanterat fläckigt!

• Juni 2012
    knyttan skrev 2012-05-02 18:31:33 följande:
    Man kan köra sin egen variant också genom att bara ta lite BUS (Loreal har en gel som jag tycker är bra) och blanda med sin vanliga hudlotion, då kan man också bygga upp lite i taget, första dagen tar man bara en liten klick och sen ökar man på. Enligt min rfarenhet är det inte så bra att ta på varje dag, utan det är bättre att låta det gå några dagar emellan dock.
    Jag har också provat Doves summer glow och rekomenderar den! Den ljusa varianten (light/fair) ger inte mycket färg alls, så det låter som du Juni 2012 använde den som är för människor med lite mörkare hud!

Tänk bara på att scrubba huden ordentligt först innan du går loss med BUS annars så blir det garanterat fläckigt!
    Jag gjorde nu ett test.
    Har torrskrubbat benen varje dag över helgen (de var inte torra och fnasiga innan heller, jag smörjer rejält ca 2 ggr/v annars) och igår köpte jag en ny flaska (så det inte var min som var gammal eller något) Dove Summer Glow Fair to Normal skin (den ljusare av de två flaskorna!), smorde ett tunt lager på båda benen, masserade in det noga och länge, stod upp och kollade på tv en lång stund så benen verkligen kändes torra innan jag la mig.
    Japp, flammigt, randigt och tja, zebra-look, haha! Ingen kort kjol som visar benen idag inte Tungan ute
  • nagu

Jag hade nog faktiskt satsat på att sola solarie och då försökt dölja resten av kroppen med något om du inte vill bli brunare.
    Eller hade jag gått till en salong och gjort en spray tan. Då slipper man det fläckiga och ojämna resultatet.

• Tinzi
    nagu skrev 2012-05-07 10:03:57 följande:
    Jag hade nog faktiskt satsat på att sola solarie och då försökt dölja resten av kroppen med något om du inte vill bli brunare.
    Eller hade jag gått till en salong och gjort en spray tan. Då slipper man det fläckiga och ojämna resultatet.
    fast är redan så brun upptill och kanske inte går att bara sparya benen tänker jag...ska försöka sticka in bara benen i ett solarie idag faktiskt :)
Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?