• Tinzi

Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?

Har kritvita ben och ganska brun upptill och vid ansiktet, hur göra för att få bruna ben så jag inte skrämmer slag på gästerna när jag tar på min kortare festklänning sen på kvällen?

Sticka in bara benen i solariumet? ;)

Brun utan sol, eller riskerar jag att bli fläckig? Inte så bra minnen från det sedan tonåren...

fler tips? Gillar ju INTE hela strumpbyxor nämligen...

• Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?
  • knyttan
    Juni 2012 skrev 2012-05-07 08:03:56 följande:
    Jag gjorde nu ett test.
    Har torrskrubbat benen varje dag över helgen (de var inte torra och fnasiga innan heller, jag smörjer rejält ca 2 ggr/v annars) och igår köpte jag en ny flaska (så det inte var min som var gammal eller något) Dove Summer Glow Fair to Normal skin (den ljusare av de två flaskorna!), smorde ett tunt lager på båda benen, masserade in det noga och länge, stod upp och kollade på tv en lång stund så benen verkligen kändes torra innan jag la mig.
    Japp, flammigt, randigt och tja, zebra-look, haha! Ingen kort kjol som visar benen idag inte Tungan ute
    Haha oj då! Det låter ju helt klart som om detta inte var något som gick ihop med din hud, tyvärr!
  • SannaV

På Kicks finna våtservetter som fungerar som brun utan sol, Spraysun. Säljs som en-pack för 20 kr. Använt de flera gånger och aldrig fått några fläckar eller skarvar. Kan vara värt ett försök. :) Det bästa är att man nästan aldrig behöver använda hela servetten utan man kan spara den till ett senare tillfälle.

• Chicita

Ett annat alternativ är att använda solpuder helt enkelt.
    Antingen borstar du på det med en stor rougeborste, eller så blandar du det i en vanlig lotion och smörjer in benen.

Jag blir bara mindre blek när jag solar. Möjligtvis kan jag få en fin grisrosa nyans på armar, axlar, urringning och ansikte om jag sitter ute tillräckligt länge. Sen flagnar jag och har då förhoppningsvis lite fräknar kvar om jag har tur Tungan ute 

Så jag använder brunpuder/ bronzing powder eller liknande, antingen borstar på eller använder med vanlig lotion som sagt.
    Det kan kanske vara värt ett test i alla fall? Blir du fläckig så är det ju bara att duscha och så är det borta sen 

• Tinzi
    SannaV skrev 2012-05-07 22:21:16 följande:
    På Kicks finna våtservetter som fungerar som brun utan sol, Spraysun. Säljs som en-pack för 20 kr. Använt de flera gånger och aldrig fått några fläckar eller skarvar. Kan vara värt ett försök. :) Det bästa är att man nästan aldrig behöver använda hela servetten utan man kan spara den till ett senare tillfälle.

det lät ju bra, färgar det inte av sig då?
  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-05-07 22:29:57 följande:
    Ett annat alternativ är att använda solpuder helt enkelt. Antingen borstar du på det med en stor rougeborste, eller så blandar du det i en vanlig lotion och smörjer in benen. Jag blir bara mindre blek när jag solar. Möjligtvis kan jag få en fin grisrosa nyans på armar, axlar, urringning och ansikte om jag sitter ute tillräckligt länge. Sen flagnar jag och har då förhoppningsvis lite fräknar kvar om jag har tur   Så jag använder brunpuder/ bronzing powder eller liknande, antingen borstar på eller använder med vanlig lotion som sagt. Det kan kanske vara värt ett test i alla fall? Blir du fläckig så är det ju bara att duscha och så är det borta sen 

skall kolla upp detta :) tack!
  • nagu
    Tinzi skrev 2012-05-07 12:19:28 följande:
    fast är redan så brun upptill och kanske inte går att bara sparya benen tänker jag...ska försöka sticka in bara benen i ett solarie idag faktiskt :)
    Ring till en salong och kolla
  • SannaV

Tinzi: angående servetterna. Jag har aldrig varit med om att det färgar av sig. Men du kanske vill prova lite först. Jag har använt de innan läggdags och aldrig varit med om att lakanen eller annat blivit färgat. Bara jag som vaknat med lite extra färg. :) De finns i två färger så om du är väldigt ljus på benen kanske det räcker med den ljusa.

• Tinzi
    SannaV skrev 2012-05-08 10:52:40 följande:
    Tinzi: angående servetterna. Jag har aldrig varit med om att det färgar av sig. Men du kanske vill prova lite först. Jag har använt de innan läggdags och aldrig varit med om att lakanen eller annat blivit färgat. Bara jag som vaknat med lite extra färg. :) De finns i två färger så om du är väldigt ljus på benen kanske det räcker med den ljusa.
    Oki, tusen tack, vart hittar man sådana då?
  • Aniara4

Jag brukar inte få problem med BUS även om jag också har haft en och annan kant-olycka när jag har varit slarvig. Vad jag brukar göra är att först smörja in benen ordentligt med en vanlig hudkräm. Sen smörjer jag in BUS, tar snålt, och är noga med att tänka på var jag har smort och inte, och dra ut ordentligt.

Men att gå till en salong kan vara bästa tipset, se till så att det är en sån som gör "airbrush tanning" dvs att det är en person som sprayar en (känns skitskumt) och inte automatiska duschar.

• knyttan
    Chicita skrev 2012-05-07 22:29:57 följande:
    Ett annat alternativ är att använda solpuder helt enkelt.
    Antingen borstar du på det med en stor rougeborste, eller så blandar du det i en vanlig lotion och smörjer in benen.

Jag blir bara mindre blek när jag solar. Möjligtvis kan jag få en fin grisrosa nyans på armar, axlar, urringning och ansikte om jag sitter ute tillräckligt länge. Sen flagnar jag och har då förhoppningsvis lite fräknar kvar om jag har tur Tungan ute 

Så jag använder brunpuder/ bronzing powder eller liknande, antingen borstar på eller använder med vanlig lotion som sagt.
    Det kan kanske vara värt ett test i alla fall? Blir du fläckig så är det ju bara att duscha och så är det borta sen 
    Haha samma färg som jag altså! Jag brukar säga att jag blir inte solbränd, jag blir fläckig!

Tipset med att blanda solpuder i lotion har jag inte hört innan, ska prova detta! (testar ALLT som kan ge lite extra heltäckande färg av ovan nämnda anledning...)
Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?