Vart har ni köpt era mäns kläder och vad?
Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?).
frack blir det inte och inte smoking.
Vad fick ni betala för det?
viken färg har ni valt?
Vad ska er man ha på sig? Vi står i valet mellan kostym eller jaqette (Stav?).
frack blir det inte och inte smoking.
Vad fick ni betala för det?
viken färg har ni valt?
Gubben här kommer att ha svarta jeans och vinröd skjorta från dressman. Och sin specialsydda MC-väst över. Boots på fötterna.
Att ta på honom kostym vore att klä ut honom till maskerad. Vi vill inte att han ska minnas vår dag med att gå runt och känna sig obekväm.
NI som beställde från sutopia vilket tyg änvände ni? Han vill ha "vanligt" tyg inte grovt material eller ad man säger fanns ju en enorm mängd att välja på :S
Frack hos www.festmannen.se.
Supernöjd!
Vi gjorde ett kap på Local Act i studenttider. Fick kostym med skjorta och valfri fluga för 1999kr, detta var alltså ett studenterbjudande och den kostymen kostar egentligen 2600 kr. Det är en smalare byxa (gillar INTE de breda "buggbyxorna") med lite kortare kavaj. Supersnygg och passar klockrent till vårt 50-talstema. Svart med lite diskreta pinstripes. Han kommer va sååå snygg.
Mitt hjärta hade en tredelat kostym från tiger, byxa, kavaj och väst. Skjorta + slips från eton.
Han var så fin, och kostymen har han användning av titt som tätt när han reser i jobbet, så det kändes väl värt pengarna. (Slipsen och skjortan var presenter från en vän som jobbar på eton)
Min blivande man skall ha kläder från Uppklädd by Eneroth. Helt fantastiska kläder för mannen. Min blivande skall ha svart Neru, väst (ej svart men vill inte säga här vilken variant) och kravatt. Så sjukt snyggt!!!
Tror hela "outfiten" gick på runt 9000:- med byxor, skjorta, neru, väst och kravatt.
Tror även att de kan hyra ut
Finns det någon kinasida ni rekomenderar?
Vi handla på Dressman åt min blivande man. Kostym, ljusgrå,lite blank i tyget, plomon färgad stjorta, svart slips med silver mönster på och allt för 1550:-.
Min man köpte sin frack för 2595 kr från www.festmannen.se. Allt ingick - även skjorta, frackväst och fluga. Helt underbar service!!!!
Min blivande man är super glad över de skor vi hittat till honom.
Hans krav var att det skulle vara snygga, bekväma och inte vara för varma.
Så vi köpte ett par Gore-Tex fin skor på Zalando.se
Prefekt! Resten ska införskaffas senare i vår.
Vi ska hyra min sambos kläder från samma ställe som jag köpte min klänning.
2600kr kommer det gå på, för komplett frockcoat alltså, byxor, skjorta, plastrong, väst och lång kavaj. Kommer bli skitsnyggt! =)
Han har köpt sina kostymbyxor, skjorta, slips och kavaj på dressman för ca 1300:-. Sen ville han ha en väst också efter ett tag så då hittade vi en perfekt på Erikshjälpen för 45 kr. Sen så fick han finskor av mig ( han får special beställa) för 800:- :) Så allt som allt blir typ 2145:- för kläderna sen kommer han ha en snusnäsduk(?) som vi köpte på rean ( kollade bara för skoj skull) för 45:- Och så kommer han så klart ha en blomma :) ( kommer även köpa till lite roligare och finare underkläder)
Min har en mörk kostym redan så den ska vi bara kemtvätta.
Sen har jag köpt väst, kravatt och näsduk billigt på tradera och sen ska vi köpa till en snygg skjorta.
Vi köpte ifrån www.suitopa.se, jättenöjda, nu har de till och med butik i Stockholm.
Min man köpte också hos www.festmannen.se. Supernöjd!!