• Forumvärd

    Läckraste skorna! Rösta och motivera



    Det här med skor är ingen barnlek när det gäller många kvinnor och framförallt när vi går i giftastankar.
    Så- vad tycker ni om dessa skor?
    Vilka gillar du eller inte och varför?
    Rösta och berätta i tråden Solig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läckraste skorna! Rösta och motivera
  • Chicita

    Jag valde alternativ 4 av flera anledningar, men först och främst för att jag inte kan gå i högklackat alls om inte min fot ska börja gå sönder igen efter bara en kort stund. 
    Och med "gå sönder" så menar jag att de broskförbeningar som bildats i foten börjar spricka och gå av, vilket i praktiken betyder att jag bryter foten...

    Men även om jag hade kunnat använda något av paren så föll inget a dom mig i smaken direkt.
    1: Gillar inte perforeringen av materialet, påminner om farmors rottingstolars sittdel. Och rosetten (eller är det en fjäril eller blomma?) kändes inte helt rätt för mig heller.

    2: Jag klarar inte av att ha något mellan tårna på det där sättet. Det känns också som stor risk att få skav eller sår där om man halkar i skon och liksom "blir hängande" i den där remmen.

    3: Det kan vara snyggt med en lite "kraftig" sko ibland. Men den här tyckte jag bara var klumpig. 

  • MeaJ

    Jag röstade på nr 4.
    Ingen av skorna föll mig i smaken. 
     


    Sommarbrud 2013
  • sannasofia

    Jag valde att rösta på 3, eftersom modellen verkligen är i min smak. Hade de inte varit i lack hade de varit perfekta!

  • Forumvärd

    Tackar tackar! Solig

    Av de här modellerna så är det väl nr 3 som jag skulle kunna tänka mig. De har en stadigare klack men är tyvärr i lack vilket jag inte alls gillar.
    Dessutom gillar jag att de inte har öppen tå. Jag har jättesvårt för högklackat med öppen tå eller häl.

  • aniara

    Inget par passar mig.

    Sko 1. Ganska fin men peeptoe funkar inte för mig. Tårna gör allt för att komma igenom hålet och jag får skav och ont. Dessutom är klacken lite för hög för mig (hade funkat om sambon varit lite längre).

    Sko 2. Tådelare går bort. Dels för att jag vill ha stayups, dels för att tådelare i kombination med klack gör att man får ruskigt ont mellan tårna efter en stunds användning. Annars ganska okej.

    Sko 3. Alldeles för hög klack. Man ska vara extremt ingådd i skyhöga klackar för att orka en bröllopsdag i de skorna. För mig går de fetbort.

  • mjeanettek

    jag valde bild 3 för den var väldigt fint. bild 2 är en badsko enligt mig, men ok vid ett strandbröllop... bilde 1 är väl ok, men inte nått för mig. Jag måste ha en rem bak, annars får jag skoskav... Jag kan inte ha någon av dem du min sambo är precis lika lång som mig så jag måste ha en låg sko.

  • Memmsan

    Nr 1! De är eleganta, lite sexiga men ändå söta. Samtidigt ser de inte allt för höga ut och stabila, trots smal klack.

  • Willow

    Sko 1: haller med Chicita om perforeringen i ladret (din anledning fick mig att fnissa) och rosetten passar inte alls med det ladret eller fargen pa ladret.
    Sko 2: tycker jag ar ganska 'tacky' och tror inte att det ar nan bra ide att ha nat mellan tarna pa brollopsdagen, man far nog mindre trevliga skavsar da.
    Sko 3: ar den finaste av de 3, men jag tror att den losa remmen runt fotleden inte blir bekvam hela dagen, skulle vart finare i Mary Jane modell eller en T-bar modell. Gillar inte direkt lackskor till brollop heller.

    Jag vill heller inte ha vita skor till brollopsskor, tycker det ar lite trist... Sa darfor rostade jag pa alternativ 4...

  • Pyttsan

    4. Jag kan inte ha så höga klackar och jag väljer skor i färg, för att kunna använda dem flere gånger. Använder inte vita/ljusa skor så ofta.

    Nr1 skulle jag kunna tänka mig på ett sommarbröllop, OM de hade låg klack, max 3cm. Men vi gifter oss inte på sommaren och därför vill jag ha stängd tå.

    nr2 skulle jag aldrig ha, de är för ostädiga för att dansa i och för tunna för att gå långt i.

    nr3 Gillar att det är en rejälare klack, men kan inte ha klack på mer än absolut max 4-5cm, helst bara en liten klack. Skulle inte gifta mig i lackskor, möjligtvis röda eller gula. Dessa ger klumpigt intryck då remmen är så bred. Med den grova kacken hade de varit snyggare utan rem.
     

  • J8783

    Röstade alt 4. Nope ingen föll mig i smaken. Stannar där. Men framförallt klack klarar jag inte av. Öppen tå går absolut inte :( Och dom sista, nja håller med om, klacken och lackskor.. 

  • daniiel

    Röste på alternativ 4 även jag.

    Nr.1 - Gillar inte perforeringen jag heller eller färgen eller rosetten (eller vad det nu är). Är dessutom inte förtjust i öppen tå alls.
    Nr.2 - Sandaletter, ser obekväma ut och som att de skulle sitta lite mindre bra på foten. Tycker också att det är väldigt obekvämt att ha något mellan tån sådär, hua.
    Nr.3 - Lackskor gillas inte och inte heller ankelrem. Utöver det, så var det ändå modellen jag tyckte bäst om av alla, för jag tycker formen av själv skon samt klacken var fin.


  • Jag han

    en matt variant av nr.3 skulle jag kunna tänka mig om jag kunde bära klackar. Enkel och snygg tycker jag, men som sagt, gillar inte riktigt att de är "glansiga" :)

  • MsChevy

    1 o 3. 1an för att det är lite 50-tal över den (jag är lost in the 50´s), men de skulle varit helt vita, nu ser de "pissgula" ut o rosetten skulle vara mindre.
    3an för att jag gillar ankelrem, men det skulle varit öppen tå. o kanske nåt annat än lack, det är svårt att undvika skador på dom o då är de förstörda.

    Men ingen av dom är nåt jag skulle köpt...så jag röstar på 4. 

  • sandraochdaniel

    3:an fick min röst.  Gillar när det är hela i framdelen och inte peeptoe. Hade jag fått önska skulle de inte avar av lack. 

  • Green

    Jag gillar inte när tårna syns så för min del blir det nr 3!
    Älskar höga klackar och så breda som dom är så kommer dom att vara väldigt lätta att gå i.

  • hedvig

    Nr.1.

    Öppen tå är det skönaste när man ska bära klackar! Iaf för mina fötter

Svar på tråden Läckraste skorna! Rösta och motivera