vitklänning skrev 2012-04-25 17:45:37 följande:
Mja, jag tycker att överdelen på Daniiels tärnor är jätte fin, men nedtill skriker det tant. Kan vara för att de enda som klär sig i knälånga klänningar /kjolar idag är tanterna? (Ja så länge den inte handlar om en pennkjol eller liknande tight modell..)
Ja smaken är ju som baken och alla får tycka som de vill! Men att knälånga kjolar endast skulle hittas på tanter, det stämmer helt enkelt inte, kanske bor du i något homogent moderesevat där alla klär sig likadant? Här där jag bor (en av Sveriges största städer) är det väldigt vanligt att se den längden på kjol o klänning! Och jag köpte en fin vadlång kjol på H&M senast i höstas

Visst har det gått från väldigt mycket 50-talskjolar de senaste åren till kortare 60-talsinspiration med blockfärgat osv. Samtidigt så verkar det ju fortfarande vara All Time High för hemmafru/ Mad Men looken! Men visst är det ett lite vuxnare mode som man kanske inte ger sig på om man är runt 20. Därifrån är ju steget rätt långt till att säga att det är tantigt... om man nu inte är fjortis, då allt som en någorlunda vuxen person tar sig för per definition är tantigt...