Tipps på en fin låt till bröllopsmarsch
Vi vill inte ha den här vanliga , vad den nu heter haha:) utan jag skulle villja ha tipps på en fin låt som man kan ha istället:) Så kom gärna med förslag
Vi vill inte ha den här vanliga , vad den nu heter haha:) utan jag skulle villja ha tipps på en fin låt som man kan ha istället:) Så kom gärna med förslag
Här är en superbra sida:
www.svenskakyrkanjonkoping.se/
Gå in på Bröllop -> Musik ->Bröllopsmarscher
Där finns en massa marscher att provlyssna på.
Vi ville absolut inte ha Mendelsohn eller Wagner (de två mest klassiska).
Vi väljer mellan dessa:
A trumpet voluntary
Brudmusik
Birkalåten
Gotländsk brudmarsch
Det finns en massa svenska brudmarscher men de flesta går i moll, vilket inte känns så skoj till ett bröllop. Gotländsk brudmarsch däremot går i dur.
Någon skrev i ett forum om Jonathan Cain - Bridal march och jag ÄLSKAR DEN ! Jag ska definitivt gå in till den !
Bachs "Jesu bleibet meine freude" är underbar om ni har en bra kantor
Vi ska ha Praeludium i F-dur av J S Bach som ingångsmusik och Underbar av K Moraeus som utgångsmusik :)
hejsan!
Vi kommer att ha en underbar låt av Yiruma- river flows in you
helt underbar pianist
Den ska vi ha när vi går in! Den är verkligen superfin!
vi ska ha "mot skärgården"! =)
Det var redan någon som tipsat om Leksands brudmarsch, jag tycker också att den är fin!
fast den är inte med i twilight =) alla tror det.. den skulle vara bellas lullaby men det blev en annan låt istället...
Vi ska gå in till Coldplays Fix you. Både jag och min blivande man älskar den och den var solklar från början :)
Jag och min blivande man ville ha något annolunda men ändå så något klassikt. Leta på youtube och hittade denna. Den ska vi ha som ingångsmusik (finns dock ej inga noter till den så de blir cd) Den är bara så pampig och fin!