• Chicachula

Tipps på en fin låt till bröllopsmarsch

Vi vill inte ha den här vanliga , vad den nu heter haha:) utan jag skulle villja ha tipps på en fin låt som man kan ha istället:) Så kom gärna med förslag

• Svar på tråden Tipps på en fin låt till bröllopsmarsch
  • aniara

Här är en superbra sida:
    www.svenskakyrkanjonkoping.se/
    Gå in på Bröllop -> Musik ->Bröllopsmarscher
    Där finns en massa marscher att provlyssna på.

Vi ville absolut inte ha Mendelsohn eller Wagner (de två mest klassiska).

Vi väljer mellan dessa:
    A trumpet voluntary
    Brudmusik
    Birkalåten
    Gotländsk brudmarsch

Det finns en massa svenska brudmarscher men de flesta går i moll, vilket inte känns så skoj till ett bröllop. Gotländsk brudmarsch däremot går i dur.

• mimi00

Någon skrev i ett forum om Jonathan Cain - Bridal march och jag ÄLSKAR DEN !  Jag ska definitivt gå in till den !

• daniiel
    Maiia81 skrev 2012-04-16 18:53:29 följande:
    Vilken sång från Änglagård är det??
    Visa vid vindens ängar är inte från Änglagård. Det är en fin sommarvisa av Mats Paulson :) Vi hade den dock på orgel utan sång, som ingångsmusik i kyrkan.

• Sirenne

Bachs "Jesu bleibet meine freude" är underbar om ni har en bra kantor

• Guffi

Vi ska ha Praeludium i F-dur av J S Bach som ingångsmusik och Underbar av K Moraeus som utgångsmusik :)

• tweety

hejsan!

Vi kommer att ha en underbar låt av Yiruma- river flows in you

helt underbar pianist

• theluckiest2013

Den ska vi ha när vi går in! Den är verkligen superfin!

tweety skrev 2012-04-17 09:29:53 följande:
    hejsan!

helt underbar pianist
  • hemajo13

vi ska ha "mot skärgården"!   =)

• Maiia81
    daniiel skrev 2012-04-16 20:30:32 följande:
    Visa vid vindens ängar är inte från Änglagård. Det är en fin sommarvisa av Mats Paulson :) Vi hade den dock på orgel utan sång, som ingångsmusik i kyrkan.

" target="_blank">

Ja alltså Visa vid vindens ängar vet jag vilken det är...Men ni hade väl Änglagård som utgångsmusik...eller har jag helt blandat ihop det nu?
  • Star03

Det var redan någon som tipsat om Leksands brudmarsch, jag tycker också att den är fin!

• Amor in aeternum
    tweety skrev 2012-04-17 09:29:53 följande:
    hejsan!

helt underbar pianist
    Twilight! ^^ Den är väldigt fin, men känns för sorglig för mig.
  • hemajo13

fast den är inte med i twilight =) alla tror det.. den skulle vara bellas lullaby men det blev en annan låt istället...

• Vichy
    hemajo13 skrev 2012-04-23 20:24:34 följande:
    fast den är inte med i twilight =) alla tror det.. den skulle vara bellas lullaby men det blev en annan låt istället...

" target="_blank">

Tror det mest var ett rykte...
    Nån hade innan filmen gjort ett youtube klipp som nån slags hemma gjord teaser och använt låten som bakgrundslåt. Sen spred den sig till liknande klipp och helt plötsligt "var det" den som var den låten...
  • Pia01

Vi ska gå in till Coldplays Fix you. Både jag och min blivande man älskar den och den var solklar från början :)

• Happy Bride

Jag och min blivande man ville ha något annolunda men ändå så något klassikt. Leta på youtube och hittade denna. Den ska vi ha som ingångsmusik (finns dock ej inga noter till den så de blir cd) Den är bara så pampig och fin!

">

Svar på tråden Tipps på en fin låt till bröllopsmarsch