• Äldre 2 Apr 09:40
    14945 visningar
    60 svar
    60
    14945

    Tävla och vinn en kaffemaskin från Tassimo!



    Vinn Tassimo kaffemaskinen som marknadsförs som årets bröllopspresent!

    Kaffe, kaffe, kaffe denna gudagåva!Kaffe
    Vad vore morgonen utan dagens första kopp kaffe?
    Inget vindare!

    Vi vill därför fylla tråden med bilder av rykande gott kaffe!
    Ladda upp en bild på din kaffekopp och berätta för oss varför just du älskar kaffe.
    Då är du med och tävlar om en kaffemaskin från Tassimo!

    Du får ladda upp så många bilder som du vill och du måste äga rätten att publicera bilden.

    Tävlingen pågår mellan 2/4 och 12/4.
    Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget.se och annonseras den 13/4.

    Lycka till! Kaffe
  • Svar på tråden Tävla och vinn en kaffemaskin från Tassimo!
  • chrpe
    Äldre 12 Apr 12:08
    #41


    När studier och jobb kan kännas lite motigt tar jag mig en kopp kaffe i denna mugg. Det ger en extra energi och man känner sig extra viktig och duktig då!
  • sannas­ofia
    Äldre 12 Apr 14:02
    #42

    Hittade en till bild som jag tycker speglar mitt kaffedrickande. 



     Jag och blivande mannen på picknick på våran 6-årsdag i höstas. 
    Det framgår ju inte av bilden, men vi håller varsin kopp kaffe i handen och spanar ut över havet.

    Det är en av de godaste kopparna kaffe man kan få tycker jag, den man intar utomhus och då spelar det ingen roll om det är som här på en picknick eller om det är hemma i trädgården eller på en uteservering någonstans.
    Utomhuskaffe är gudomligt gott!
  • Äldre 12 Apr 14:45
    #43

    Fick precis veta att hundens fd ägares mamma (med andra ord "hans mormor") fyller år i dag.
    Så självklart slänger han sig över datorn och internetshoppar Oskyldig

    Hans fina blomsterkvast står nu bredvid "mormors" kaffekopp och är redo att avnjutas med alla sinnen.
    För en kopp kaffe förhöjer ju det mesta Flört 



     
  • Äldre 12 Apr 14:53
    #44
    Chicita skrev 2012-04-12 14:45:15 följande:
    Fick precis veta att hundens fd ägares mamma (med andra ord "hans mormor") fyller år i dag.
    Så självklart slänger han sig över datorn och internetshoppar Oskyldig

    Hans fina blomsterkvast står nu bredvid "mormors" kaffekopp och är redo att avnjutas med alla sinnen.
    För en kopp kaffe förhöjer ju det mesta Flört

     
    Det här inlägget tävlar jag inte med om det inte framgick... Det är alltså inte jag som tagit bilden...
    Det var bara en reflektion på att katten gav en present tidigare här i tråden Flört 
  • Äldre 12 Apr 15:24
    #45


    Påsk i stugan, då brukar vi alltid fika på bänken på kortsidan och det är alltid varmt varmt varmt! Här är det 2009 och jag slängde ut en termometer, det gör jag ibland bara för nöjet att se den gå i taket. :)


    Kaffe på bänken i stugan, det är nog det absolut bästa kaffet! Varmt, fylligt, väldoftande... underbart!

  • jen76
    Äldre 12 Apr 19:19
    #46

    Åhh kaffe denna härliga, värmande, uppiggande och goda dryck. Vad är väl bättre än doften av kaffe på morgonen eller som avrundning på en riktigt god middag... alltid lika gott!

    Bild från ett bröllop 2011, kaffet passade utmärkt till den vackra och goda tårtan! :)

  • Krila
    Äldre 12 Apr 19:33
    #47

    Jag AVSKYR kaffe! ;) Men min blivande är kaffeberoende. Dock så ÄLSKAR jag Tassimos varm choklad från Marabou!


  • Aniara­4
    Äldre 12 Apr 19:57
    #48

    Jag har legat sjuk i fyra dagar, med både hög feber, halsont och förkylning, och så störtdiarré på det. En del i min närhet har antytt att det börjar bli dags att gå till doktorn. Jag har levt på vätskeersättning och inte druckit kaffe  sen i måndags. Och inte ens saknat det. Idag mådde jag lite bättre, så jag gjorde mig en kopp ändå. Men jag tyckte inte det var så jättegott.

    NU är det jag som ringer vårdcentralen! Nåt är allvarligt fel!

  • 2 0 1 2
    Äldre 12 Apr 20:33
    #49

    Den stunden då kaffe inte passar, är ännu inte uppfunnen. Man kan ha det till allt; till fika eller i dessert, till pratstunden, pluggstunden, på maten, rätt upp och ner eller i drinkar. Min blivande man vet hur han ska få mig ur sängen, ljudet av kaffekokaren, doften av kaffe som sprider sig i lägenheten och dörren på glänt.


    Bilden är tagen i ivrig väntan på att kaffet ska bli klart (det handlar om fem långa minuter!). Blivande maken fick också en kopp, han sitter och arbetar sen kväll vid datorn, så vi har olika skäl att dricka kaffe. Min kopp är kvällssällskap, och hans kopp håller honom vaken.


    Bilden fick heta "salvation" eftersom det är vad kaffet innebär för oss många gånger. Jag tycks inte kunna ladda upp den i samma inlägg som texten, men som alltid är kaffet värt att vänta på, så även för er!


     


     

  • 2 0 1 2
    Äldre 12 Apr 20:34
    #50

  • 2 0 1 2
    Äldre 12 Apr 20:50
    #51


    Till sonens tioårstårta dracks det också kaffe naturligtvis. Eftersom tårtan inte blev så bra var vi glada för kaffet.
  • sollan
    Äldre 12 Apr 21:04
    #52

    Farsdagspresent från 2åringen som han själva målat så fint.



    120414 <3
  • Äldre 13 Apr 09:08
    #53

    God morgon God morgon! Solig

    Hoppas att alla fått sitt morgonkaffe och njuter av det fina vädret! Kaffe

    Tack för alla härliga kaffekoppar och berättelser och vinnaren kommer att avslöjas under dagen.
    Håll koll!

  • Äldre 13 Apr 09:51
    #54

    Ett stort tack till alla som varit med och tävlat!
    Många fina bidrag Solig

    Vinnaren blev sofiasmamma!
    En härlig kopp som verkligen triggar igång kaffesuget!
    Ett STORT grattis till dig! Solig


    sofiasmamma skrev 2012-04-11 15:18:24 följande:


    En kopp rykande hett kaffe på morgonen är ett måste för att jag ska vakna, men allra godast är kaffe när man varit utomhus och kommer in till ett kaffedoftande kök!

    Den här bilden är från min och min fästmans första sommar tillsammans, vi satt på ett litet café nära Nyhavn i Köpenhamn i juli 2008 och var så förälskade att det förmodligen tindrade om oss. :)
    (Det är vi för övrigt fortfarande. :)
  • Äldre 13 Apr 09:56
    #55

    OJ! Vilken lycka! Jag som har drömt om en kaffemaskin men varit för snål för att köpa! Hurra och tusen tack!! :)

  • Äldre 13 Apr 10:01
    #56
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 09:56:17 följande:
    OJ! Vilken lycka! Jag som har drömt om en kaffemaskin men varit för snål för att köpa! Hurra och tusen tack!! :)
    Grattis Solig
  • sannas­ofia
    Äldre 13 Apr 10:06
    #57

    Grattis Glad Hoppas kaffet kommer smaka gott Glad

  • Äldre 13 Apr 10:13
    #58

    Tack!!


    Det kommer att bli perfekt eftersom vi valt att sova hemma på bröllopsnatten och ha en lyxig hemmafrukost!! :)

  • Äldre 13 Apr 10:18
    #59

    Ett stort GRATTIS Solig

  • Aniara­4
    Äldre 13 Apr 10:49
    #60
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 10:13:55 följande:

    Tack!!


    Det kommer att bli perfekt eftersom vi valt att sova hemma på bröllopsnatten och ha en lyxig hemmafrukost!! :)


    Då passar det ju bra, grattis!
Svar på tråden Tävla och vinn en kaffemaskin från Tassimo!