Hemligt bröllop i all enkelhet?
Jag och min blivande man ska gifta oss utan att någon av våra närmaste vet om det.
De kommer att få veta det efteråt.
Finns det fler som planerar att gifta sig i hemlighet?
Jag och min blivande man ska gifta oss utan att någon av våra närmaste vet om det.
De kommer att få veta det efteråt.
Finns det fler som planerar att gifta sig i hemlighet?
Hur har det gått för er tjejer? Här har ni en till som planerar hemligt bröllop i sommar
Inte gift än men om ca 3 veckor är jag det Vi har dock ändrat våra planer lite. Blir först borgerliga vigseln här hemma som planerat, men sen blir det även en kyrklig välsignelse på vårt resmål! Har även bokat in en resa till! Tror inte vi berättar för nån förrän vi är tillbaka efter två veckors firande för oss själva
Vad planerar ni JSLO?
Åh vad spännande, tre veckor är ju nära! Så ni gör både den borgerliga och kyrkliga cermonin i hemlighet? Vilket land ska ni åka till?
Vi har planerat in en liten vigsel i en liten kyrka. Våra föräldrar och våra två barn som enda gäster. Hade tänkt försöka överraska föräldrarna men det verkar som att vi måste berätta för dem vad som är på gång för annars får vi inte hit dem... Sitter just nu och skriver på en liten vers som avslöjar oss men som ber dem hålla tyst. Efter vigseln i kyrkan har vi bokat tid med en fotograf som ska bilder på oss i miljön kring kyrkan. Sedan bjuder vi på trerätters middag på en finare restaurang. Middagen blir nog inte alltför långvarig då vi har en ettåring som inte riktigt gillar att sitta stilla Efter maten är planen att lämna barnen till mormor och morfar och så har vi bokat en minisvit på ett härligt hotell. Tre dagar senare åker vi på en veckas semester som får vara vår bröllopsresa
Hur gör ni med kläder, bukett, smink/frisör och sådant? Jag har köpt en enkel studentklänning som passar jättebra för ett sånt här litet bröllop. Bukett tänkte jag nog bara svänga förbi en florist och fixa på vägen, det är ju inte så att det måste vara en brudbukett som ska klara flera timmar och så.
Jag och min man smet iväg och gifte oss i i december, visserligen berättade vi för våra föräldrar (som var barnvakt åt vår 2-åriga son som fick stanna hemma) och närmsta vännerna (som ni skriver- man måste ju ha någon att dela förväntan med!). Vi är jättenöjda, det kändes jätteromantiskt och mindre stressande än om man planerat ett stort bröllop hemma. Dessutom kunde vi lägga pengar på dyrare ringar, vår bröllopsweekend plus en smekmånad i karibien. Vi la även pengar på en fotograf (vilket jag inte alls planerat i början- jag ville inte att det skulle bli så "bröllopsaktigt" men min bästa vän övertalade mig) vilket jag är jätteglad för så här i efterhand! Allt sammantaget är vi jättenöjda med vårt val- om jag skulle få göra om det så skulle jag göra detsamma igen!
Jslo, vi ska till Mallorca, Spanien! "lagliga" vigseln blir i Sverige och sedan en kyrklig välsignelse på stranden på Mallorca! Jag kommer att fixa frisyr och smink själv och hoppas kunna köpa en liten bukett på plats. Vi har bokat en fotograf för att få foton av ceremonin och ca 1 timme fotosession efteråt.
Vad härligt det låter Guanaca! Ni kommer säkert få helt underbara och speciella bilder
Vi var inne på något liknande också först men nu blir det vigsel hemma i Sverige så vi kan ta det lite lugnare på resan i och med att vi har två små barn med oss också. Det är till Mallorca vi reser tre dagar efter bröllopet också! Vart ska ni? Vi ska till Alcudia Längtar så!
Vi har också bestämmt att gifta oss, kanske inte i hemlighet, men litet och privat, med endast våra föräldrar närvarande och vårat lilla barn som kommer att vara 1½, vi gifter oss i vinter. Vi har ändå bokat kyrka och fotograf,och jag kommer troligtvis ha traditionell brölloppsklänning.Vigseln är på fm och vi har ännu inte bestämmt hur resten av dagen kommer att se ut( tips mottages gärna!!).
Lady Antebellum - det låter väldigt likt vårat bröllop Vi gifter oss i en liten kyrka med endast våra föräldrar och våra två barn närvarande. Efter cermonin ska vi fotografera oss och sedan åker vi hela lilla gänget på en mysig rstaurang. Efter maten tackar vi för oss, lämnar barnen till mormor och morfar och åker i väg till ett hotell och bara myser. Vi har hyrt en minisvit med bastu och fantastisk utsikt där vi kan vara och fira oss, bara vi två. Så det är väl mitt tips
Att få komma iväg och ha bröllopsnatt på ett hotell tycker jag att man ska unna sig även om man har ett litet och privat bröllop. Det är ju liksom våran dag
Har ni planerat att bjuda på någon slags mat efter vigseln, hemma eller ute?
Va roligt! Vi kommer också att fotografera oss efter vigseln , känns viktigt att föreviga denna dag! Vi vill gärna äta tillsammans efteråt, och också kanske göra något kul men har inte riktigt bestämmt vareller vad .Eftersom det blir vinter bröllop för vår del medför väderleken vissa begränsningar. Mysigt med en natt iväg, kanske kan vara något för oss också!
vi kommer också ha ett hemligt bröllop, sen när det väl blir av.
Jag har varit gift tidigare, och även fast sjlva bröllopet i sig var tjusigt och hyfsat strort med runt 80 gäster och något jag alltid hade drömt om, så insåg jag att jag inte ens förstod varför jag valde att ha ett stort bröllop när jag aldrig ens gillat att ha för många på tex födelsedagsfester. Man hinner inte prata med alla.
Nu var ju själva äktenskapet som jag haft tidigare ett stort misstag då vi aldrig borde ha gift oss i första taget, men iallafall.. man lär sig ju av sina misstag.
Med min nuvarande har vi sagt att vi vill vara själva utan att berätta för någon. Antingen i sverige med barnen med oss, i kyrkan och så äter vi en superlyxig middag ute med barnen, sover på hotell och sen åker på en resa nån dag senare. Eller så gifter vi oss utomlands, det hela beror lite på hur pass krågligt det är att gifta sig utomlands. Men en dröm vore ju i New York. Om det blir utomlands så kanske det inte blir med barnen med då det är en hel del att fixa väl på plats och det känns som att barnen inte har riktigt nöje av en sån resa på samma sätt.
Så vi får se vad det blir, men vi är rörande överens om att det inte blir med släkten då vi vill ha litet, intimt och inte stort "ståhej" när vi väl säger ja till varandra :)
Nu börjar det närma sig för oss! Bara en månad kvar Känns som att det på något sätt är så mycket att fixa fast vi bara vill ha det enkelt....
Vi gifter oss på lördag. 2 dagar kvar. Alla släktingar tror att de ska komma på sambons födelsedagskalas. Men de kommer att bli överraskade. När de kommer hem till oss kommer de att bli visade vidare till vegseplatsen som är vid vattnet ca 500 m härifrån och där kommer vi i båt över sjön. Efter sermonin blir det skål i champagne och sedan går vi hem till oss för snittar o mer skålande. Vigseln är hemlig, men alla får vara med. Passar oss utmärkt.
Men åh vad roligt Ericawi! Hoppas ni får bra väder då, här ska det tydligen snöa i helgen... Håller tummarna att ni slipper det! Blir det många gäster? Har ni allt som ett "vanligt" bröllop med klänning och allt förutom just det att det är en överraskning?
Ericawi: Hur gick det? Lyckades ni hålla allt hemligt?
Och så en fråga till alla; vad ska era blivande män ha på er på bröllopet? Blir det nåt enklare eller jättefint uppklätt?
Vi ska också gifta oss i hemlighet, dock inte innan februari 2013. Det känns sååå långt kvar!! Vi (jag, min blivande man & våra två barn) flyger till Lappland & gifter oss på Ishotellet i Jukkasjärvi. Vigsel i iskyrkan, övernattningar & en äventyrstur med scoter är redan bokat. Även flygbiljetter är färdiga. Kläder blir overaller då det är mest praktiskt men det är ju inte direkt romantiskt tyvärr!! =) Det svåra med allt är att man inte kan prata med någon mer än med "gubben". Inte ens barnen vet ngt. och får inget veta innan vi åker.......tjohoo vad jag längtar!!! Litet & intimt precis som vi vill ha det, så hoppas bara inte att släkten blir sura.