• Äldre 15 Mar 10:28
    6686 visningar
    42 svar
    42
    6686

    Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?
  • Drulle­n
    Äldre 16 Mar 08:12
    #31

    Vi har bjudit alla barn, däremot så har många av de som har barn själva sagt - nä ja vill skaffa barnvakt.


    Vi kommer inte ha något speciellt för barnen, (hopptornet vi ev ska ha är mest för min sambo ; ) ) en tv o ett gäng filmer tar vi med o ställer i en liten myshörna med lite kuddar o filtar, för övrigt gör vi ingenting.


    Jag är uppväxt att va med på fester och man hade aldrig tråkigt trots att det inte va nåt speciellt gjort för oss barn.

  • AnnL
    Äldre 16 Mar 08:15
    #32

    Inga barn på vårt bröllop, vi har också skrivit det tydligt i inbjudan men självklart är ammande barn välkomna. Om någon inte vill komma pga det så är det deras sak. Visst har tanken slagit mig att några kommer att rynka på ögonbrynen men vi har valt det så för att våra gäster verkligen ska kunna slappna av inte för att vara dum Glad

  • laceyl­eather­s
    Äldre 24 Mar 09:50
    #33

    Jag tycker att det bero på vilken sorts fest ni har.


     


    En familj sorts fest, då är barn varm valkommen, men en vuxen sorts fest, då är barnvakt valkommen. hehehe


     


    Lycka till!


    /Lacey

  • mariaj­ernber­g
    Äldre 31 Mar 22:48
    #34

    Om jag själv ska gå på bröllop och fest väljer jag att skaffa barnvakt.


    Men nu till vårat bröllop har vi bjudit hela familjerna eller hur man ska säga. Men många av dem väljer ju själva att lämna barnen hemma.

  • CCC1
    Äldre 1 Apr 10:42
    #35

    Vi ska ha ett barnfritt bröllop. Vi vill fira vår dag med våra vuxna vänner, och de som har barn har fixat barnvakt.

  • miiam
    Äldre 1 Apr 10:53
    #36

    Barnen är välkomna under vigseln och middagen. Men efter middagen kommer det bli fest för oss vuxna, med alkohol och musik. Då tycker inte jag att barn ska vara med. Därför skriver vi det i inbjudan.

  • Pia01
    Äldre 1 Apr 11:39
    #37

    Som det ser ut nu har vi bara ett litet barn i vän/släktskaran då vi gifter oss. De andra barnen är då från 15 år och uppåt så vi kommer att ha med alla barn. Dock ska vi höra med småbarnsföräldrarna hur de vill göra eftersom hon (som då är runt två år) kan få väldigt tråkigt på en väldigt vuxen fest. Dvs inga leksaker, kritor, ballonger, clowner o.s.v. förutom det föräldrarna tar med själva isf. För vi kommer inte att arrangera ett dugg ur ett småbarnsperspektiv.


    Jag har varit gift innan och då hade vi och alla andra småbarn så det var mer som ett barnkalas hela bröllopet och festen. Vi dansade ringdans till Makoolio med alla barn och lekte kull m.m. Och det var kul då men inte så vi vill ha det nu. Alla perioder i livet har sin charm :)


     

  • Äldre 22 Jul 22:30
    #38

    Själv har jag varit på tre bröllop där man särskilt på inbjudan angivit att det är barnfritt. Det har, såvitt jag vet, inte inneburit några sura miner, utan det är så som brudparet önskat och då får man respektera det tycker  i alla fall jag. Det beror på hur man skriver i inbjudan också. Men barnen har säkert inte särskilt kul på en heldags bröllop och de vuxna får inte slappna av för fem minuter och ha roligt själva. Sen stör barnen under vigsel och tal och det blir en irriterande faktor för alla som är där. Men det är en smaksak för var och en. 

  • Äldre 22 Jul 22:35
    #39
    Tiara skrev 2012-07-22 22:30:36 följande:
    Men barnen har säkert inte särskilt kul på en heldags bröllop och de vuxna får inte slappna av för fem minuter och ha roligt själva. Sen stör barnen under vigsel och tal och det blir en irriterande faktor för alla som är där. Men det är en smaksak för var och en. 
    Jag håller inte med om något av det där alls faktiskt, men det är väl olika antar jag, som med allt annat :)

    Huvudsaken är väl att brudparet själva vet varför de vill eller inte vill att barn ska närvara och själva tycker att de har en bra motivation. De kan inte tvinga någon att ta med barnen eller att komma utan barnen. Håller med om att det är en smaksak och varken eller är ju egentligen rätt eller fel.
  • Pluppe
    Äldre 22 Jul 23:14
    #40
    daniiel skrev 2012-07-22 22:35:19 följande:
    Jag håller inte med om något av det där alls faktiskt, men det är väl olika antar jag, som med allt annat :)

    Huvudsaken är väl att brudparet själva vet varför de vill eller inte vill att barn ska närvara och själva tycker att de har en bra motivation. De kan inte tvinga någon att ta med barnen eller att komma utan barnen. Håller med om att det är en smaksak och varken eller är ju egentligen rätt eller fel.
  • Äldre 23 Jul 10:10
    #41

    Jag är jättekluven i den frågan. Självklart är våra barn med, under dagen, under cermonin och en liten del på festen men om vi skulle låta alla ta med sig sina barn vet jag inte. Iaf inte på mitt bröllop..
    Man vill som inte trampa folk på tårna 

  • Emelie 87
    Äldre 10 Aug 12:20
    #42

    För oss var det en självklarhet att ha med barnen. Vi har alltid varit barnkära och dessutom har vi egna barn, så det fanns ingen anledning för oss att ha barnfritt.


    En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?