Evelinas skrev 2012-02-16 15:56:46 följande:
Vi började planera 3,5 månad innan vi gifte oss, det räckte gott o väl tyckte jag. Jag kan inte riktigt förstå vad man gör när man börjar flera år innan????
Vi bestämde oss på våren 2010 för att gifta oss till sommaren 2012. Vi hade sagt 2011 om det inte var för att vi visste att vi skulle ha det rätt knapert ekonomiskt under större delen av 2010 och därför inte kunna spara ngt + att vi har familj i två olika världsdelar så vi ville förvarna i riktigt god tid så att de skulle kunna ha chansen att kunna planera en så lång resa.
Men sen så gjorde vi i princip ingen planering eller bestämde ngt förrän förra våren, då bokade vi kyrkan, efterom vi vet att den är väldigt populär så ville vi vara ute i god tid. Det mesta av det vi har planerat o bokat har vi fixat sen i november förra året, nu är det drygt 4 månader kvar. Jag tycker att det egentligen har kännts som att det har blivit för utdraget, man vet hur man vill ha det men man går bara omkring och "fuffar" (typ puttar grejer från ett ställe till ett annat o sen tillbaka igen) så hade jag fått välja så skulle jag egentligen vilja haft mindre tid på mig!!