• Kia82

Heagårds skafferi i Halmstad

Någon som har erfarenhet av detta ställe?

• Svar på tråden Heagårds skafferi i Halmstad
  • Italia08
    Red skrev 2012-02-03 12:48:44 följande:
    Vi skall ta de flesta av våra bilder inne på Heagård så jag kan lägga upp några här sedan :) Tror och hoppas att vår dag kommer att bli fantastisk!
    Det tror och hoppas jag också! Solig
  • 120530

Måste säga att nu verkar det som att vi kan vå komma till Heagård en kort stund på fredagen kvällen innan och lämna högtalare och placeringskort mm. Det vore super om det blir så, underlättar väldigt för oss!

• Ingrid3

Vänner hade för några år sen bröllopet på Heagården och då spelade www.matsnybergs.se allt från mingel till dunkadunka - kostade antagligen några tusen, men det kanske det kan vara värt för slippa bry sig och det blev väldigt bra.

• 120530

Nu har bröllopet varit och jag har hunnit komma hem ifrån bröllopsresan och landat i vardagen igen. Allt gick jättebra, och vi är supernöjda med hela vår dag. Vi är också supernöjda med Heagård som vi absolut kan rekommendera! Är det något ni undrar över är det bara att fråga så skall jag försöka svara :)

• Italia08
    Red skrev 2012-03-29 08:20:34 följande:
    Nu har bröllopet varit och jag har hunnit komma hem ifrån bröllopsresan och landat i vardagen igen. Allt gick jättebra, och vi är supernöjda med hela vår dag. Vi är också supernöjda med Heagård som vi absolut kan rekommendera! Är det något ni undrar över är det bara att fråga så skall jag försöka svara :)
    Åh, vad härligt! Så roligt att allt gick bra för er. Och nu när du ändå är tillbaka så passar jag på att fråga lite. =)

Om ni hade ni bröllopstårta, var det en som ni beställde via Heagård? Vilken konditor gör dem och hur mycket har man själv möjlighet att påverka innehåll och utseende?

Visst skulle ni ta era bilder på Heagård och i så fall när gjorde ni det, före eller efter vigseln?
    Vi funderar på att ta lite bilder där också men efter att vi har fotats på lite andra platser. Vill ju inte att gästerna ska se oss innan och efter kanske man ser lite ... hmm ... "känslomässigt påverkad" ut. =)
  • 120530
    Italia08 skrev 2012-03-29 10:33:24 följande:
    Åh, vad härligt! Så roligt att allt gick bra för er. Och nu när du ändå är tillbaka så passar jag på att fråga lite. =)

Om ni hade ni bröllopstårta, var det en som ni beställde via Heagård? Vilken konditor gör dem och hur mycket har man själv möjlighet att påverka innehåll och utseende?

Visst skulle ni ta era bilder på Heagård och i så fall när gjorde ni det, före eller efter vigseln?
    Vi funderar på att ta lite bilder där också men efter att vi har fotats på lite andra platser. Vill ju inte att gästerna ska se oss innan och efter kanske man ser lite ... hmm ... "känslomässigt påverkad" ut. =)

Vi beställde bröllopstårta ( fast vi hade minitårtor, en till varje gäst) genom Heagård. Det var Regnbågen som gjorde dem, kocken på Heagård är kusin med en konditor där tror jag det var. Först mailade vi lite bilder fram och tillbaka, sedan fick vi komma till konditoriet och provsmaka och se två olika förslag. De blev båda fina och goda så vi var nöjda :)

Vi tod bilderna på Heagård innan vigseln. Sedan gömde vi oss i ett intillliggande rum när de började komma. Vad skall ni ha för fotograf? Vi hade Katrin Svensson och var väldigt nöjda.

• Italia08
    Red skrev 2012-03-30 07:51:35 följande:

Vi beställde bröllopstårta ( fast vi hade minitårtor, en till varje gäst) genom Heagård. Det var Regnbågen som gjorde dem, kocken på Heagård är kusin med en konditor där tror jag det var. Först mailade vi lite bilder fram och tillbaka, sedan fick vi komma till konditoriet och provsmaka och se två olika förslag. De blev båda fina och goda så vi var nöjda :)

Vi tod bilderna på Heagård innan vigseln. Sedan gömde vi oss i ett intillliggande rum när de började komma. Vad skall ni ha för fotograf? Vi hade Katrin Svensson och var väldigt nöjda.

Vad bra att det är Regnbågen som fixar tårtorna. =) Tycker att de gör bäst tårtor i stan.

Vi ska ha Elin Olsson som fotograf. Hon tar också väldigt fina bilder och har precis sån fotostil som vi letat efter så det känns bra - och spännande.
  • danielerika

Fråga kolon! Finns det något förbud mot att nämna prisuppgifter på denna sida månne? Har letat och letat information kring prisuppgifter för Heagårds Skafferi men jag kan inte hitta det. Och finns det en fråga om det så "dissas" svaren kring just den frågan.
    Så...ni här ovan som var väldigt nöjda, vad betalade ni för kalaset?? Ytterst tacksam för svar.

• Italia08
    danielerika skrev 2012-04-05 22:04:12 följande:
    Fråga kolon! Finns det något förbud mot att nämna prisuppgifter på denna sida månne? Har letat och letat information kring prisuppgifter för Heagårds Skafferi men jag kan inte hitta det. Och finns det en fråga om det så "dissas" svaren kring just den frågan.
    Så...ni här ovan som var väldigt nöjda, vad betalade ni för kalaset?? Ytterst tacksam för svar.
    Prisuppgifter tror jag inte att det finns några regler mot. Vi har inte haft vårt bröllop än och vet inte exakt vad det kommer att landa på, men själva bokningsavgiften och hyran av lokalen med personal och så vidare är 7000 kronor - 5000 av dem räknas av på totalsumman. Sedan kommer nog våra kuvert att kosta kring 1000-1100/person. Det är trerätters inklusive brudskål, dryck till maten, avec, kaffe och tårta.

Hoppas att det hjälpte lite. Du kan ju alltid be Ulla på Heagård att skicka menyn till dig annars så får du ett hum om vad alla olika poster kostar. 
  • 120530
    danielerika skrev 2012-04-05 22:04:12 följande:
    Italias svar stämmer bra! Vi betalade 7000-5000 för vår festlokal och ytterligare 2000 för att de ordnade i ett rum som vi kunde vigas i. Sedan kostade våra kuvert ca 1300-1400 per person för 5 rätter med vinpaket, brudskål,tårta, kaffe och avec. Sedan hade vi öppen bar och där betalar man ju efter hur mycket som går åt.
  • CarPer
    Ingrid3 skrev 2012-02-20 14:30:07 följande:

Vänner hade för några år sen bröllopet på Heagården och då spelade www.matsnybergs.se allt från mingel till dunkadunka - kostade antagligen några tusen, men det kanske det kan vara värt för slippa bry sig och det blev väldigt bra.

Har också bra erfarenhet av Nyberg.
Svar på tråden Heagårds skafferi i Halmstad