• Kia82

Heagårds skafferi i Halmstad

Någon som har erfarenhet av detta ställe?

• Svar på tråden Heagårds skafferi i Halmstad
  • Kia82
    Italia08 skrev 2012-02-03 00:02:38 följande:
    Red - Vad spännande! Berätta gärna sen hur det var om du kommer ihåg.
    Och tack för infon. Vi misstänkte det där med att man inte får ha tillgång till lokalen dagen före eller efter, men vi visste inte. Och det är ju lite tråkigt. Men det får man ju lösa på något vis.

Vet du om Heagård har musikanläggning eller måste man ordna det själv?

Kia82 - Vi bokade nog 1½ år i förväg, men det var för att vi redan bestämt datum och visste att vi ville ha bröllopet.
    Vi ska inte gifta oss förrän våren/sommaren 2013 så då blir det lagom att boka om några månader då. Vi vill ju helst se hur stället och trädgården ser ut i grönska eftersom det isåfall skulle bli vigsel utomhus, är inga kyrkomänniskor.
  • Kia82
    nobm skrev 2012-02-03 01:01:55 följande:
    Jag har varit där på både bröllop och julbord - det kan inte bli fel
    Det var ett väldigt gott betyg.Skrattande
  • Kia82
    Red skrev 2012-02-03 08:17:34 följande:

Ja, det är lite tråkigt men man förstår ju samtidigt anledningen. De kan ju ha andra gäster där på fredagen så de börjar ju inte duka för oss förrens på lördagen. Söndagar är deras enda lediga dag så då vill de helst hålla sig därifrån.

De har musikanläggning som fungerar som bakgrundmusik på middagen, men vill man ha dansmusik får man ordna det själv. Vi har egen ganska stor anläggning och så kör vi spotify till det, men man får själv koppla upp och ordna allting. Det är det jag är nervösast för, eftersom mb2 får åka dit och göra det bara några timmar innan bröllopet.

Ja, just musikdelen känns ju väldigt viktig. Gud vad det hade varit praktiskt med en dj som kom dit med sina saker så slapp man att tänka på det överhuvudtaget.
  • 120530
    Kia82 skrev 2012-02-03 09:22:31 följande:
    Ja, just musikdelen känns ju väldigt viktig. Gud vad det hade varit praktiskt med en dj som kom dit med sina saker så slapp man att tänka på det överhuvudtaget.
    Ni kan ju anlita tex SMAK. De ordnar spellista och anläggning, sedan hämtar de sina grejer själva. Vet inte vad det kostar men tror inte att det är jättedyrt.
  • Italia08
    Red skrev 2012-02-03 08:17:34 följande:

Ja, det är lite tråkigt men man förstår ju samtidigt anledningen. De kan ju ha andra gäster där på fredagen så de börjar ju inte duka för oss förrens på lördagen. Söndagar är deras enda lediga dag så då vill de helst hålla sig därifrån.

De har musikanläggning som fungerar som bakgrundmusik på middagen, men vill man ha dansmusik får man ordna det själv. Vi har egen ganska stor anläggning och så kör vi spotify till det, men man får själv koppla upp och ordna allting. Det är det jag är nervösast för, eftersom mb2 får åka dit och göra det bara några timmar innan bröllopet.

Ja, det förstår man ju.

Och det där med musik. Hmm ... vi vill ju också ha Spotify så att vi själva kan välja musiken helt. Får väl börja höra med vänner om det är någon som har en musikanläggning.

Hur "avancerad" är er?
  • Italia08
    Kia82 skrev 2012-02-03 09:17:20 följande:
    Vi ska inte gifta oss förrän våren/sommaren 2013 så då blir det lagom att boka om några månader då. Vi vill ju helst se hur stället och trädgården ser ut i grönska eftersom det isåfall skulle bli vigsel utomhus, är inga kyrkomänniskor.
    Det är fiiiiiiiiiint i grönska! Cool
  • tusensköna

Jag var där på bröllop i september och det var hur trevligt som helst!
    Maten var helt underbar och personalen var jättetrevlig och väldigt serviceminded och tillmötesgående.
    Under middagen användes deras projektor på filmduk, funkade helt utan problem.
    I början av festen spelade ett band dansmusik och senare användes Spotify för fest hela natten. Tror vi fick vara kvar till 02 eller något sådant.
    Som gäst måste jag säga att det var väldigt bra ordnat och allt från dukning till mat och musik var toppen!

Dessutom fick brudparet plantera ett äppelträd i deras äppelträdgård, och äpplena från allas äppelträd kommer senare att användas till olika produkter de ska producera. En fin touch! 

• 120530
    Italia08 skrev 2012-02-03 10:25:22 följande:
    Ja, det förstår man ju.

Och det där med musik. Hmm ... vi vill ju också ha Spotify så att vi själva kan välja musiken helt. Får väl börja höra med vänner om det är någon som har en musikanläggning.

Hur "avancerad" är er?
    Avancerad och avancerad, vi har två stora högtalare, förstärkare och baslåda. Men vi skall föhoppningsvis vara på utrymmet emellan de två festlokalerna och dansa och där är inte jättestort. Så det hörs nog!
  • Kia82
    tusensköna skrev 2012-02-03 11:12:29 följande:
    Jag var där på bröllop i september och det var hur trevligt som helst!
    Maten var helt underbar och personalen var jättetrevlig och väldigt serviceminded och tillmötesgående.
    Under middagen användes deras projektor på filmduk, funkade helt utan problem.
    I början av festen spelade ett band dansmusik och senare användes Spotify för fest hela natten. Tror vi fick vara kvar till 02 eller något sådant.
    Som gäst måste jag säga att det var väldigt bra ordnat och allt från dukning till mat och musik var toppen!

Dessutom fick brudparet plantera ett äppelträd i deras äppelträdgård, och äpplena från allas äppelträd kommer senare att användas till olika produkter de ska producera. En fin touch! 
    Vilka bra betyg, vad glad jag blir. Jag blir bara mer och mer säker på att vi hittat rätt ställe trots att vi inte ens varit där själva än.Skrattande
  • 120530

Vi skall ta de flesta av våra bilder inne på Heagård så jag kan lägga upp några här sedan :) Tror och hoppas att vår dag kommer att bli fantastisk!

Svar på tråden Heagårds skafferi i Halmstad