• KirsiLaa

Melodyshoes.com?

Jag har hittat världens snyggaste skor på melodyshoes.com och har mailade dem om prisuppgift. Nu fick jag till svar att de behövde veta min strl och min paypal-adress, men ingen prisuppgift så den fick jag be om igen. 

Jag vet inte riktigt vad som menas med paypal-adress (eller hur paypal egentlige fungerar mer än att man kan lägga över pengar där och betala saker med), men jag får lite dåliga vibbar när de ber om adressen adressen sådär.

Är det någon som har erfarenhet av Melodyshoes?  

• Svar på tråden Melodyshoes.com?
  • Odium

Ni som har varit i kontakt med melodyshoes, vilken mailadress har ni mailat till? Jag har använt annieok@netvigator.com Och de svarar inte. Har mailat tre gånger på tre veckor nu o får fortfarande inget svar.. :/

• Tokig
    Odium skrev 2012-02-15 23:45:20 följande:
    Ni som har varit i kontakt med melodyshoes, vilken mailadress har ni mailat till? Jag har använt annieok@netvigator.com Och de svarar inte. Har mailat tre gånger på tre veckor nu o får fortfarande inget svar.. :/
    Jag har använt samma e-postadress och får svar snabbt. Vad märkligt!

De firade ju kinesiskt nyår nu för någon vecka sedan och då stannade allt upp lite men annars har de varit snabba.

Hoppas det löser sig.
  • Odium
    Tokig skrev 2012-02-16 08:07:00 följande:
    Jag har använt samma e-postadress och får svar snabbt. Vad märkligt!

De firade ju kinesiskt nyår nu för någon vecka sedan och då stannade allt upp lite men annars har de varit snabba.

Hoppas det löser sig.
    Ja jättekonstigt. Jag börjar bli förbannad på riktigt nu. Man svarar på mail man får, speciellt som företag.
  • sanmal

Hej!

Jag flikar in här lite då jag hoppas ni som redan beställt från melodyshoes kan hjälpa mig :)
    Jag förstår inte riktigt hur man beställer.. ska man bara maila om vilka man vill ha?

Tacksam för hjälp ;)

• Tokig
    sanmal skrev 2012-03-08 23:04:16 följande:
    Hej!

Jag flikar in här lite då jag hoppas ni som redan beställt från melodyshoes kan hjälpa mig :)
    Jag förstår inte riktigt hur man beställer.. ska man bara maila om vilka man vill ha?

Tacksam för hjälp ;)
    Hej, jag mailade bara. Fick svar relativt omgående och då kunde jag göra den "riktiga" beställningen.
  • annelie1981
    Vilse skrev 2012-01-29 10:46:17 följande:
    Är det någon som vet hur lång leveranstid de brukar ha?

Jag har just beställt, men glömde visst fråga Drömmer

Jag har bett dem göra en "egen design" (dvs inte ett par skor de brukar göra), så får hoppas de blir bra :D
    Dessa kommer det bli: www.brandosa.co.uk/perfect/lily-wht/a15304
    I ivory och bara 5 cm klack.

Hoppas Hoppas det blir bra Skrattande

Är så nyfiken, har du fått skorna ännu? Var de fina? Passade dem dig/var de bekväma?

• Vilse
    annelie1981 skrev 2012-03-10 19:12:40 följande:

Är så nyfiken, har du fått skorna ännu? Var de fina? Passade dem dig/var de bekväma?

De blev jättebra!
    Lite lite trånga just över kanten/tårna - men efter att ha gått med strumpor i dem en gång så har de redan töjt ut sig lite. Så 2-3 runder till med strumpor så tror jag att de är perfekta sen! :)

De sitter så pass bra att jag önskar jag vågat ta 1-2-3 cmhögre klack - som det är nu märker jag inte öht att där är någon klack alls. På gott och ont ;)

Där är en lite liten miss, och där är att spetsen inte sitter helt fast på ena klacken. (det syns väldigt bra på denna bilden). Men det är lätt fixat med lite textil lim om jag orkar fixa det en dag.. Det syns inte alls när man har skorna på sig Glad
  • annelie1981

Vad fina de blev!! Vad fick du betala för dem? Hur hög klack har du? Hur lång levenrans tid var det? Ursäkta de tjugo frågorna men nu blev jag så sugen på att beställa jag med!

Vilse skrev 2012-03-13 20:23:24 följande:
    De blev jättebra!
    Lite lite trånga just över kanten/tårna - men efter att ha gått med strumpor i dem en gång så har de redan töjt ut sig lite. Så 2-3 runder till med strumpor så tror jag att de är perfekta sen! :)

De sitter så pass bra att jag önskar jag vågat ta 1-2-3 cmhögre klack - som det är nu märker jag inte öht att där är någon klack alls. På gott och ont ;)

Där är en lite liten miss, och där är att spetsen inte sitter helt fast på ena klacken. (det syns väldigt bra på denna bilden). Men det är lätt fixat med lite textil lim om jag orkar fixa det en dag.. Det syns inte alls när man har skorna på sig Glad
  • Vilse
    annelie1981 skrev 2012-03-14 08:13:11 följande:

Vad fina de blev!! Vad fick du betala för dem? Hur hög klack har du? Hur lång levenrans tid var det? Ursäkta de tjugo frågorna men nu blev jag så sugen på att beställa jag med!

Minns inte exakt, men tror det var runt 300-350 kr (inkl frakt) jag betalade.
    Hmm, leveranstid.. 20 dagar kanske? vi säger 30 så ljuger jag i varje fall inte Skrattande
    Klacken är 5 cm hög! Det vet jag i varje fall Tungan ute
  • Styrka
    Vilse skrev 2012-03-14 08:23:18 följande:
    Minns inte exakt, men tror det var runt 300-350 kr (inkl frakt) jag betalade.
    Hmm, leveranstid.. 20 dagar kanske? vi säger 30 så ljuger jag i varje fall inte Skrattande
    Klacken är 5 cm hög! Det vet jag i varje fall Tungan ute
    Men det är ju precis samma sko jag ska beställa!
    Med 5 cm klack!
    Men jag velar om jag ska beställa den i vitt eller silver! Är din i ivory? Det ser så ut, men det kan ju vara min skärm som är lite skum...
    Tror du en såpass bred klack klarar en gräsmatta utan att sjunka ned? *funderar, hoppas*
    Ursäkta 20 frågor till här...!
  • Vilse
    Styrka skrev 2012-03-14 21:37:35 följande:
    Men det är ju precis samma sko jag ska beställa!
    Med 5 cm klack!
    Men jag velar om jag ska beställa den i vitt eller silver! Är din i ivory? Det ser så ut, men det kan ju vara min skärm som är lite skum...
    Tror du en såpass bred klack klarar en gräsmatta utan att sjunka ned? *funderar, hoppas*
    Ursäkta 20 frågor till här...!
    Visst är den skon vacker ;)
    Min är i ivory.

Om den sjunker ner beror nog helt på hur blött det är i marken. Jag skulle inte gå ut i vår trädgård med dem nu, får då hade de inte varit vita längre Tungan ute Men mitt i sommaren bör det inte vara några problem. Vi kommer förhoppningsvis ha brudskålen utanför lokalen på gräsmattan Glad
  • Styrka
    Vilse skrev 2012-03-15 08:15:43 följande:
    Visst är den skon vacker ;)
    Min är i ivory.

Om den sjunker ner beror nog helt på hur blött det är i marken. Jag skulle inte gå ut i vår trädgård med dem nu, får då hade de inte varit vita längre Tungan ute Men mitt i sommaren bör det inte vara några problem. Vi kommer förhoppningsvis ha brudskålen utanför lokalen på gräsmattan Glad
    Strålande!
    Då kör vi på det!
  • Odium

Jag har fortfarande inte fått svar. Jag lade in min beställning hos dem, och då slutade de svara. Jag har skickat sammanlagt 6 mail från tre olika mailadresser under en månads tid nu ungefär.
    Kan bara dra slutsatsen att de inte vill göra skor till mig... synd, för de jag vill ha måste custom-beställas..

• Maloka

Ojojoj, vad spännande! Igår skickade jag in en beställning på ett par skor (likadana som Tokig har beställt och lagt upp en bild på) och en aftonväska. Idag kom fakturan och den landade på $79. i svenska pengar blev det 552:25, vilket jag tycker är superbilligt för ett par måttbeställda skor och en väska Ville bara dela med mig av min glädje!!

• Maloka

Odium: Maila igen och bifoga det förra mailet. Jag fick oxå göra det och då fick jag svar ganska omgående.

• Odium
    Maloka skrev 2012-03-23 10:03:39 följande:
    Odium: Maila igen och bifoga det förra mailet. Jag fick oxå göra det och då fick jag svar ganska omgående.
    Mjo, det har jag gjort.
    De har svarat och påstår att hon har varit på resa i europa i tio dagar, så hon har inte kunnat svara. Jag har fått skicka in mina mått och önskemål om tyg i måndags. Och jag har inte hört av dem sedan dess.
Svar på tråden Melodyshoes.com?