• lina81

honnörsbord vilka ska sitta där?

Vi ska ha 10 personer vid honnörsbordet. De sex personer i mitten är ju vi och våra föräldrar. sen kommer brudgummens mormor och morfar sitta på varsin sida. Jag (bruden) har inga mor eller far föräldrar. så min fråga är vilka 2 personer sätter vi längst ut vid honnörsbordet, altså bordsdam och bordsherre till brudgummens mormor och morfar. Kan tillägga att både min mor och far har nya respektive, kan man sätta dom där ? eller var placerar man dom ?

//LIna 

• Svar på tråden honnörsbord vilka ska sitta där?
  • TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 17:53:00 följande:
    Så här blev det.
    Jag tycker inte att det ser tomt ut på honnörsbordet Glad
    Ska se om jag hittar en bild när det sitter folk också

Jag tyckte inte det såg tomt ut på ert bröllop :) Dunkel belsyning och mysigt! Om det var rätt beskrivning ehh?
  • lina81

ja det ser ju inte tomt ut där hmm....men om  man ändå skulle vilja sitta 10 pers där...vilka skulle man från min familj placera? vi kan inte sätta tärna ock marsalk där för det är 2 marsalker, och tärnorna kommer också att vara 2 killar ( lite udda men det är 2gay killar )

• Chicita
    lina81 skrev 2012-01-19 17:59:41 följande:
    ja det ser ju inte tomt ut där hmm....men om  man ändå skulle vilja sitta 10 pers där...vilka skulle man från min familj placera? vi kan inte sätta tärna ock marsalk där för det är 2 marsalker, och tärnorna kommer också att vara 2 killar ( lite udda men det är 2gay killar )
    Vilka ni sätter där måste vara upp till er. Det ska ju vara några ni så att säga "ärar" genom att sätta dom där. Så välj med både huvud och hjärta
  • Chicita

Ett annat tips...
    Ni ser mellanrummet mellan honnörsbord och tungorna?

Snacka om att de som satt längst in var glada för det när dom var tvugna att springa på toan Flört
    Dom som serverade tyckte också att det var superbra + att det underlättade om nån ville komma och prata med oss... Dom kunde ställa sig mitt framför oss istället för att luta sig in diagonalt från sidan av mittenbordet eller ställa sig bakom oss

• TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 18:06:35 följande:
    Ett annat tips...
    Ni ser mellanrummet mellan honnörsbord och tungorna?

Snacka om att de som satt längst in var glada för det när dom var tvugna att springa på toan Flört
    Dom som serverade tyckte också att det var superbra + att det underlättade om nån ville komma och prata med oss... Dom kunde ställa sig mitt framför oss istället för att luta sig in diagonalt från sidan av mittenbordet eller ställa sig bakom oss

Vi ville inte ha folk som kom och pratade med oss och det slapp vi också :D Sitter jag och äter så kom inte och stör!!! ;)

Tänkte jag skulle lägga upp bild från bröllopet men eftersom det har har fått något spel att inte kunna lägga bilder oavsett hur jag gör så låter jag blir at försöka...

• Chicita
    TheD skrev 2012-01-19 18:15:39 följande:

Vi ville inte ha folk som kom och pratade med oss och det slapp vi också :D Sitter jag och äter så kom inte och stör!!! ;)

Tänkte jag skulle lägga upp bild från bröllopet men eftersom det har har fått något spel att inte kunna lägga bilder oavsett hur jag gör så låter jag blir at försöka...

Hehe.. dom kom ju bara och pratade med oss mellan serveringarna och efter maten. Så det var ju lugnt Glad
    Alla hade fullt upp med att äta, flera åt ju så dom fick ont i magen har jag hört efteråt Oskyldig
  • TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 19:19:16 följande:
    Hehe.. dom kom ju bara och pratade med oss mellan serveringarna och efter maten. Så det var ju lugnt Glad
    Alla hade fullt upp med att äta, flera åt ju så dom fick ont i magen har jag hört efteråt Oskyldig
    hahaha! Ja det gjorde inte jag :)
  • MalinH84

Vi kommer nog sitta 6-8 personer på honnörsbordet. Mina tärnor samt marskalk kommer jag sätta på tungan i mitten, dvs framför där jag och min m2b kommer sitta, eftersom jag vill sitta nära dem och kunna prata med dem under middagen!!! Så resonerade min syster när hon gifte sig, och jag är verkligen jätteglad att hon satte mig framför henne och inte längst ut på honnörsbordet!

• Chicita
    TheD skrev 2012-01-19 19:42:01 följande:
    hahaha! Ja det gjorde inte jag :)
    Nej men du fick ju mat för en vecka med dig hem sen istället förståss Tungan ute
    MalinH84 skrev 2012-01-19 20:24:30 följande:
    Vi kommer nog sitta 6-8 personer på honnörsbordet. Mina tärnor samt marskalk kommer jag sätta på tungan i mitten, dvs framför där jag och min m2b kommer sitta, eftersom jag vill sitta nära dem och kunna prata med dem under middagen!!! Så resonerade min syster när hon gifte sig, och jag är verkligen jätteglad att hon satte mig framför henne och inte längst ut på honnörsbordet!
    Smart tänkt...
    Vi satte våra toastmasters mitt framför oss och våra tärnor och marskalker (marskalkerna är makens bröder och tärnorna är dessas sambos) fick sitta på en annan tunga men närmast honnörsbordet. Deras barn ville ju vara nära farfar, så då satte vi dom där Glad
    Det gäller att tänka efter vad som passar ens eget bröllop bäst (och ens gäster)
  • daniiel

Vi hade vår dotter närmast oss på tungan i mitten, samt min mormor, plast mormor och farmor. Det kändes skönt att ha lite uppsikt över dottern och att ha mina närmsta släktingar nära :) Min syster (tärna) pratar jag med varje dag, så hon kunde gott sitta längre ut på H-bordet och roa gästerna vid den tungan istället :P

Svar på tråden honnörsbord vilka ska sitta där?