• lina81

honnörsbord vilka ska sitta där?

Vi ska ha 10 personer vid honnörsbordet. De sex personer i mitten är ju vi och våra föräldrar. sen kommer brudgummens mormor och morfar sitta på varsin sida. Jag (bruden) har inga mor eller far föräldrar. så min fråga är vilka 2 personer sätter vi längst ut vid honnörsbordet, altså bordsdam och bordsherre till brudgummens mormor och morfar. Kan tillägga att både min mor och far har nya respektive, kan man sätta dom där ? eller var placerar man dom ?

//LIna 

• Svar på tråden honnörsbord vilka ska sitta där?
  • TheD

Måste mormor och morfar sitta vid H-bordet?

Varför måste ni vara 10 pers?

• daniiel

Vi satt 10 personer vi H-bordet, för det passade bäst för dukningen.

Det var vi, våra föräldrar och våra systrar med deras respektive. På så sätt fick vi ju också med de vi helst ville skulle sitta där, samt två personer som vi fick på köpet ;P

Vilka ni ska sätta brevid dem är helt upp till er. Vilka vill ni ha där? Har ni syskon som skulle kunna sitta där? Tärna och marskalk? Faster/moster, farbror/morbror? Står ni era föräldrars nya respektive nära, så tycker jag absolut att ni kan placera dom där om det känns bra för er.

• lina81

För annars blir vi ju bara 6 pers vi H-bordet...det blir så så smalt då ju om man ska ha ett E bord eller så blir det en massa plats över vi H bordet

• daniiel
    lina81 skrev 2012-01-19 17:39:22 följande:
    För annars blir vi ju bara 6 pers vi H-bordet...det blir så så smalt då ju om man ska ha ett E bord eller så blir det en massa plats över vi H bordet
    Exakt så var det för oss. Ska man ha tre tungor, så "behövs" det nästa 10 personer vid H-bordet. Den som sitter längst ut, längst upp mot H-bordet blir annars väldigt ensam.

• lina81

yes precis så =) men frågan är då vilka vi ska placera där?

• Chicita

Vi hade 3 tungor. Alltså ett E-bord, men vi satt bara 6 personer där.
    Väldigt skönt med lite armbågsutrymme...
    3 bord gick åt till honnörsbordet, alltså satt vi 2 vid varje bord, medans dom satt 3 vid varje bord på tungorna.

• lina81

hmm men blev det inte väldigt mycket plats över då`? vill ju inte att det ska se utspritt ut

• Chicita
    lina81 skrev 2012-01-19 17:49:37 följande:
    hmm men blev det inte väldigt mycket plats över då`? vill ju inte att det ska se utspritt ut
    Oftast dekorerar man ju honnörsbordet lite extra också, så då behöver man nästan lite mer plats dessutom
  • TheD

Vi hade E-bord och 6 pers vid H-bordet :) jag och maken hade extra utrymme då mamma och pappa satt ännu en bit bort från oss så vi verkligen var i mitten..eller nått.. och sen tärna och marsalk åt varsitt håll..ni förstår gissar jag hur jag menar. Kunde inte ha blivit bättre för oss.

• Chicita

Så här blev det.
    Jag tycker inte att det ser tomt ut på honnörsbordet Glad
    Ska se om jag hittar en bild när det sitter folk också

Svar på tråden honnörsbord vilka ska sitta där?