• Mahy

Akuthjälp med skor!

Jag har jättestora problem med att hitta skor! Jag vill inte ha en så jättehög klack max ca 4,5 cm! Jag vill ha rund tå, och stängd häl!

Jag hade beställt ett par men nu visade det sig att de inte finns i min storlek längre! Hjälp panik! Så jag behöver ett par med så kort leveranstid som möjligt!

Finns det fler butiker än Brandos, Matildasfest?

Jag behöver ALLA tips jag kan få!!!

• Svar på tråden Akuthjälp med skor!
  • Mahy

Haha jo trodde nog att du mena år 3000 ;) det låter jättefint! Vi har titan och sedan har jag 1 diamant, dock ska den byggas ut om vi får barn tex! Ja alla som är föräldraledigt brukar få det lite knapert :) var har ni tänkta ha bröllopet???

• Lommila1
    Mahy skrev 2012-01-07 10:20:34 följande:
    Oh vad fina! Jag valde en färg som heter capri pink! Vad heter dina?? Mest för att enligt säljaren kommer det matcha buketten som ska bestå av rosor av sorten barbie :) hur sitter de?? Hur snabbt kom de???
    Mina är vinter-melon, jag tänkte göra andra vägen-fixa blommor som matchar skorna;)
    det tog 3-4veckor då hade jag den "vanliga" beställning... Jag antar det lite beror på hur mycket hon har att göra... det tog ca 1 v. från att hon hade postat tils jag fick dem. Sade du att det var bråttom?
  • Mahy

Haha det är nog smidigare att göra på ditt sätt! Tyvärr är jag tvungen att brställa blommor redan den här veckan så jag kan inte vänta! Jo jag tog den snabba leveransen och sa att jag har bråttom! Så hon lovade att skicka dem så fort hon kunde! Så nu håller jag tummarna! Beställde du de där klisterlapparna som man kunde klistra på? Med I DO?

• Lommila1

Nej jag beställde inte dem, gifter mig borgeligt i all enkelhet så jag såg ingen vits med dem
    Hoppas du hinner få dem, avlägg gärna rapport sen hur det gick!

• Jossen
    Lommila1 skrev 2012-01-07 09:25:12 följande:

Här är bild på mina etsy skor Vilken färg är dina Mahy?

O här är direktlänken till varifrån vi beställt våra www.etsy.com/listing/65587518/pink-shoes-peac...

Etsy är ju som ngn sat en försäljningssajt på nätet för privat personer...
    Du behöver registera ett konto där, sen så surfar du fram vad du vill ha och trycker på "add to chart" och sen viadre för att betala osv...

Om du köper skor av denna som kallar sig Parisxox  så skriver  du i det meddelande fält som kommer upp vailken färg, klackhöjd och vilket blingbling  du vill ha på dina skor
    Skorna går efter denna storleks tabell www.zappos.com/measure-your-shoe-size
    Jag betalade mina skor via paypal, men kanske finns det andra sätt också? Men för att betlaa via paypal behöver du ett paypal konto också-men de är lätta att fixa

Att sånt! Lycka till!
    Tack för infon!! Jättebra att du länkade till storlekssidan också.

Vi bor i Karlskrona, så här någonstans. Det finns ju en del festlokaler, men jag mycket väl tänka mig något annat. Finns som massa "gårdar" runt omkring så man kan kolla.
    Vigseln vet vi inte hur vi vill ha ännu. Jag är varken döpt eller speciellt religös, så kyrkan är liksom inte jätteaktuell för mig i vanliga fall. Men sen har man ju sina tankar om att gå ner för altargången och allt det där klassiska-

Hur gifter ni er? (på tal om skor!)
  • Mahy

Nej jag tyckte det var lite onödigt men jag funderar på att göra egna! Fast skriva typ help me! I will!! Längtar de är så fina! Var/när ska du gufta dig?? Jag ska giftamig kyrkligt o sen festen i ett slott, så här pratar vi ordentligt vit prinsessbröllop...så jag ligger sömnlös just nu o oroar mig! Usch skulle aldrig göra om det här!

• Lommila1

Vi gifter oss borgeligt av liknande anledning som dig Jossan, vi har nog inget i kyrkan att göra. jag är med i kyrkan men int sambon, jag velade i början hur vi skulle göra men "som tur" var vi på ett ganska religiöst bröllop i sommars å då dom stod där vid altaret och det var gud o jesus o halleluja hit o dit kände jag att nej där vill inte jag stå och har inget där att göra eftersom jag hånar det. SÅ det blev borgerlig vigsel...
    Men jag har aldrig haft prinsess drömmen heller, så vi gör allt i all enkelhet, vigsel på fredag, två vittnen fotosession och middag på tumis. Det räcker bra för oss, då vi känner att vi inte vill spara i flera år för att få "fira" en dag. Sen kommer ju våra nära o kära bli bittert besvikan  men de e sånt man får ta, eller snarare sånt de får ta-

• Mahy

Vi hade velat gifta oss borgligt och fram tills det var dags attt boka fanns det inte ens i åtanke att vi skulle gifta oss kyrkligt, men tyvärr var den lokal vi blivit lovade helt plötstligt uppbokad! Och flytta helg skulle kosta för mycket, och i vår stad är det endast möjligt att gifta sig borgligt i stadshuset på vardagar och med 10 personer!!! Helt sjukt! Så efter lite velande bestämde vi oss för kyrkan! Jagtror på gud men är inte religös, (har dåliga erfarnheter av religoner) men vi har valt den vackraste kyrkan i stan och en präst vi känner! Vi har nog båda alltid drömt ett stort bröllop, och tack vare lite budgeterande och föräldrar som vill hjälpa till har vi kunnat få ihop bröllopet rent ekonomiskt tur att jag är enda tjejen! Men jag känner mig lite som en av tjejerna i de striska bröllopen :) blev lite mer prinsessbröllop än vad vi ville...

• Mahy

Pappa har hamnat i nån jag ska minsan vissa släkten hur bra vi har det! Haha sambons släkt kommer tro vi är galna!

• Lommila1

Knepigt detdär med rådhuset, jag var dit och kollade lite här före jul o allt verkade ok. ok i meningen att inget kan skita sig där. hoppas de inte händer ngt så vi måste tänka om:S hade inte ens tänkt den tanken
    Jag har varit på flera bröllop de senaste åren och jag tror prästen anpassar sig till de som skall vigas tro eller otro för den delen, för jag har inte upplevt de andra vigslarna som speciellt religiösa. Men tanken på att jaha är det såhär det skall vara "på riktigt"-nej inget för mig...
    Jag är säker på att våra föräldrar också skulle ha ställt upp med understöd, men då vi båda har bott hemmifrån sedan vi var 18 känns det inte helt skoj att gå å fråga pappa om pengar om vi säger så.

Men jag gillar prinsessbröllop! Att gå på dem dvs,;) satt som klistrad framför mitt feta syrianska bröllop o woow:ade o ooo:ade

Gällande I do klistermärkerna, man borde ju i princip kunna skriva dit vad som helst med en waterresitant penna i tex, rött!? Men jag undrade mest om de ens kommer att synas? texten är ju ganska liten o folk  e ju aldrig spec nära ens fotsulor.!? Kanke ett stort ! under hela vänster fot och ett stor Do under höger:)

• Mahy

Haha vi inget val! Mina föräldrar ville verkligen betala vissa saker! Vi har gjort så att de fick själva välja vad de vlle betala för, att ta emot pengar skulle känts knepigt! Men ja gissar att vi har betalt ca 70 procent själva,
    Men sedan vissa saker som min pappa vill ha öppenbar så det v´får han stå för! Vi har inte råd med det!!

Jo prinsessbröllop är rolig! Och jag är glad att vi får vårt drömbröllop men jst nu under all stress vill jag sticka till Las Vegas!

Haha nej ingen kommer se!Mes kul för min egen skull ;) Hur ha ni ert uplägg? Fest?

Svar på tråden Akuthjälp med skor!