• Mahy

Akuthjälp med skor!

Jag har jättestora problem med att hitta skor! Jag vill inte ha en så jättehög klack max ca 4,5 cm! Jag vill ha rund tå, och stängd häl!

Jag hade beställt ett par men nu visade det sig att de inte finns i min storlek längre! Hjälp panik! Så jag behöver ett par med så kort leveranstid som möjligt!

Finns det fler butiker än Brandos, Matildasfest?

Jag behöver ALLA tips jag kan få!!!

• Svar på tråden Akuthjälp med skor!
  • Jossen

Mycket fina skor!! Verkligen supersnygga! Jag håller mina tummar för att de kommer vara hos er innan bröllopet:)

Har du kanske lust att förklara för mig vad etsy är?

I alla fall, skänt att du hittade dina skor!
    Lycka till med allt!

• Mahy
    Jossen skrev 2012-01-06 21:03:26 följande:
    Mycket fina skor!! Verkligen supersnygga! Jag håller mina tummar för att de kommer vara hos er innan bröllopet:)

Har du kanske lust att förklara för mig vad etsy är?

I alla fall, skänt att du hittade dina skor!
    Lycka till med allt!
    Tack!! Jag blev totalförälskad nu när jag hittat dem :) Jag hoppas med det är lite små nervös över det! Men jag har backup skor i värsta värsta fall :(

Etsy är vad jag har förstått lite som en markand, människor som gör egen tillverkade saker typ konstnärer lägger upp sina produkter/verk där och sen kan man beställa dem :) Så nu har jag spenderat alldelses flr mycket suktande efter allt möjligt där! Och de har allt!! Herregud jag är kär!!! Hade jag vetat att det fanns hade jag beställt skorna direkt därifrån!

Jag har även tagit en massa ider därifrån nu! Så kolla runt! Om du har mer tid än vad jag har på dig så skulle du verkligen kolla in deras Wedding sida, jag dreglar :)
  • Jossen
    Mahy skrev 2012-01-06 21:26:22 följande:
    Tack!! Jag blev totalförälskad nu när jag hittat dem :) Jag hoppas med det är lite små nervös över det! Men jag har backup skor i värsta värsta fall :(

Etsy är vad jag har förstått lite som en markand, människor som gör egen tillverkade saker typ konstnärer lägger upp sina produkter/verk där och sen kan man beställa dem :) Så nu har jag spenderat alldelses flr mycket suktande efter allt möjligt där! Och de har allt!! Herregud jag är kär!!! Hade jag vetat att det fanns hade jag beställt skorna direkt därifrån!

Jag har även tagit en massa ider därifrån nu! Så kolla runt! Om du har mer tid än vad jag har på dig så skulle du verkligen kolla in deras Wedding sida, jag dreglar :)
    Ja jag förstår det! Jag blev också lite förälskad i de faktiskt.

Jag klickade på en länk här på tråden och kom bara in på någon skosida med påfågelskor, typ. Men jag ska anstränga mig med engelskan (som egentligen inte alls brukar vara några svårigheter, alltid bara på hemsidor. Kanske är de mer plåttriga;) ).

Tack för tipset:)
  • Mahy

Haha jo hon har såna skor oxå! Men jag fick samma känsla första gången jag gick in! Men ge det en ordentlig chans igen! Det är så värt det! När ska du gifta dig??

• Jossen
    Mahy skrev 2012-01-06 23:42:02 följande:
    Haha jo hon har såna skor oxå! Men jag fick samma känsla första gången jag gick in! Men ge det en ordentlig chans igen! Det är så värt det! När ska du gifta dig??
    Haha jag vet inte. Om några år kanske;) Vi är på jakt efter ringar till både förlovning och vigsel, men jag är mammaledig och väntar barn nummer två så pengarna rullar inte in på löpande band just nu;)

Vi planerar och kollar upp olika alternativ så vi vet ungefär vilken budget som kommer krävas. Men innan 3000 hade vi väl tänkt;) ( jag tänker om två tre år kanske, min sambo är nog med mig lite på den biten)
  • Mahy

Ja det kostar ju en hel del tyvärr, vi har turen att ha föräldrar som hjälper till :) utan dem hade vi helt fått tänka om! Men vi är glada att vi just gifter oss nu innan barneriet har satt igång av just det skälet oxå :) barn är ju inte direkt gratis ;) vad är ni ute efter för ringar???

• Jossen
    Mahy skrev 2012-01-07 01:19:42 följande:
    Ja det kostar ju en hel del tyvärr, vi har turen att ha föräldrar som hjälper till :) utan dem hade vi helt fått tänka om! Men vi är glada att vi just gifter oss nu innan barneriet har satt igång av just det skälet oxå :) barn är ju inte direkt gratis ;) vad är ni ute efter för ringar???
    När jag skrev innan 3000, menar jag innan år 3000, så ingen missuppfattar och tror att jag inbillar mig att bröllop kostar det;)

Nej det kostar lite med barn, fast den största "kostnaden" är nog egentligen inkomstbortfallet när man är föräldrarledig. Men nu är ju min ännu liten och då kostar de mindre.

Jag vill ha en "rak" med en prinsesslipad diamant och en alliansring med mindre prinsesser. Min sambo ska ha en vanlig, rak, slät fast rätt stor. Det ska vara i palladium och det verkar omöjligt att hitta en smed som kan göra våra önskeringar till ett "vettigt" pris.
    Har skickat runt till alla med hemsidor och försöker nu hitta smeder utan, så man kan ringa de och fråga:)

Vad har ni för några ringar då??
  • Lommila1

Här är bild på mina etsy skor Vilken färg är dina Mahy?

O här är direktlänken till varifrån vi beställt våra www.etsy.com/listing/65587518/pink-shoes-peach-gold-wedding-shoes

Etsy är ju som ngn sat en försäljningssajt på nätet för privat personer...
    Du behöver registera ett konto där, sen så surfar du fram vad du vill ha och trycker på "add to chart" och sen viadre för att betala osv...

Om du köper skor av denna som kallar sig Parisxox  så skriver  du i det meddelande fält som kommer upp vailken färg, klackhöjd och vilket blingbling  du vill ha på dina skor
    Skorna går efter denna storleks tabell www.zappos.com/measure-your-shoe-size
    Jag betalade mina skor via paypal, men kanske finns det andra sätt också? Men för att betlaa via paypal behöver du ett paypal konto också-men de är lätta att fixa

Att sånt! Lycka till!
  • Mahy

Oh vad fina! Jag valde en färg som heter capri pink! Vad heter dina?? Mest för att enligt säljaren kommer det matcha buketten som ska bestå av rosor av sorten barbie :) hur sitter de?? Hur snabbt kom de???

Svar på tråden Akuthjälp med skor!