• Äldre 2 Jan 20:26
    5619 visningar
    35 svar
    35
    5619

    Sökfunktionen i forumet

    Är det bara jag som är helblind, eller hur sjutton sorterar man sökresultaten efter de senaste inläggen? Får typ tjugo sidor med träffar, men de flesta är flera flera år gamla trådar, många utan svar dessutom.


  • Svar på tråden Sökfunktionen i forumet
  • Dejli
    Äldre 2 Feb 11:40
    #21

    Jag håller med... sedan borde "forum" vara förmarkerat istället för Artiklar... jag tror ändå det är på forumet de flesta söker... nu är det nog många som söker, glömmer att välja "forum" och därför inte får en enda träff och startar hundra nya ämnen om samma sak.

  • Äldre 2 Feb 11:52
    #22
    Dejli skrev 2012-02-02 11:40:03 följande:
    Jag håller med... sedan borde "forum" vara förmarkerat istället för Artiklar... jag tror ändå det är på forumet de flesta söker... nu är det nog många som söker, glömmer att välja "forum" och därför inte får en enda träff och startar hundra nya ämnen om samma sak.
    Ja just det och det kan ju leda till att man hamnar fel redan från början.
    Bra synpunkter!
  • Millan­1984
    Äldre 2 Feb 13:49
    #23

    Jag har sökt trådar från 2009-2010 men som inte kommer upp vid sökfunktionen men istället, som ni skriver, får man upp trådar som är ännu äldre och som inte har några svar. Sjukt drygt att man måste googla och leta igenom ett x antal sidor eftersom trådarna hamnar med "bröllopsakuten" och en massa annat dravel.

  • Aniara­4
    Äldre 2 Feb 14:45
    #24
    Millan1984 skrev 2012-02-02 13:49:34 följande:
    Jag har sökt trådar från 2009-2010 men som inte kommer upp vid sökfunktionen men istället, som ni skriver, får man upp trådar som är ännu äldre och som inte har några svar. Sjukt drygt att man måste googla och leta igenom ett x antal sidor eftersom trådarna hamnar med "bröllopsakuten" och en massa annat dravel.
    Som sagts ovan, googla på " site:brollopstorget.se " plus sökordet så hittar man om inte rätt direkt så åtminstone tusen gånger mer relevanta trådar än sajtens egen sökgunktion!
  • Millan­1984
    Äldre 2 Feb 14:52
    #25
    Aniara4 skrev 2012-02-02 14:45:47 följande:
    Som sagts ovan, googla på " site:brollopstorget.se " plus sökordet så hittar man om inte rätt direkt så åtminstone tusen gånger mer relevanta trådar än sajtens egen sökgunktion!
    tack så mycket för tipset
  • Aniara­4
    Äldre 23 Nov 23:54
    #26
    Forumvärd skrev 2012-02-02 11:00:57 följande:
    Bra förslag!
    Jag skickar det vidare och förhoppningsvis är det något som går att åtgärda i sinom tid
    Nu har det gått snart 10 månader, hur går det med åtgärdandet?
  • PiaB
    Äldre 24 Nov 11:21
    #27
    Forumvärd skrev 2012-02-02 10:37:37 följande:
    Ni får väldigt gärna göra så att ni inboxar mig om det är någon tråd som ni tycker jag borde se.
    Då ser jag det och kommer in så fort det bara går
    Precis det gör jag och andra hela tiden och vad jag vet får vi ingen reaktion från någon i "ledningen" i trådarna?
  • PiaB
    Äldre 24 Nov 11:22
    #28
    Aniara4 skrev 2012-11-23 23:54:45 följande:
    Nu har det gått snart 10 månader, hur går det med åtgärdandet?
    Bra fråga!
  • Alylly­ra
    Äldre 27 Nov 16:44
    #29

    Idag när jag loggade in kom det upp en utvärdering. Nån annan som gjort den också? Brukar sällan fylla i sådana, men eftersom det är så mycket krångel med den här sidan ansträngde jag mig denna gången. Hoppas det leder till förbättring bara...

  • PiaB
    Äldre 27 Nov 18:08
    #30

    Jag fyllde i den men hade önskat att man kunde skriva några rader också. Brukar alltid finnas en ruta där man kan använda sina egna ord.


  • Aniara­4
    Äldre 27 Nov 21:24
    #31
    PiaB skrev 2012-11-27 18:08:20 följande:
    Jag fyllde i den men hade önskat att man kunde skriva några rader också. Brukar alltid finnas en ruta där man kan använda sina egna ord.
    Jag saknade också möjlighet att tala om vad som verkligen inte funkar (och delvis vad som faktiskt är bra).
  • Aniara­4
    Äldre 22 Feb 12:55
    #32

    Hej, hur går det med åtgärdandet av sökfunktionen?

    P.S. Den här tråden hittade jag genom att googa  < site:brolloptorget.se sökfunktionen > , för med Bröllopstorgets egen sökfunktion hittade jag bara gamla trådar från 2005. Väldigt många såna faktiskt. Har sökfunktionen fungerat någon gång?

  • Äldre 22 Feb 13:16
    #33
    Forumvärd skrev 2012-02-02 10:41:13 följande:
    Om man t.ex söker på artiklar så får man upp flera valmöjligheter. Det går att söka på relevans, datum osv.
    Det kan kanske vara något för forumsöket också.
    Skulle det underlätta?
    Gillas!
  • solkla­rt
    Äldre 22 Feb 13:26
    #34

    Här är en till som tycker att sökfunktionen är den sämsta jag stött på. Älskar ju forumet, men väldigt sällan man hittar det man verkligen söker, oftast halkar man bara in i en tråd på ett bananskal, typ. 

    Är ju bara en tidsfråga innan någon annan skapar ett helt nytt forum som fungerar på alla sätt. Ja, jag hoppas det iaf. 

  • Aniara­4
    Äldre 7 Oct 09:40
    #35
    Forumvärd skrev 2012-02-02 10:41:13 följande:
    Om man t.ex söker på artiklar så får man upp flera valmöjligheter. Det går att söka på relevans, datum osv.
    Det kan kanske vara något för forumsöket också.
    Skulle det underlätta?
    Hur går det med åtgärdandet av den genomusla sökfunktionen?
Svar på tråden Sökfunktionen i forumet