• lottie­88
    Äldre 12 Dec 19:31
    24317 visningar
    49 svar
    49
    24317

    Vad kostade er musik (band, trubadur)?

    hejsan hejsan!

    jag undrar vad ni betalade, ni som hade band eller liknande som spelade på ert bröllop? Vi försöker hitta några, men dom undrade lite hur mycket vi kan tänka oss att betala...

  • Svar på tråden Vad kostade er musik (band, trubadur)?
  • oh yeah
    Äldre 5 Feb 18:42
    #31

    Vi hade musik under själva vigseln och brudskålen (ca 1 timme till mingel/foto och medan gästerna satte sig till bords) med en jätteduktig tjej www.hedvigslomian.se


    fick betala runt 4000:-, jättenöjda, värd varenda krona!


     

  • DJ Rikard E
    Äldre 5 Feb 18:57
    #32

    Priset för en discjockey som gör ett bröllops jobb brukar ligga mellan 4-6000kr och då bör allt ingå, dvs ljud&ljus, trp till och från jobb och han bör även kunna spela bakgrundsmusik under mingel/mat.

  • Rosend­al22
    Äldre 8 Feb 19:16
    #33

    Tjenixen!

    Vi har hyrt in ett coverband till vårt bröllop och killarna vill ha 5000 + mat vilket vi tyckte var helt överkomligt. Då spelar de hela kvällen. De lovade att ta det lugnt i starten och rocka loss senare.

    Har hört dem spela förr och de är toppen!

  • annapa­nna88
    Äldre 8 Feb 19:26
    #34

    Är det någon av er som har hittat ett lite billigare band (under 6000) som ska gifta er i närheten av Trollhättan/Vänersborg/Uddevalla och kan ge en annan ett tips? Har letat länge nu men ännu inte haft någon tur...

  • lilly7
    Äldre 5 Mar 14:21
    #35

    Vi betalar 9 5000 och då kör han två låtar under vigseln, trubadur under välkomstdrinken + middagen och sen DJ tills festen tar slut.

  • lilly7
    Äldre 5 Mar 14:22
    #36

    Hm; 9500 ska det vara - inte 95 000

  • lottie­88
    Äldre 24 Apr 20:50
    #37

    blir DJ istället så vi betala 3000 för en erfaren DJ som spela på harrys och han har med utrustning och lampor å grejer;)

  • Pyttsa­n
    Äldre 24 Apr 20:55
    #38

    Vi betalar 9000 för ett band på 4 personer som är väldigt duktiga och erfarna. De närvarar under middagen och kan spela då vid behov och börjar när middagen är slut och slutar kl 02, oavsett hur många set det blir. De spelar givetvis önskelåtar och de har en stor repertoar. 

    Vi betalar inget för kantor och musikerna i kyrkan är vänner som ställer upp gratis. 

  • lottie­88
    Äldre 24 Apr 20:58
    #39
    Pyttsan skrev 2012-04-24 20:55:57 följande:
    Vi betalar 9000 för ett band på 4 personer som är väldigt duktiga och erfarna. De närvarar under middagen och kan spela då vid behov och börjar när middagen är slut och slutar kl 02, oavsett hur många set det blir. De spelar givetvis önskelåtar och de har en stor repertoar. 

    Vi betalar inget för kantor och musikerna i kyrkan är vänner som ställer upp gratis. 
    fast vi ska inte gifta oss kyrkligt...
    vi gifter oss ute vid havet och har även festen vid en fin lokal vid havet... så vi tänkte prioritera lite å ha en DJ=) inte för lokalen va så dyr men har inte såå stor budget att lägga 9-10 000 för musiken:/
  • Tokig
    Äldre 24 Apr 21:23
    #40

    Vi betalar 12000 för vårt sexmannaband. De sjunger och spelar under vigsel, mingel och middag.

  • lottie­88
    Äldre 24 Apr 21:27
    #41

    fast DJn som vi ska ha spela ocå under hela kvällen...

  • ElinFa­lk85
    Äldre 24 Apr 21:31
    #42

    Vår dj är en kompis till mig som extraknäcker som dj, han spelar för mat och öl =D.

  • lottie­88
    Äldre 24 Apr 21:33
    #43
    ElinFalk85 skrev 2012-04-24 21:31:51 följande:
    Vår dj är en kompis till mig som extraknäcker som dj, han spelar för mat och öl =D.
    det låter ju kanon;)
  • ElinFa­lk85
    Äldre 24 Apr 21:40
    #44
    lottie88 skrev 2012-04-24 21:33:59 följande:
    det låter ju kanon;)
    Jo han är väldigt snäll och vi är som syskon, så stark är vänskapen mellan oss =).
    vi frågade faktisk om han ville ha betalt "äh ge mig mat och öl så är det lugnt ba"
    =).
  • Lillis­82
    Äldre 24 Apr 22:23
    #45

    Vi har två - tre olika band som kommer spela under kvällen.. (alla känner varandra i de här banden så de kommer att spela i olika uppsättningar) vi betalde inget för dem.

    Vi kommer dock betala 1500kr för våra två solister i kyrkan.  

  • Lillis­82
    Äldre 24 Apr 22:26
    #46
    Lillis82 skrev 2012-04-24 22:23:02 följande:
    Vi har två - tre olika band som kommer spela under kvällen.. (alla känner varandra i de här banden så de kommer att spela i olika uppsättningar) vi betalde inget för dem.

    Vi kommer dock betala 1500kr för våra två solister i kyrkan.  
    Kanske borde säga att vi inte betalar för dem då de är bjuda på själva bröllopet.. min m2b spelar i ett av de här banden så de vill inte ha något utan gör det för skoj skull..

    Normalt skulle de ta mellan 6-10 000kr beroende på var någonstans de skulle spela så ni har lite att jämföra med.Glad 
  • smarre
    Äldre 9 Feb 17:13
    #47

    Ett tips är att kontakta trubaduren SpeleFält. Han spelade på det bröllop jag senast var på och det blev väldigt lyckat. Han tar runt 3000 kr för en hel kväll och då kompade han två tjejer i kyrkan också. www.spelefalt.studio.nu

  • Äldre 12 Feb 18:24
    #48

    Musik handlar inte bara om känsla eller utbildning heller... Utan även om erfarenhet som dessa personer som räknas upp ovan har/hade!

  • Aniara­4
    Äldre 21 Aug 11:55
    #50
     skrev 2015-08-21 11:08:06 följande:

    Ska ni gifta er i närheten av Dalarna så har jag superbra pris på mina uppdrag. /Ragge


    Paradexempel på irriterande spammare som lyfter upp en massa trådar för att göra otillåten reklam för sig själv. Varpå trådarna ligger kvar på förstasidan även efter att reklamen är borttagen, och gör hela forumet jättetråkigt. Bra jobbat!
Svar på tråden Vad kostade er musik (band, trubadur)?