Vad kostade er musik (band, trubadur)?
hejsan hejsan!
jag undrar vad ni betalade, ni som hade band eller liknande som spelade på ert bröllop? Vi försöker hitta några, men dom undrade lite hur mycket vi kan tänka oss att betala...
hejsan hejsan!
jag undrar vad ni betalade, ni som hade band eller liknande som spelade på ert bröllop? Vi försöker hitta några, men dom undrade lite hur mycket vi kan tänka oss att betala...
Utbildning har ingen betydelse i detta sammanhang - tror att dom flest stora musiker inom typ jazz, rock, pop inte har ordet utbilding i sin marknadsföring - det handlar om att kunna "ta folk" och spela musik som roar och berör.
Jag tycker att 300-500/h (efter skatt) är en rimlig ersättning och sen är det bara att räknar hur länge och hur många. Vill man ha musik till vigelen, mingel, middagen och efter middagen?
Utbildning är viktigt om man är en riktig musiker, jo! Jag har själv gått musikgymnasie (inte för att det är hög musikalisk utbildning då) och läser musikteori på universitet och utbildning är visst viktigt och något som gör att man kan ta högre priser.
500/h blir ju inte mycket om man tänker på att man kanske måste öva in ny repertoar, ev köpa noter och man har med sina instrument och utrustning för minst 20 000 kr, lite skillnad om man spelar i flera timmar på festen kanske, men du menar väl inte att en musiker som jobbar med det ska få 500 spänn för att spela på en vigsel? :)
Utbildning är viktigt om man är en riktig musiker, jo! Jag har själv gått musikgymnasie (inte för att det är hög musikalisk utbildning då) och läser musikteori på universitet och utbildning är visst viktigt och något som gör att man kan ta högre priser.
500/h blir ju inte mycket om man tänker på att man kanske måste öva in ny repertoar, ev köpa noter och man har med sina instrument och utrustning för minst 20 000 kr, lite skillnad om man spelar i flera timmar på festen kanske, men du menar väl inte att en musiker som jobbar med det ska få 500 spänn för att spela på en vigsel? :)
3000kr. Dj och karaoke! Hela kvällen!
Under vigseln spelade och sjöng min ena svåger som är riktigt duktig. (hoppar in som musiklärare ibland, varit med i Körslaget med flera duetter / solon osv, för att poängtera att det är en duktig proffsig kille).
Han gav oss det i present. Så det kostade inget för oss.
Under middagen och fram till eldshowen drog igång så var det en duo som spelade medeltidsmusik. Vi betalade 4000:- för dom + fixade mat åt dom två (plus deras chaufför) under kvällen.
Efter eldshowen så var det i princip bara nån timme kvar tills bussen skulle komma, så vi hade förberett spotify med blandad musik på en spärrad dator.
Vi bokade idagarna michael abrahamsson och hans heldagskoncept samt hans band uturnsouth kommer senare på kvällen till liveshowen. Vi kommer betala 14000 kr för michael i kyrkan, mingelmusik till brudskålen, liveshowen med michael och bandet uturnsouth samt michael är dj senare på kvällen och några timmar in på natten. (mycket rabatterat pris då min blivande har hjälpt michael mycket genom årens lopp)
Hej,
Kalle Greiff heter jag. Jag spelar i en duo vid namn two4you. Vi spelar jättemycket på bröllop och det funkar kanon. Vårt koncept bygger på att vi spelar väldigt blandad musik. Vi brukar börja med lite trubadurmusik efter maten, kanske med en musicquzz. Därefter drar vi igång med two4you. Då brukar vi börja med lite "dansant" musik blandat med lite äldre musik i första set. I andra set kör vi lite mer party á la Gyllene tider, Ledin, Carola, Ulf Lundell etc.för att avsluta med några hårdrockslåtar. När vi är klara (2,5-3 timmar) så kör vi DJ så länge ni orkar festa.
Det upplägget är kanon på bröllop. Då får de lite äldre vad de vill ha, och sedan går vi över till lite mer "ungdoms" och partymusik som tilltalar de yngre på festen.
Kolla gärna min profil för mer information, eller på hemsidan www.two4you.se
Med vänlig hälsning
Kalle Greiff
Sorry! Gick nog lite fort när jag tittade igenom "vilkoren"... :)
Med vänlig hälsning
Kalle Greiff
Hahah oj inser nu att vi lagt väldigt stor budget på musik 40 000 har vi haha plus att de ska ha en massa dricks ifrån gästerna ifall de önskar låtar, vilket vanligtvis händer på dessa bröllop