Nyårsbröllop!
Från första början planerade vi ett litet diskret bröllop. Vi skulle bjuda våra allra närmsta och bara mysa en hel dag i goda vänners närvaro.
När jag var och begravde morfar var hela släkten samlad och de hade alla samma åsikt om våra planer "ni får inte gifte er utan oss". Min släkt är underbar, vi har en speciell relation hela gänget så vi la om planerna och nu är det 90 bjudna gäster istället för våra 20 som var tänkta från första början.
När vi väl hade valt vilket datum VI ville gifta oss på gick vi ut med våra inbjudningar till alla berörda. Våra vänner var snabba som attan på att svara och de var överlyckliga för vår sista minuten ändring.
Men nu så här 8 veckor och 4 dagar innan den stora dagen har de flesta ur min släkt som promt skulle komma ännu inte hört av sig.
De jag ringt upp för ett svar har droppat kommentaren "viken dum jävla dag" i örat på mig men annars har det vart helt tyst från dem.
Besviken som få är jag.
Vi valde ett datum vi ville ha, jag visste inte att man var tvungen att ringa runt till alla och fråga vilket datum som passade dem bäst att vi gifte oss på. *morr*
I dagsläget har alla förutom större delen av min släkt svarat och OSA datumet närmar sig med stormsteg.
Det som stör mig så mycket är att vi la om ALLA våra planer för deras skull och den enda respons vi fått är kritik över VÅR dag!
Är det fler som stött på dumma kommentarer över ert val av dag?
// Annica