• Yez

    Vad står det i era ringar?

    Ja, som det står i rubriken... Vad står det i era ringar?

    Vanligast är väl Den andres namn och datum?!

    Jag funderar på..

    Himlen var här, NAMN 2012 ( i hans)
    Älskar dig nu som jag älskade dig då 2012 (i min)


    Jag kommer ha hans namn på "utsidan" av ringen därför tycker jag inte det behövs på insidan på min..


    (Se bild)


    Text i från låten "Himlen var hr" som vi hade ett moment till i sommras och hans föräldrar berätta att detta var "deras låt" och eftersom dagen vi (Förhoppningsvis) förlovar oss på är min mammas bröllopsdag så tyckte jag det passa perfekt..


     


    Hoppas han säger "Ja" bara!


  • Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • PiaB

    I våra förlovningsringar står den andres namn, alltså Bosse i min och Pia i hans, och datumet 2011-03-02.


    I vigselringarna funderar vi på att skriva Bästa dagen 2013-03-08, inga namn.


  • Suz

    Vi skrev :  bosse & bettan   / bettan & bosse

    Inga datum vare sej för förlovning eller giftermål.

    Vi sa att det finns 365 dagar på ett år och alla ska vara lika bra.

    Vi kan inte glömma datum bort då alla dagar ska vara bra :) 

  • Principisessan

    i förlovningsringen (min) står det bara datumet. 
    i vigselringen står det hans namn och vigseldatumet.
    i hans vigselring (han har endast en ring) står mitt namn och vigseldatum.

    Klassiskt och enkelt :)  

  • johannagbg

    Vad tror ni om att skriva F A M L I A Y 24/8-13 i ringen? Hela låttexten får inte plats, så tänkte en förtkortning?


     

  • Shaiyeh

    Våra förlovningsringar kommer ha [förnamn] [datum], hans namn i min och mitt namn i hans. Vi har pratat på skämt om att skriva något som betyder något för oss istället, som "gurkan" och "potäten", för att vi har dålig humor. Alas, vi är seriösa när det kommer till detta ;)
    Vigselring har vi inte diskuterat än, så där får vi se när den tiden kommer ^^

  • jimmyojennifer

    I våra förlovningsringar står det "namn 28 december 2011"
    I min vigselring står det "namn 6/7- 2013"


    I hans ring eftersom han bara har en kommer vi efter den redan existerande texten gravera in årtal "namn 28 december 2011 6/7-13" Mer kommer inte få plats.

  • Ritak

    I min förlovninsring stårt det "31/12-12 Kalle ♡ "
    I hans förlovningsring står det "31/12-12 Rita ♡" (vi ska även gravera in vigseldatumet efter vigseln)
    I min vigselring står det "1/6-13 Rita ♡ Kalle" Glad

  • kärlekensbrudpar

    i våra står det forever och namnen datum :)

  • viXan

    I våra förlovningsringar står det Namn+Evighetstecknet+Datum


    Har inte bestämt vigselring eller vad där ska stå än... :)

  • xMariax

    I våra förlovningsringarringar står det ''NAMN 01-10-10''
    När vi gifter oss så kommer han lä'gga till nånting mer och i min vigselring vet jag inte ännu..


  • Stinissen

    I förlovningsringen har vi våra namn och datumet då vi träffades fakstiskt, ca 8år sedan. Vi orkar inte hålla reda på ytterliggare ett datum.. förutom bröllopsdagen såklart ;D

Svar på tråden Vad står det i era ringar?